Стартом у виборі
професії
стала
легка атлетика
Знайомтеся:
Тетяна Островець – вчитель фізичної культури та захисту Вітчизни в Мочулищенському ЗЗСО І-ІІІ ступенів,
тренер-викладач з легкої атлетики в Дубровицькій ДЮСШ. Нашій героїні 22 роки,
вона водолій за гороскопом і любить зиму. Найбільше цінує в людях: чесніть,
справедливість, дружелюбність. Сімейний стан – незаміжня.
Тетяна
розповідає про свій шлях у спорті, навчання, професію та вчителювання в умовах
карантину, про спортивні перемоги, життєві уроки та мрії. Хотілося б, щоб думки
дівчини прочитала молодь, яка тільки-но визначається у житті. Отож
Тетяна Островець і її шкільні та життєві уроки:
Відкривають тому, хто стукає
– Я дубровичанка. Навчалась у Дубровицькій ЗОШ І-ІІІ ст.
№1, де моїм улюбленим предметом була фізична культура. Я показувала гарні
результати з різних видів спорту на районному рівні, була призером області з
баскетболу під керівництвом вчителя Романа Сабана.
Я дуже любила футбол, багато часу проводила на стадіоні.
Якось бабуся познайомила мене з тренером Володимиром Архиповим, відтоді я
почала займатися легкою атлетикою. Пригадую перші тренування, друзі-футболісти
здивовано дивилися, як багато часу я займаюся бігом. Спочатку я сумнівалася, чи
правильний вибір роблю на користь легкої атлетики. Дев’ять років займалася цим
видом спорту, починаючи з десяти років. Одночасно не залишала і футбол, у
вільний час залюбки грала у нього з хлопцями.
Я дуже полюбила біг. У спортивній школі не навчалася,
але у середніх класах я вже була
учасником обласних змагань з легкої атлетики. Пригадую, як на змаганнях я
попросилася до тренера з Костополя С. М. Кожарко на навчання у спортивний
ліцей, однак почула у відповідь, що мій час втрачено, бо ровесниці давно мають
кращі результати.
Але потім я
приїхала додому і розказала про нашу зустріч мамі. Я наполягала на тому, що
спорт – це для мене, все переконувала її, що хочу у спортивний ліцей. Мама
знайшла номер тренера і зателефонувала викладачу у Костопіль. Я двічі їздила
здавати нормативи. Моя тренер сказала мамі «Я забираю Вашу доньку. Це вперше в
моїй практиці, коли дитина сама підійшла до мене і сказала, що хоче займатися
професійно бігом». Моя мрія здійснилась, я вступила в «Костопільський
ліцей-інтернат спортивного профілю ІІ-ІІІ ступенів» на відділення легкої
атлетики! Там виконала норматив ІІ дорослого розряду на 100 та 200 м,
покращивши попередні результати на 1,9 с. Згодом я вступила на навчання у
Івано-Франківський коледж фізичного виховання Національного університету
фізичного виховання і спорту України, де отримала диплом молодшого спеціаліста
з відзнакою за напрямом підготовки «Фізичне виховання, спорт і здоров’я
людини». Чому так далеко поїхала навчатися? Мій вступ був добре обдуманий. Я
шукала вуз, де буде легкоатлетичний манеж, щоб можна було тренуватись зимою у
приміщенні і знайшла його! Подала документи в два вузи у Івано-Франківську: в
Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника та
Івано-Франківський коледж фізичного виховання Національного університету
фізичного виховання і спорту України. Після фахового випробування я стала 8 в
рейтингу в університеті та у коледжі, хоча за балами атестата та ЗНО була дуже
далеко.
Згодом заслужений тренер України з легкої атлетики
Перегінець М.І. сказав, що вірить в мої успіхи на дистанції 400 метрів, для
цього треба було ще кілька років занять. Тренер переконав мене вступити саме в
спортивний коледж, а не університет, бо коледж давав кращі шанси для навчання.
Я так і зробила.
Але у нас не завжди так все складається, як ми хочемо.
Згодом мої результати почали погіршуватись. Дівчата, які на тренуваннях
«сачкували», мали кращі успіхи, ніж я! Це вже зараз я розумію, що генетика
важлива! Я йшла на тренування однією з перших і йшла однією з останніх, але, на
жаль, бажаного результату не досягала. Тренер мені довіряв, часто залишав
спортсменів шкільного віку під моє керівництво у вихідні дні. Він знав, що зі
мною «ніхто не буде сачкувать». Потім були деякі проблеми із здоров’ям,
скоріше, вони виникли через помилку лікарів!
Я ходила на тренування, але виконувала розминку і
закачувала прес, спину, руки та стопи. Я довго не бігала. За цей час пройшла
повний курс лікувального та оздоровчого масажу, після чого відновила повноцінні
тренування. Але, все ж таки, тренер зізнався відверто: «Таких, як ти мало. Але
спорт великих досягнень не для тебе. Я теж не майстер спорту, але хороший
тренер, переводься на заочне, якщо є така можливість».
Урок другий: невдачі роблять нас
сильнішими
– Я не можу передати, яке це було велике розчарування для
мене на той момент, але впевнена, що це зміцнило мій характер. Я твердо
вирішила, що буду тренером з легкої атлетики. Не знаю, можливо, зараз я б
вчинила інакше і просто обрала б іншого тренера, але мій короткий і тернистий
шлях робить мене сильнішою зараз щодня!
Згодом вступила до Університету Григорія Сковороди у
Переяславі-Хмельницькому. Пішла на роботу у Вербівську школу та працювала за
сумісництвом тренером у Дубровицькій ДЮСШ. У мене не було бажання йти працювати
в заклад освіти, де немає спортивної зали. Але сталося так, як сталося. Я
робила все можливе, щоб мої учні були активними учасниками районних змагань та
взагалі активними дітьми, які люблять спорт і фізичну культуру. Навіть були
дівчатка-призери обласних змагань з футболу. На жаль, великих спортивних
досягнень в учнів цього закладу зараз немає. Хоча один учень навчається у
«Костопільському ліцеї-інтернаті спортивного профілю ІІ-ІІІ ступенів». З часом
з Вербівського НВК я перейшла на роботу у Мочулищенський ЗЗСО І-ІІІ ступенів.
Робота у Мочулищі подобається. Тут дуже активні діти та гарний жіночий
педагогічний колектив. Недолік можу назвати один – немає спортивної зали. Вона
була б дуже доречною для занять спортом!
Урок третій:
знання роблять життя цікавішим
– Провчившись ще
два роки, я знову отримала диплом з відзнакою, тільки вже бакалавра за
напрямом: середня освіта «фізична культура». Думаю, що моїм шкільним вчителям
важко повірити в те, що у мене були гарні оцінки в коледжі та університеті,
адже 9 класів я закінчила з балом атестата – 8,6. Отримувала часто справедливі
зауваження щодо поведінки, бо я була, як
то кажуть, «хлопець у спідниці». Для мене, як для вчителя, зараз важливо бачити
усмішки учнів та їх очі, які світяться бажанням втілювати власні мрії у життя,
та бути дітям другом і наставником.
Паралельно з роботою я продовжую навчання в Університеті
Григорія Сковороди у Переяславі-Хмельницькому, здобуваю ступінь магістра. Два
роки я беру участь у ІІ етапі Всеукраїнських студентських конкурсів наукових
робіт в галузі знань «Фізична культура і спорт» (2019, 2020 рр.), у першій
міжнародній науково-практичній конференції «Здоров’я нації і вдосконалення
фізкультурно-спортивної освіти» (3-4 жовтня 2019 року, м. Харків), маю власний
посібник з фізичної культури. Також я спробувала себе в ролі тренера з
оздоровчого фітнесу у Мочулищі. На жаль,
карантин перервав наші тренування, тому я підтримую форму самостійно у домашніх
умовах.
Також я захоплююсь поезією, написала більш як 300 віршів,
зокрема про спорт. Тому обов’язково згодом видам власну книгу. Я планую
зайнятися науковою діяльністю та вступати до аспірантури за своїм фахом.
Поєднувати навчання з викладанням – це важко, але якщо ти
впевнений в тому, що все це робиш недарма, то досягнеш успіху в будь-якому
випадку!
Урок четвертий:
шукайте нові шляхи спілкування
– В умовах дистанційного навчання я стала вчителем 24/7.
З метою збереження та зміцнення здоров’я учнів, я розмістила онлайн-уроки з
фізичної культури на YouTube. Кожен урок розпочинається з розминки та закінчується
вправами на розтягнення м’язів з метою запобігання травматизму. У відео я
використовую загально-розвиваючі та спеціально-бігові вправи на місці, вправи з
загальної фізичної підготовки. Пропоную вправи зі стільцем, комплекс вправ у
парах. Є вправи для формування правильної постави. Разом з учнями ми активно
беремо участь у конкурсах Рівненського обласного центру фізичного здоров’я населення «Спорт Рівненщини для всіх».
Ми учасники всеукраїнського челенджу
#діджитал_фізра_челендж, який організовувався за підтримки: ФК «Шахтар», Фонду
Ріната Ахметова та команди «Дія». Вважаю, що задля залучення учнів до занять
спортом та формування в них сталої мотивації – необхідний досвід та приклад
вчителя.
Взаємодія «вчитель+учні+батьки» повинна бути завжди, а
зараз – це ще більша необхідність. «Вайбер» і «Телеграм» тепер у мене не лише в
телефоні, а й у ноутбуці (все з метою економії часу). Онлайн-уроки, створення
тестувань, презентацій, регулярні індивідуальніта групові консультації – це
робота. І тепер я ще й «класний керівник 24/7». Створення презентацій, повідомлень,
рефератів, наукових статей – це теж частина мого життя. Бо я залишаюся
студенткою. Все те, що для мене важливе, я вміщую у добу.
Задля продуктивнішої роботи завжди складаю «план дій» або
пишу «мої цілі», це гарно планує час.
Закликаю всіх полюбити спорт, а значить себе. Спорт
робить наше життя більш прекрасним. Ніколи не пізно почати здоровий спосіб
життя, навіть з елементарної зарядки.
Спорт і фізкультура мають бути одними з найкращих друзів
кожної людини! Вони – перепустка у наше здоров’я.
Спілкувалася Люба КЛІМЧУК.
Немає коментарів:
Дописати коментар