четвер, 13 січня 2022 р.

 


















СІМДЕСЯТ ПИТАНЬ ПОРЯДКУ

ДЕННОГО І НОВИЙ ДЕПУТАТ

16 грудня відбулося напевно останнє в поточному році пленарне засідання сесії міської ради. У його роботі взяло участь 22 депутати і на розгляд виносилося рівно сімдесят питань. Оскільки детально розглянути кожне із них просто неможливо, зупинимося на найбільш цікавих, або тих, що викликали дискусію в сесійній залі.

Перед початком роботи сесії міський голова Богдан Микульський від імені наших військових вручив грамоти тим керівникам підприємств, які найбільше сприяють обороноздатності нашої державн, постійно надають посильну допомогу Українському війську. Таких відзнак удостоєні приватний підприємець Павло Голяка та керуючий КП «Будинкоуправління»  Сергій Столярець.

 

Зміни в депутатському корпусі

Замість Анатолія Задорожного, котрий подав на минулу сесію заяву про дострокове припинення повноважень депутата міської ради, до складу ради ввійшов новий представник ВО «Свобода» Володимир Мозоль. Він ще добре відомий нашим читачам як автор багатьох історичних розвідок з буремної минувшини нашого краю. Володимир Романович замінив Анатолія Григоровича не тільки в складі депутатського корпусу ради, а й в постійній депутатській комісії з питань бюджету, фінансів, податків та регуляторної політики, торгівлі та побуту.

 

Порядок списання майна комунальної власності

Для пересічного читача це може видатися банальним, однак обговорення даного питання було одним із топових серед депутатів. Наші обранці все не могли зійтися на тому, якою має бути гранична межа вартості комунального майна, що підлягає списанню. Медицину влаштовувала «стеля» в двадцять тисяч гривень. Якщо балансова вартість виявиться вищою, для списання необхідно було б скликати сесію міської ради. Однак освітяни наполягли, щоб без сесії можна було списувати майно, вартістю до 50 тис. грн. В залі навіть прозвучали перестороги, чи не стане така сума приводом для зловживань. «Ви так і школи скоро попродаєте», – закидали окремі депутати. Щоправда, автотранспорт та об’єкти нерухомого майна в цей перелік не входять.

 

Майна все прибуває

Депутати продовжують наводити лад з комунальним  майном, аби воно використовувалося якнайраціональніше. Кожного пленарного засідання доводиться обранцям повертатися до цього питання, бо й «господарка» в ради чималенька. Цієї сесії знову в полі зору була «Стоматполіклініка», де серед іншого врешті затвердили ліквідаційний баланс, таку ж процедуру провели щодо КП «Надія», в безоплатне використання приймалося майно, що було на балансі районного територіального центру соціального обслуговування, визначалися, які об’єкти можуть бути продані чи передані в оренду тощо.

Та найбільшим поповненням для балансу міської ради стало нещодавно закінчене приміщення спорткомплексу,  що по ул. Червоного Хреста в Дубровиці, яке приймалося у відання ради на цій сесії.

 

можна почути від пересічного мешканця саме таке запитання, що це за програми розглядають депутати? Відповідно до Бюджетного кодексу, програма є одним із механізмів спрямування бюджетних коштів на найбільш актуальні в даний момент напрямки. Такі програми розробляються на певний період і проходять спеціальну експертизу, перш аніж вони будуть профінансовані. Як правило, закладена в програму цифра і реальна сума фінансування можуть суттєво відрізнятися. Адже забезпечуються грошима програми в межах наявного фінансового ресурсу. Тож, якщо йдеться про мільйонний бюджет якоїсь з програм, це не завжди означає, що всі ці кошти будуть виділені. Програма – це так би мовити побажання, а її фінансування – це можливості.

Отож і наші депутати розглянули на цій сесії цілу низку програм, на реалізацію яких було закладено в змінах бюджету на поточний рік, або в бюджет наступного року певні цифри. Це такі важливі для життєдіяльності громади програми, як: Програма розвитку житлово-комунального господарства; охорони навколишнього природного середовища; розвитку дорожнього руху; розвитку земельних відносин; культурно-мистецьких  заходів; соціального захисту населення; розвитку туризму; з охорони громадського порядку. Всі вони в сукупності  були систематизовані в Програму соціально-економічного та культурного розвитку. Це і є своєрідний карт-бланш, за яким житиме громада весь наступний рік.

 

Чи стануть інвестори запорукою створення

нових робочих місць?

Впевнена, для громади, яка потерпає від надміру робочих рук і гострого браку бази оподаткування, це питання є вкрай серйозним. Тож кожне нове підприємство, яке «заходить» на нашу територію, розглядається насамперед як потенційний роботодавець. То що ж нас чекає в майбутньому?

На територію Дубровиччини прийде два підприємства, що проводитимуть розвідувальні та видобувні роботи на ділянках бурштиноносних надр – ТОВ «ВЕРТЕП» та ТОВ «ПЕРША ПОЛІСЬКА СТАРАТЕЛЬСЬКА АРТІЛЬ». Як мовиться, врешті крига скресла, і є всі передумови для того, що наші бурштинові запаси стануть ще одним джерелом для наповнення місцевих бюджетів, а не слугуватимуть лише для збагачення окремих людей. Заодно є таке бачення, що ці підприємства зможуть й працевлаштувати якусь частину населення. Ще одним потенційним роботодавцем, хочеться вірити, стане й підприємство «Полісся-кварц», що збирається освоювати запаси будівельного піску поблизу с. Велюнь.

 

…А землю – не лише селянам

Революційний лозунг більшовиків, яким вони по суті й підкупили селян, не втрачає своєї мотивації й понині. Проте тепер «земельна лихоманка» охопила й міських жителів. Щоразу на сесії депутати розглядають сотні заяв на виділення земельних ділянок, узаконення паїв, про їх оренду. Ще б пак, врешті земля перетворилася із засобу виробництва на товар, тому інтерес до неї дедалі зростає. І цього разу третину запланованих до розгляду питань зайняли саме земельні. Приємно, що нарешті дійшли згоди щодо спірного масиву в районі колишнього аеропорту. Погодьтеся, і флотилії, і аеродроми в наших реаліях – сучасні Нью-Васюки із фантазій Остапа Бендера. Тож добре, що депутатам вистачило врешті голосів, аби поставити крапку в цьому питанні.

Багато було бажаючих займатися й сільським господарством на промисловій основі. Тож подекуди доводилося вибирати між інвесторами, які претендували на одні й ті ж масиви, як це було з «Дібровою-Фармз» – підприємством, що вже більше восьми років займається вирощуванням на території Дубровиччини органічної продукції.

 

Громади створили співдружність

Окрім співпраці в галузі медицини, освіти, культури, тепер додався ще один напрям. Оскільки сусідні громади, які входили до складу колишнього нашого району, делегували Дубровицькій повноваження й в галузі архітектури. Поки що йшлося тільки про наміри. Чи буде підкріплене таке делегування фінансовим ресурсом, побачимо згодом. Принаймні на утримання лікарні, музичної школи, трудового архіву громади певні кошти виділяють.

 

Що розгляне рада наступного року

За пропозицією депутата Оксани Кондратюк до плану роботи ради внесено кілька питань, які варто вивчити та розглянути:  про стан позашкільної освіти в громаді; про якість харчування школярів; звіт про роботу старостинських округів. До цього переліку депутат Андрій Кулик запропонував додати й питання використання бюджетних коштів у відділі освіти, культури, туризму, молоді та спорту.

Про бюджет – читайте в окремій публікації.

Людмила РОДІНА.

 

 

БЮТДЖЕТ ГРОМАДИ:

СКІЛЬКИ, ЗВІДКИ І КОМУ

З ЧОГО СКЛАДАЄТЬСЯ ОСНОВНА СКАРБНИЦЯ ГРОМАДИ

Загальні показники дохідної частини місцевого бюджету на 2022 рік становлять 294 553,6 тис. грн.

У 2022 році очікується отримати трансферти з Державного бюджету України у сумі 197899,9 тис. грн.: базової дотації – 49 280,8 тис. грн. та освітньої субвенції – 148619,1 тис. грн. Крім того, передбачається отримання з обласного бюджету субвенції на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції в сумі 1636,1 тис. грн.

Обсяг доходів бюджету Дубровицької міської ради на 2022 рік без врахування трансфертів, обраховано в сумі 95 017,6 тис. грн.

Ріст прогнозних надходжень складає 108,8 % до планових призначень з урахуванням змін 2021 року та 105,1 % – до очікуваного показника надходжень 2021 року.

Податок та збір на доходи фізичних осіб є базовим джерелом власних надходжень загального фонду і становить 58,2 % від показника доходів загального фонду на 2022 рік без урахування офіційних трансфертів.

Місцевим податкам і зборам належить друге місце за обсягом надходжень загального фонду бюджету, питома вага яких становить – 31,2 %.

На 2022 рік прогнозуються надходження місцевих податків і зборів в сумі 28 654,0 тис. грн. Ріст прогнозних надходжень складає 101,7 % до планових призначень з урахуванням змін 2021 року та 102,5 % до очікуваного показника надходжень 2021 року.

Важливими бюджетними донорами є також єдиний податок, рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення, акцизний податок, податок на майно, власні надходження бюджетних установ тощо. Починаючи з 2019 року, до місцевих бюджетів зараховується 37% рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування. Приміром, на 2022 рік надходження даного виду доходів прогнозується в сумі 1 155,0 тис. грн.

Ми зупинилися лише на основних бютджетоутворюючих потоках. А куди ж вони розподіляються, розглянемо нижче.

 

ДЛЯ КОГО ТА НА ЩО БЮДЖЕТ РОЗПОДІЛЯЄТЬСЯ

На утримання органів місцевого самоврядування

передбачається спрямувати 15731,6 тис. грн., з них 11783,4 тис. грн. – на заробітну плату, 2592,3 тис. грн. – нарахування на заробітну плату, 849,9 тис. грн. – на оплату енергоносіїв, комунальних послуг та 506,0 тис. грн. – на видатки з утримання установи (оплату транспортних послуг, зв’язку, відрядження та інші господарські витрати).

На галузь «Освіта»

загалом передбачається спрямувати 238744,2 тис. грн., в т.ч.за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету – 148619,1 тис. грн., субвенції з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції (на інклюзивно-ресурсний центр) – 1636,1 тис. грн. На виплату заробітної плати з нарахуванням передбачено 224111,6 тис. грн., або 93,0 відсотка загального обсягу видатків на освіту, та 9315,5 тис. грн. – на оплату комунальних послуг і енергоносіїв, що становить 3,9 відсотка.

Освітня субвенція розраховується виключно для педагогічних працівників, і передбачається, що вона покриє всі передбачені законом надбавки, щоправда, не в граничних обсягах. Оплата праці всіх інших працівників загальноосвітніх навчальних закладів, всі поточні видатки навчальних закладів та оплата енергоносіїв і комунальних послуг буде здійснюватись за рахунок коштів бюджету міської ради.

Бюджетні призначення на заробітну плату дошкільних закладів  у повному обсязі передбачають кошти на виплату педагогічним працівникам надбавок за вислугу років, надбавок за престижність праці у розмірі 10 відсотків посадового окладу, по одному посадовому окладу допомоги на оздоровлення при наданні щорічної відпустки.

На оплату праці інших працівників дошкільних закладів та працівників інших закладів освіти враховано тільки обов’язкові виплати (за посадовими окладами, доплату до мінімальної зарплати, нічні, шкідливі умови праці) без матеріальної допомоги.

Для охорони здоров’я

передбачені видатки в сумі 4170,9 тис. грн., в т.ч. на фінансування програм та оплати комунальних послуг і енергоносіїв в КНП «Дубровицька міська лікарня» – 2718,0 тис. грн.; в КНП «Дубровицький центр первинної медико-саніторної допомоги» – 1452,9 тис. грн.

Фінансування первинної медичної допомоги та КНП «Дубровицька міська лікарня» здійснюється через «Національну служба здоров’я України» за окремою бюджетною програмою з державного бюджету.

Обсяг видатків на заклади культури

у міському бюджеті планується в сумі 12539,12 тис. грн. Видатки на оплату праці з нарахуванням становлять 12021,5 тис. грн., на комунальні послуги та енергоносії – 436,5,7 тис. грн.

На галузь «Фізична культура і спорт»

передбачені видатки в сумі 1548,6 тис. грн. В 2022 році на утримання ДЮСШ та здійснення заходів з фізичної культури і спорту планується відповідно 1408,6 та 140,0 тис. грн.

На соціальний захист населення та соціальне забезпечення

передбачаються видатки в сумі 4000,6 тис. грн., в т.ч. на утримання комунального закладу «Центр надання соціальних послуг» – 3550,6 тис. грн.

В бюджеті передбачено надання іншої субвенції Висоцькій сільській раді та Сарненській міській раді для забезпечення проведення видатків на утримання підопічних із нашої громади в  стаціонарних відділеннях. Відповідно на це піде 1700,0 тис. грн. (з розрахунку за одну людину – 10 тис. грн. на місяць) і 77,4 тис. грн. (на утримання однієї людини на рік).

По комунальних закладах міського бюджету оплата праці розрахована на всю фактичну чисельність.

Головним розпорядникам коштів необхідно неухильно дотримуватись вимог ст.51 Бюджетного кодексу України – керівники бюджетних установ утримують чисельність працівників та здійснюють фактичні видатки на заробітну плату, включаючи видатки на премії та інші види заохочень чи винагород, матеріальних допомог лише в межах бюджетних асигнувань на заробітну плату, затверджених для бюджетних установ по кошторису.

На реалізацію місцевих (регіональних) програм

передбачено кошти у сумі 15476,0 тис. грн.:

– Програма збереження архівних фондів ліквідованих підприємств - 395,0 тис. грн.;

– Програма «Здоров’я дітей Дубровиччини» на 2021-2025 роки – 300,0 тис. грн.;

– Програма фінансової підтримки закладів охорони здоров’я – 3870,9 тис. грн.;

– Програма соціального захисту населення – 320,0 тис. грн.;

– Програма розвитку житлово-комунального господарства – 9475,0 тис. грн.;

– Програма розвитку земельних відносин на території – 10,0 тис. грн.;

– Програма забезпечення участі Дубровицької міської ради в Асоціації міст України – 34,6 тис. грн.;

– Програма по охороні громадського порядку на території Дубровицької міської ради на 2022 рік – 95,9 тис.грн.;

– Програма культурно-мистецьких заходів, відзначення державних, релігійних та професійних свят, ювілейних дат, заохочення за заслуги перед громадою, здійснення представницьких та інших заходів – 260,0 тис. грн.;       

– Програма розвитку фізичної культури і спорту – 140,0 тис. грн.;

– Програма розвитку дорожнього руху на території – 400,0 тис. грн.;

– Програма охорони навколишнього природного середовища – 174,6 тис. грн.

Видатки бюджету розвитку міської ради передбачені у сумі 830,0 тис. грн., в тому числі за рахунок доходів бюджету розвитку – 100,0 тис. грн. та коштів, що передаються із загального фонду до бюджету розвитку спеціального фонду – 730,0 тис. грн.:

400,0 тис. грн. – співфінансування на капітальний ремонт вул. Миру в м. Дубровиця (від перехрестя з вул. Нова до об’їзної);

300,0 тис. грн. – на проєктно-кошторисну документацію будівництва загальноосвітнього закладу у селі Колки;    

30,0 тис. грн. – на придбання комп’ютерної техніки.

Видатки резервного фонду бюджету планується передбачити в розмірі 100,0 тис. грн. Це вимога статті 24 Бюджетного кодексу України.

За матеріалами ради підготувала Людмила РОДІНА.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар