Про науку – просто і цікаво
Наука –
це не тільки нудні формули, задачі, закони та суха теорія. А й захопливі
досліди. В тому переконалась, із величезним інтересом переглянувши відео на
«Ютубі» учня Селецького ЗЗСО Дворака Леоніда. Семикласник легко, цікаво та
наглядно розповідає про науку. Спершу показує експерименти, а потім підкріплює
їх науковим поясненням. Захотілось більше дізнатись про таке заняття школяра.
Виявилось, він записував свої ролики для
обласного Інтернет-фестивалю. А допомагала йому вчитель Юлія Дворак (за
сумісництвом й мама Леоніда). Креативність та ініціативність цієї педагогині не
одноразово привертала увагу. І у вчительській праці, і в позашкільних
захопленнях. Чого тільки вартують її солодкі вироби. Тож не стало дивиною, що й
цього разу робота творчої вчительки та її учня не лишилась непоміченою. Їх
відзначили за активність з-поміж 60 учасників. Попросила Юлію Миколаївну трішки
розповісти про це:
«Рівненський обласний інститут післядипломної
педагогічної освіти вже втретє проводив Інтернет-фестиваль відеороликів
дослідів та експериментів з природничих предметів (хімія, біологія, фізика,
географія) за участю учнів 5-11 класів та вчителів.
Коли надійшла про це інформація, мене зацікавило. Але, зізнаюсь чесно, не одразу прийняла рішення брати участь. Адже
роботи, представлені на фестиваль, мали
відповідати певним вимогам. Виникла купа запитань: які саме досліди проводити, які з них можна
буде втілити в домашніх умовах та
використати потім на уроках? І найголовніше – хто буде головним учасником? Зловила себе на думці, що буде непросто,
адже насправді це клопітка робота не одного дня. А часу
було вже мало.
Втім згадавши своє педагогічне кредо «Зробіть усе, що можете, застосувавши те, що знаєте,
знаходячись там, де ви є» (Теодор Рузвельт), вирішила – треба братись. Розпочала з експериментів.
Намагалася підібрати щось змістовне, інформативне, цікаве і водночас просте. Зупинилась на дослідах з географії
під загальною назвою «Наукові забави,
яким понад сто років». Ми їх зустрічаємо в літературі, перечитуємо, але,
як кажуть, краще один раз спробувати,
ніж сто разів почути. Теорія, підкріплена практикою, запам’ятовується найкраще!
Поки готувала все необхідне, Леонід із таким
захопленням, випередивши мене, вже проводив перші власні експерименти. До
цього часу я не була до кінця впевнена,
що все вдасться. Але коли побачила, з яким задоволенням він намагається
відтворити досліди, що у нього зрештою виходить
і від цього в дитини радості немає меж, мої сумніви відпали. Стало
зрозуміло: ось він – учасник фестивалю. Дітей треба залучати до таких
конкурсів, бо учням це справді цікаво. Вони сьогодні творчі, креативні,
орієнтуються в сучасному інформаційному просторі. А ми, вчителі, стараємось помітити і розвивати їхні задатки, здібності, творчий та
дослідницький потенціал.
Звісно приємно, що
обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти серед більш як 60 учасників визнано найбільш
активним саме Леоніда Дворака. Нас нагороджено сертифікатом. Радію як вчитель,
а ще більше як мама. Вдячна всім колегам, друзям, рідним та близьким людям за
підтримку – це дуже важливо!
Вчительство – непроста і клопітка справа, але вона того
варта. Адже нам довіряють найдорожче – дітей: нашу надію й наше майбутнє. Кожен
педагог, і я особисто, намагаємось
вселяти дітям віру у власні сили, спонукати до самостійності, ініціативи, творчої праці, аби не зникло
бажання щоразу піднятись на сходинку вище.
А які підходи має використовувати сучасний вчитель у своїй практиці, щоб зацікавити сучасних
школярів? Практично щодня, коли готуюся до уроків, задаю собі це питання. От,
напевно, такого роду фестивалі,
конкурси, різні заходи дають змогу педагогу зробити освітній процес цікавим,
інноваційним та більш інтерактивним для дітей».
Хай не міліють у творчій душі Юлії Миколаївни натхнення
та ентузіазм, аби й надалі втілювати цікаві ідеї, брати участь в креативних
заходах і знаходити потрібні ключики до
сердець своїх учнів.
Леся КУЗЬМИЧ.
Немає коментарів:
Дописати коментар