Німецька мова та сучасні технології
«Вчитися, самовдосконалюватися ніколи не пізно, – каже вчитель німецької мови Дубровицького НВК «Ліцей-школа» Ольга Миколаївна Дулінець, – в теперішній час є багато можливостей розвиватися та спілкуватися завдяки Інтернету». Педагог розповіла про участь в конгресі «Наука і навчання в епоху цифрових технологій», який був організований Посольством Федеративної Республіки Німеччини та Goethe-Institut в Україні.
Ольга Миколаївна зазначила:
«Я зареєстрована на сайті Goethe-Institut, черпаю там для себе багато корисного як педагог. Коли
побачила оголошення про цей конгрес у столиці, то подала заявку, але, чесно
кажучи, не сподівалася на позитивну відповідь. Була приємно здивована, як
отримала запрошення взяти участь у цьому незабутньому науковому дійстві. За
свій рахунок я оплатила лише дорогу, про все інше подбали організатори».
Ольга Дулінець поділилася враженнями
про конгрес і зазначила, що незабутнім було все: виступи талановитих та відомих
спікерів (спеціалістів у своїх галузях), невимушене спілкування з
колегами-педагогами та викладачами німецької мови вузів України, носіями мови,
враження від вечірнього Києва.
У своєму зверненні до учасників Конгресу Ганна Ігорівна
Новосад, Міністр освіти і науки України, зазначила: «Реформа Нової української
школи була і залишається для нас пріоритетом. Вагомою складовою цієї реформи є
формування цифрової компетентності учасників освітнього процесу, яка є
наскрізною, і володіння нею наразі вимагається не лише від вчителів
інформатики, а й від усіх вчителів і учнів».
Саме на дигіталізації освіти на
конгресі і було зроблено наголос. Смартфон має служити для школярів не лише
джерелом спілкування та гри, а й можливістю паралельно здобувати знання, до
прикладу, вдосконалювати свою німецьку мову.
Ольга Дулінець взяла участь у трьох воркшопах: «Реальне
навчання та цифровий університет: огляд можливостей дигітальних матеріалів Kinder- und JuniorUni (українською та німецькою мовами), «Розумний і цифровий
– повністю дигітальний підручник німецької мови для стандартних занять у класі»
(німецькою мовою), «Фейкові новини: як діти та підлітки перетворюються на
детекторів брехні» (німецькою мовою).
Як каже моя співрозмовниця, на конгресі багато говорили
про штучний інтелект – як машини самі вчаться. «Як комп’ютер вивчає досвід і
чим штучний інтелект відрізняється від «звичайного програмування»? Як
відбувається еволюція штучного інтелекту і який потенціал має ця технічна
революція для нашого суспільства?» – це одна із цікавих тематик нашого
спілкування, – каже Ольга Миколаївна. – Багато йшлося про інтернет-ресурси, які варто
застосовувати на уроках вивчення німецької мови».
Ольга Дулінець зазначає, що участь у конгресі стала
незабутньою і тому, що два дні поспіль була можливість поспілкуватися німецькою
у колі викладачів-українців цієї європейської мови, а також чути її з вуст
доповідачів з Німеччини. Німецька мова відкриває перспективи для молодого
покоління: сьогодні завдяки німецькій мові молоді українці отримують підтримку
в їхньому професійному розвитку і перед ними відкриваються кар’єрні
перспективи. Почуте та побачене на конгресі вчителька буде втілювати у
викладанні німецької мови на своїх уроках. Ольга Миколаївна радить колегам
активно долучатися до інтернет-пропозицій
у покращенні педагогічної майстерності, бо участь у різних цікавих заходах
забезпечує цікаві дискусії, нові ідеї для
шкіл, нові знайомства і початок майбутньої співпраці!
Люба
КЛІМЧУК.
Довідково: Воркшоп – навчальний захід, учасники якого отримують знання через високу інтенсивність групової взаємодії, активність і самостійність учасників, актуальний досвід й особисте переживання.
Немає коментарів:
Дописати коментар