Тетяна Твердюк: «Зараз працюємо в онлайн-просторі»
Керівник ІРЦ розповідає про головні
аспекти роботи закладу, зокрема і в цей особливий період.
– Як ви знаєте, Дубровицький інклюзивно-ресурсний центр
(ІРЦ) – це молодий освітній заклад, створений для підтримки інклюзивної освіти.
Фахівці ІРЦ – це молода, ініціативна, креативна, активна команда: практичні
психологи – Лілія Охмак та Ольга Карвацька, вчитель-логопед Марина Боковець,
олігофренопедагог Людмила Кедрук, сурдопедагог Ірина Георгієва,
вчитель-реабілітолог Андрій Красько.
Наш заклад проводить інформаційно-просвітницьку
діяльність щодо впровадження інклюзивної освіти. Маємо результат: у порівнянні
з 2018 роком – вдвічі зросла кількість дітей з особливими освітніми потребами,
для яких організовано інклюзивну освіту у школах та садочках. Наразі це 53
дитини у загальноосвітніх закладах району та 21 дитина у закладах дошкільної освіти.
Наші фахівці надають і корекційно-розвиткові послуги.
На даний час на обліку в ІЦР перебувають 240 дітей, з них
– 130 відвідували наші заняття. Це діти з усього району, Миляцької та Висоцької
ОТГ. Для кожної дитини ми складаємо зручний графік занять, враховуючи побажання
батьків та можливість добиратися громадським транспортом. Батьки зацікавлені у
розвитку дитини і приїздять навіть із таких віддалених сіл, як Переброди,
Удрицьк, Будимля. Для декого, можливо, і є перешкодою, що треба доїжджати, але ми
такого не чули: «Не будемо відвідувати заняття, бо треба їздити». зазвичай батьки завжди готові і
наполягають на спілкуванні з нашими фахівцями. Але, до прикладу, є дві сім’ї,
які на обліку у служби молоді, які треба контролювати щодо відвідування їх дітей
наших занять.
Переважна більшість дітей із затримкою психо-мовленнєвого
розвитку, є з порушеннями опорно-рухового апарату, з розладами аутичного
спектру, синдромом Дауна, з порушеннями інтелекту різного ступеня, з тяжкими
порушеннями мовлення. Під час карантину ми переформатували свою діяльність в
онлайн-просторі. Кожен фахівець готує відеозаняття, розміщує дієві рекомендації
та вправи, виконання яких не потребує спеціального обладнання, ці вправи цілком
можливо виконати вдома. Це зручно для батьків, адже не треба «перелопачувати»
весь Інтернет в пошуках потрібного матеріалу. І діти нас з радістю впізнають з екранів ноутбуків і комп’ютерів,
телефонів, їм цікаво працювати зі знайомими вже їм фахівцями.
А для
батьків ми надаємо онлайн-консультації: звертайтесь до нас у «Вайбері» та
«Месенджері», за телефоном.
* Радять фахівці ІРЦ
Як
розважити дитину під час карантину
Головні поради в час карантину
Щоб ми були завжди на зв’язку – приєднуйтесь до нашої
групи у мережі «Фейсбук» «Дубровицький ІРЦ» та відвідуйте наш сайт irc.dubredu.rv.ua. ІРЦ працює для Вас!
– Сьогодні, коли школи та дитячі садки закриті на
карантин, діти змушені цілими днями залишатися вдома. У житті дитини важливу
роль відіграє взаємодія з однолітками – школа, ігри у дворі, дні народження
друзів тощо. Але під час карантину батьки повинні тримати їх в ізоляції –
заради їх же здоров’я. Як же розважити дитину в ситуації, коли ви не можете
допомогти їй гуляти на вулиці і спілкуватися з друзями? Перш за все, вам
необхідно переконати дитину в тому, що поруч з нею завжди буде хтось, хто
подбає про неї і знайде їй цікаве заняття.
Як говорити з дітьми про
коронавірус.
Говорити з дитиною про коронавірус тільки в тому випадку,
якщо дитина сама про це запитує. В іншому випадку вона все одно не буде вас
слухати. Для маленьких дітей хвороба є абстрактним поняттям, а необхідність
ізоляції засмучує їх найбільше. Якщо ви змушені звернутися до медичного
закладу, акцентуйте увагу дитини на тому, що дорослі тут для того, щоб її
захистити. Скажіть дитині, що ви теж знаєте, як захистити себе. Придумайте
веселий спосіб навчити дитину правильних звичок, щоб дати їй відчуття контролю.
Наприклад, ви можете перетворити миття рук на гру. Скажіть їй: «Навколо віруси,
тому нам потрібно бути обережними. Нам потрібно вимити руки, а потім я розповім
тобі, як ще ми зможемо перехитрити віруси».
Дотримуйтесь графіка. Під час карантину важливо підтримувати звичайний розпорядок
дня дитини. У вас може виникнути велика спокуса оголосити карантин додатковими
канікулами, і цілий день сидіти перед екраном телевізора. Однак різка зміна
графіка також може викликати у дитини стрес. Корисно буде написати на аркуші
паперу або на стікерах докладний розпорядок дня і повісити його так, щоб дитина
постійно його бачила. Важливо, щоб у неї були чіткі очікування з приводу того,
що буде відбуватися протягом дня – коли буде час для ігор, читання і
відпочинку.
Підтримуйте контакт з друзями і близькими.
Для дитини важливо підтримувати
контакт з друзями – це знизить рівень її стресу. Також спілкуйтеся з близькими
і родичами, яких ви не можете відвідати особисто, але хвилюєтесь про їхнє
здоров’я. Використовуйте «Skype» або інші відеочати. Навчіть своїх родичів користуватися
ними, якщо вони не вміють. Спілкуйтеся з друзями та родичами в месенджерах і
соцмережах. Влаштуйте танцювальну вечірку. Якщо карантин не дозволяє вам гуляти
з дитиною на свіжому повітрі, влаштуйте для дитини танцювальну вечірку вдома.
Все, що вам потрібно, – знайти в Інтернеті відповідну музику. Дитині також
сподобається, якщо ви запропонуєте їй разом зробити декорації до вечірки. Ви
можете зробити банери або плакати. Також вам можуть стати в пригоді новорічні
гірлянди – вони створять вам святкову атмосферу.
Під час карантину використовуйте
електронні пристрої з розумом. Батьки
дотримуються різних думок з приводу того, чи можна дитині проводити час на
карантині за екранами комп’ютерів, планшетів або телевізорів. Одні дозволяють
дитині необмежено використовувати електронні пристрої, щоб розважити її, інші
строго обмежують використання гаджетів. Забороняти дитині користуватися
гаджетами не варто, але необхідно правильно вибирати для неї контент. Їй
підійдуть навчальні програми та канали на «Youtube». Розважальні відео повинні відповідати віку дитини.
Залучайте дитину до роботи по дому. Діти старші трьох років отримують користь від того, що
допомагають батькам по дому. Чим молодша дитина, тим більше їй подобається
допомагати батькам в різних домашніх справах. Вони допомагають прати,
прибирати, накривати на стіл тощо.
Творіть з дитиною. Різноманітні вироби – хороший спосіб розважити дитину і
дати їй можливість проявити свої творчі здібності. Багато батьків стверджують,
що це заняття подобається дітям. Для цього можна використовувати підручні
матеріали: скотч, картонні коробки з-під взуття, обрізки тканини тощо. Для цих
цілей добре підходить різнобарвний обгортковий папір: діти роблять з нього
колажі, сукні для ляльок і навіть стіни для фортець. Навіть коли весь папір
використаний, діти використовують залишки картонних втулок як мечі, влаштовуючи
битви. Фантазія дітей безмежна, і вони можуть використовувати для виробів та
ігор практично все, що буде під рукою. Тому під час карантину не варто давати
їм для ігор туалетний папір і паперові рушники.
Грайте в улюблені іграшки дитини. Як
правило, у кожної дитини є улюблена іграшка, з якою вона може гратися годинами.
У когось це настільні ігри, у когось – конструктори «Лего». Діти люблять
створювати різні об’єкти з деталей конструктора або просто сортувати деталі за
кольором. Щоб мотивувати дитину, ви можете дати їй завдання. Наприклад, ви
можете запитати її: «Наскільки високу вежу ти можеш побудувати?».
Немає коментарів:
Дописати коментар