понеділок, 30 грудня 2019 р.










ДУБРОВИЦЬКА АВТОШКОЛА: ВІД ІСТОРІЇ ДО СУЧАСНОСТІ
Цього тижня відзначатимемо День автомобіліста та шляховика. Це свято людей, які полюбляють техніку, швидкість та романтику доріг. Хто сприймає кермо автомобіля, як частинку самого себе. Незалежно від віку, роду занять чи статі, водієм може стати кожен, хто зуміє опанувати теоретичну частину з механіки автомобіля, засвоїть правила дорожнього руху та здобуде навики водіння.
Напередодні свята спілкуємося з людьми, завдяки яким й поповнюються лави автомобілістів – працівниками місцевої автошколи, поцікавилися, чим тепер живе їхня установа.

«Історично завдання нашого закладу були пов’язані з допризовною підготовкою молоді та сприянням обороні держави. Адже на початках створювалася автошкола, як підрозділ ТСО АВІАХІМ-ДТСААФ ще у 1947-48 роках. Першим головою районної організації ДТСААФ був М.І. Федюнін. Всеукраїнського визнання вона набула, коли її очолив Василь Йосипович Коростель – керівник районного спортивно-технічного клубу з мотоболу та спідвею «Маяк». В той час слава дубровицьких мотоболістів гриміла на весь Радянський Союз. А тисячі місцевих хлопчаків мали їх за взірець.
У 1950-60 роках за сприяння керівництва Дубровицького авто-мотоклубу ДТСААФ діяли філії у смт. Володимирець, селах Висоцьк і Селець, де готувались водії автомобіля та мотоцикла для Радянської Армії та сільського господарства.
В них були підготовлені тисячі спортсменів зі здачі норм ГТО (стрілецький, водо-моторний спорт, авіа- та автомоделювання, мотоциклетний та автомобільний спорт, картинг). Дубровиччина взагалі була зачинателем водо-моторного спорту в Рівненській області. На р. Горинь навіть була побудована база для цього виду спорту.
Багато років поспіль готувала автошкола водіїв для армії, брали участь її працівники та курсанти й в ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС. На початку АТО кілька місяців навчали мобілізованих премудростям водійської справи на Тучинському полігоні», – розповідає про свій заклад нинішній його очільник Іван Дубінець.
Сам Іван Іванович рівно десять років тому став директором автошколи, маючи за плечима багаторічний досвід роботи в правоохоронних органах, в тому числі на керівних посадах. В цей час автошкола перебувала на грані закриття. Зубожіння населення, яке не могло собі дозволити вчитися на водія власним коштом, повна втрата зв’язків з армією, занепад народно-господарського комплексу поставили заклад на межу виживання. Довелося шукати нові незаповнені ніши на ринку праці, опановувати нові види діяльності. Одне слово – вчилися виживати в непростих ринкових умовах. Плідно почали співпрацювати із районним центром зайнятості, а останнім часом й з управлінням праці, надаючи послуги учасникам АТО.
«Я вдячний цим чудовим людям, які не іміють працювати абияк, завдяки яким ми втрималися на плаву й не загубили прекрасний заклад. Безперечно, насамперед, на щире подячне слово заслуговують всі наші ветерани. І не тільки викладачі та інструктори. Багато років віддала нашій автошколі головний бухгалтер Скаржинець Людмила Григорівна, колишній секретар Куц Галина Миколаївна. Це руками наших ветеранів були вперше в Рівненській області в 1973-74 роках за всіма технічними вимогами побудовані автодром з практичного водіння автомобіля з усіма елементами, спортивний майданчик для здач норм ГТО, стрілецький тир довжиною 100 метрів, два пневматичні тири в м. Дубровиця, виїзний тир на базі автомобіля для занять стрілецьким спортом в сільських первинних організаціях, стрілецький тир із стрільби з автомата Калашникова та пістолета Макарова (1985 р.).
Незважаючи на складну економічну ситуацію, брак коштів, це вони вдосконалювали матеріальну базу районного товариства та автомотоклубу, готували першокласних спортсменів, водіїв для Радянської Армії по 650 чоловік (12-13 груп) та народного господарства (340 чоловік), чотири групи інвалідів (керування транспортними засобами з ручним управлінням) щорічно. До слова, ліцензію для підготовки водіїв-інвалідів мають тільки три автошколи в Україні, в тому числі й наша Дубровицька», – продовжує Іван Іванович.
Гарними словами відгукується директор автошколи про кожного зі своїх попередників, особливо про Сергія Мефодійовича Кошина, який нині керує Товариством сприяння обороні України. «Він вдихнув в нашу структуру нове життя. З його приходом до керівництва ТСОУ посилився контроль за дотриманням ліцензійних вимог до підготовки водіїв, вдалося поновити автопарк багатьох автошкіл, розширити коло їх послуг».
Ще не одне покоління автомобілістів пам’ятатиме Сергія Мефодійовича за ініціативу побудувати в Дубровиці триповерхове приміщення автошколи з усіма допоміжними спорудами – гаражем на кілька десятків боксів, оглядовими ямами, потужним автопарком. Ще й донині вони відповідають всім вимогам, які стоять перед подібними закладами. А в той період, коли вводилися в експлуатацію, якраз на зорі нашої Незалежності, це був справжній прорив в організації підготовки водіїв.
Не забувають тут про патріотичне виховання молоді й тепер – автошкола завжди долучається до організації юнацького вишколу «Джура», Дня фізкультурника. Беруть її працівники участь і в змаганнях з фігурного водіння, що проводяться серед автошкіл. Цього року механік Костянтин Новак в таких змаганнях посів досить престижне восьме місце. «Наші механіки викладачі, інструктори – це водії з великої літери. Вони відчувають автомобіль як живу істоту, можуть подолати маршрут, як кажуть, із зав’язаними очима», – говорить директор автошколи.
Користуючись нагодою, ми дозволили собі невеличку екскурсію закладом – заглянули в навчальний кабінет, де саме проводив урок старійшина автошколи Леонід Миколайович Трембач. Наша газета вже розповідала про цього надзвичайного чоловіка, який пропрацював на своєму робочому місці більше 47 років, підготував тисячі водіїв. Курсанти саме засвоювали отримані знання за віртуальним симулятором автомобіля. Сьогодення вносить свої прогресивні методи в навчальний процес.
Оновилися до невпізнання й інші приміщення автошколи, стали більш комфортними. Зараз дирекція закладу частину площ передала в оренду. Готові запропонувати бажаючим й ще кілька незадіяних кабінетів. Тут обладнано також в гаражі базу для утримання транспорту, що здійснює маршрутне перевезення, проводиться технічний та медичний контроль перед випуском його на лінію.
«А скільки зазіхань є на нашу територію. Але відповідно до ліцензії для навчання водіїв певних категорій має бути відповідний автодром. Не всі це розуміють, на жаль. Втім життя не стоїть на місці, і потреба в подібних закладах зростає. Адже йдеться не тільки про підготовку водіїв різних категорій. Плануємо в майбутньому на базі нашої автошколи організувати той же сервісний центр для проходження техогляду, що для нашого населення вкрай актуально», – каже Іван Іванович.
Багато чого довелося зробити, щоб Дубровицьке ТСО України (автошкола) стало таким, яким є сьогодні – перспективним навчальним закладом із відремонтованими приміщеннями, впорядкованою територією, новопридбаними навчальними автомобілями та обладнанням.
Багато чого змінилося тут за роки існування, незмінними залишилися тільки високий рівень підготовки водіїв різних категорій та розвиток спорту із військово-технічних видів та сам колектив автошколи. Незважаючи на виклики сьогодення, він не втрачає позицій, повністю адаптувався до роботи в сучасних умовах, має перспективні плани на майбутнє.
Газета ж вітає цей колектив з професійним святом та зичить всіляких гараздів.
Людмила РОДІНА.

* До відома
Для отримання посвідчення водія необхідно пройти  три основні етапи: навчання в автошколі; скласти іспити в сервісному центрі МВС; отримати посвідчення водія.
На сайті  Головного сервісного центру МВС працює розділ «Автошколи», де можна знайти повний перелік акредитованих навчальних закладів, які мають право навчати майбутніх водіїв та відповідають усім стандартам і вимогам законодавства. У переліку вказані контакти, категорії, за якими готують, та адреси класів автошкіл. Важливо, щоб обраний заклад мав відповідну акредитацію, інакше можуть виникнути проблеми із отриманням водійського посвідчення або при подальшому працевлаштуванні. Не рідкість випадки, коли з першого погляду «легальні» посвідчення не ідентифікуються на сайті МВС. Тож при нинішньому рівні діджіталізації, варто все перевіряти заздалегідь.
Для запису на курси із підготовки водіїв потрібні такі документи: заява на ім’я керівника установи (із зазначенням місця проживання та бажаної категорії посвідчення водія); паспорт (пред’являється особисто); копія ідентифікаційного коду; чотири фотографії розміру 3,5х4,5; медична довідка.
Після проходження навчання та складання внутрішніх тестів, необхідно пройти іспит в будь-якому зручному за місцем розташування сервісному центрі МВС, прив’язки до місця реєстрації та проходження навчання немає.
Іспити складаються з двох частин: теоретичної (тестування на комп’ютері, за 20 хвилин необхідно відповісти на 20 питань, при цьому допускається не більше 2-х помилок); практичної (при успішному проходженні теоретичної частини іспиту надається допуск до практичного іспиту, і цей результат вважається дійсними протягом трьох місяців).
Важливо пам’ятати:  при допущені більше 2-х помилок або не вкладанні у визначені 20 хвилин, до практичної частини іспиту майбутнього водія не допустять. Спробувати повторно скласти теорію можливо не раніше, ніж через 5 днів. При цьому теоретичний іспит можна здавати необмежену кількість разів, а практична частина обмежена 3-ма спробами.


Немає коментарів:

Опублікувати коментар