пʼятниця, 12 квітня 2019 р.


Про новосілля, ювілей та важливість роботи

Розмовляємо з Ольгою Панасівною ДАШУК, керівником Дубровицького трудового архіву.

Нещодавно ви зустріли перший ювілей. З чого починалася історія структури і які головні завдання на неї покладено?
Рішенням Дубровицької районної ради (від 27 листопада 2008 року було створено Комунальне підприємство «Трудовий архів Дубровицького району» Дубровицької районної ради, рішенням цієї ж сесії це комунальне підприємство було передано в управління райдержадміністрації.
Ми зберігаємо документи про трудову діяльність працівників підприємств, установ, організацій, незалежно від форм власності та підпорядкування, розташованих на території нашого району, створюємо належні умови для зберігання та використання архівних фондів ліквідованих підприємств.
Ольго Панасівно, ваш заклад змінив адресу. Приємно, що жовто-блакитний стяг на установі допомагає легко віднайти її на вулиці. Вражає затишок, чистота, ваш теперішній комфорт…
З 2014 року архів орендував приміщення площею майже 172 м2 поряд з райвіськкоматом, а з 25 вересня 2018 року ми уклали договір оренди на приміщення, площею 108 м2, за адресою: вул. Надрічкова,6. У закладі є два підвальні приміщення, які облаштуємо під архівосховища.
Будівля була у дуже неприглядному стані. Перед переїздом зробили ремонт: поміняли вікна, двері, в архівосховищі, згідно із вимогами, поставили металеві двері, частково поміняли підлогу, пофарбували, побілили. Щиро вдячна за підтримку нашій райдержадміністрації, районній раді, адже без їх фінансової допомоги ремонт був би неможливим. Дякувати Богу та спільним зусиллям всіх причетних, у нас зараз такий пристойний архів. До речі, у нас є 37 металевих стелажів (237 м) для розміщення архівних коробок з документами. Маємо всю необхідну оргтехніку: архів повністю укомплектований офісними меблями, нас підключено до мережі Інтернет, є телефонний зв’язок, придбані вогнегасники.
Так багато стелажів, папок, документів. Це долі людей, їх праця – роки, роки, роки…
Трудовий архів постійно працює над забезпеченням  збереженості документів ліквідованих сільськогосподарських та промислових підприємств, установ та організацій всіх форм власності, які діяли на території району. Станом на 1 грудня 2018 року до нас надійшло 99 фондів, що налічують 13956 одиниць зберігання за 1947-2018 роки. Маємо архівні документи тимчасового зберігання (5 років) з виборів народних депутатів України, це 365 боксів. На сьогодні передані документи із 20 сільськогосподарських підприємств: СВК «Трипутнянський», «Нива», імені Шевченка, «Мир», «Озерський», «Відродження», «Перемога», «Дружба», «Заслучанський», «Лютинський» «Полісся», СПП «Партизан», «Злагода», «Колос», «Маяк», ПСП «Случ», СПОП імені Лесі Українки, ПП «Лан», ПП «Горинь-Агро», радгосп «Жаденський». 
Виконано великий обсяг робіт з обліку прийнятих документів, їх опрацьовуємо та створюємо довідковий матеріал до них. На жаль, більшість документів ліквідованих підприємств передаються в занедбаному стані – не впорядковані, не опрацьовані, адже відповідальність за них вже ніхто не несе. На даний час більша частина фондів опрацьована, але ще залишається великий обсяг роботи по описах та опрацюванню документів.
Які основні напрямки вашої роботи?
Готуємо та видаємо архівні довідки про нараховану заробітну плату, про підтвердження відпрацьованого трудового стажу по сільськогосподарських підприємствах, про відпрацьовані вихододні помісячно, про підтвердження факту роботи наказами, протоколами про прийняття на роботу та звільнення з роботи, про реорганізацію сільськогосподарських підприємств, організацій, установ, про перебування у відпустці по догляду за дітьми, про перебування на листках непрацездатності за періоди роботи заявника по всіх підприємствах, на яких він працював для подачі для обласного та районного МСЕКІВ для оформлення інвалідності, а також підготовка та видача архівних витягів, копій на запити громадян, установ, Управління Пенсійного фонду.
Проводимо пошукову роботу з виявлення підприємств і організацій, документи яких не передані на зберігання з виїздом на місце.
За 2018 рік підготовлено і видано 1615 довідок на запити громадян, 178 – на запити юридичних осіб. Це довідки різного характеру, але кожна має своє значення. В основному йдеться про заробітну плату, підтвердження трудового стажу, про підтвердження факту роботи про прийняття та звільнення, про перебування у відпустці по догляду за дітьми, архівні витяги та копії для призначень пенсії за віком, по втраті годувальника, оформлення інвалідності та інші.
В порівнянні з минулими роками спостерігається тенденція до щорічного збільшення звернень громадян, установ, організацій.
На перший погляд довідка лише аркуш заповненого паперу, однак за нею стоїть робота ваших спеціалістів.
Щоб надати одну довідку про нарахування заробітної плати,  опрацьовуємо в середньому 20 одиниць документів. Складніше з тими, хто трудився у сільському господарстві. Адже 70 відсотків сільгосппідприємств не мали трудових книжок. У такому разі опрацьовується до 25 і більше одиниць зберігання на одну довідку про стаж.
Особливо важливі наші довідки про підтвердженні трудового стажу саме для працівників сільсьгоспідприємств, жоден рік їм не зараховується без підтвердження нами. Скільки б людина не пропрацювала трактористом чи дояркою, Пенсійний фонд стаж не  зараховує, доки архів не видасть довідки, скільки днів відпрацьовано за кожен рік роботи.
Хто користується послугами Дубровицького трудового архіву?
До нас звертаються жителі нашого району та мешканці всіх областей України, громадяни Російської Федерації та Республіки  Білорусь.
Щиро дякую за роботу нашому колективу. Всі питання вирішуємо вчасно, злагоджено, з повагою до відвідувачів.
Що у планах роботи?
Зараз працюємо за Програмою збереження архівних фондів ліквідованих підприємств Дубровицького району на 2019-2021 роки. Згідно із нею нам були виділені кошти на заробітну плату та комунальні послуги, а також на встановлення охоронної сигналізації. Найближчим часом ця система працюватиме у нас. Плануємо провести ремонт у підвальних приміщеннях, закупити стелажі.
– Ольго Панасівно, щиро бажаємо вам та колективу, успішної роботи у новому приміщенні та в році, що розпочався. Хай ваші послуги додають людям в життя тільки позитиву!

Розмовляла Люба КЛІМЧУК.


Немає коментарів:

Дописати коментар