пʼятницю, 1 вересня 2017 р.


*  Вирішували колегіально
ЧОМУ МИ ТАКІ БІДНІ, або ЯКИМИ САНАМИ В’ЇЖДЖАТИМЕМО В ЗИМУ ЦЬОГО РАЗУ?
На засідання колегії при голові райдержадміністрації, що відбулося 3 липня, цього разу виносилося два вкрай важливі та наболілі питання. Члени колегії, керівники органів місцевого самоврядування, підприємств, організацій та відомчих підрозділів РДА мали обговорити та знайти шляхи вирішення для таких злободенних пробем, як наповнення бюджетів та підготовка освітніх закладів до нового навчального року і роботи в осінньо-зимовий період. На жаль, цифри та факти, озвучені на колегії, породжують багато невтішних думок. Запитань на цьому засіданні прозвучало набагато більш, аніж відповідей. Я так й не почула однозначного пояснення, чому ми такі бідні, або яким чином буде організовано опалення освітніх закладів. Судячи зі статистичних цифр, ситуація ніби й не така плачевна, дещо навіть ліпша, ніж була торік. Однак, чомусь, ми опинилися в величезному фінансовому цейтноті або навіть цугцвангу. Зима не за горами, палива нема, котельні до роботи не готові, бюджети неспроможні зарадити цим проблемам, оскільки їхні надходження надто мізерні. Вихід з даної ситуації й мали знайти члени колегій при голові РДА:

НЕМАЛО ЗРОБЛЕНО, АЛЕ НЕ ТАК
БАГАТО, ЯК ХОТІЛОСЯ Б
(Про підсумки роботи галузей господарського комплексу району та виконання місцевих бюджетів у І півріччі доповідав заступник голови райдержадміністрації Павло Ващишин):
промисловість
Протягом січня-червня забезпечили нарощування виробництва промислової продукції до минулого року на 12,5 % ДП «Ритм» (деревина уздовж розпиляна) та на 82,1 % ПП «Сварицевицька цегла» – виробництво цегли не вогнетривкої будівельної.
Всього промислової продукції за січень-травень реалізовано на 31,8 млн. грн. (в діючих цінах), або на 129,8 % до рівня січня-травня 2016 р. Ріст до минулого року (це майже на 10,0 млн.грн. за півріччя) відбувся за рахунок ТОВ «Торф Ленд Україна», які з квітня місяця 2017 р. почали звітувати про обсяги реалізованої продукції на території нашого району. В результаті цього район в обласному рейтингу соціально-економічного розвитку районів посів 10 місце.
У січні-квітні 2017 р. експорт товарів становив 504,6 тис.дол. США, імпорт – 131,8 тис.дол. Порівняно з відповідним періодом 2016 р. експорт скоротився на 65,8%, імпорт збільшився в 1,9 раза.
Експортні поставки здійснювалися до Угорщини, Італії, Німеччини та Великої Британії. Основу товарної структури експорту складали деревина і вироби з деревини. У загальному обсязі імпорту суттєва частка припадала на Німеччину, Китай.
Агропромисловий комплекс
За січень-червень 2017 р. с/г підприємства району, а це 5 агроформувань, виробили 9,5 млн. грн. валової продукції, що складає 111,5 % до аналогічного періоду минулого року.
Питома вага району з виробництва валової с\г продукції від показника  області становить 3,1%. Район зайняв 4 місце в області з росту виробництва валової с/г продукції.                   
Найбільшу питому вагу у виробництві валової продукції складає продукція СПП «Україна» – 45,2,0 %, СПП «Злагода» – 29 %, СПП «Хлібороб» – 14,8 %, ПСП «Промінь» – 9,1 %.
По сільськогосподарських підприємствах загальна посівна площа під с/г культурами станом на 01.06.2017 року становить 1504 га.
Під урожай 2017 року посіяно озимих культур на зерно на площі 310 га (при плані 300 га), з них: 228 га – жито, 82 га – пшениця.
Агроформуваннями проведено посів ярих на площі 420 га в тому числі: люпин на зерно – 10 га, овес – 60 га, однорічні трави – 50га, кукурудза на силос – 160 га, конопля технічна – 130 га.
По агроформуваннях району станом на 01.07.17 р. утримується  3566 голів ВРХ (97,4 % до відповідного періоду минулого року), в тому числі корів 1100 голови (97 % до відповідного періоду 2016 р.).
Наявність ВРХ по агроформуваннях: СПП «Україна» – 1862 голів, в тому числі корів – 505 голів, СПП «Злагода» – 591 голів, в тому числі корів – 243 голів, СПП «Хлібороб» – 657 голів, в тому числі корів – 150 голов, ПСП «Промінь» – 413 голів, в тому числі корів – 175 голів, СВК «Жаденський» – 43 голови, в тому числі корів – 24 голови.
Валовий надій молока – 3218 тонн, або 108,3 % до відповідного періоду минулого року. Середній надій на одну фуражну корову за 6 місяців 2017 р. по району становить 2921 кг – 113,0% до рівня 2016 року.
Протягом 6 місяців 2017 р. по с/г підприємствах вироблено 75,2 тонн м’яса (90,4% до відповідного періоду минулого року).
Всього по району на 2017 рік укладено 2741 договір оренди земельних часток (паїв) загальною площею 1,5339 тис. га. Сума нарахованої орендної плати становить 684,21 тис.грн., фактично виплачено за 6 місяців 30 тис.грн, що складає 4,4%.
Станом на 01.08.2017 року в районі незадовільний стан по лейкозу ВРХ, особливо в селянських домогосподарствах. Всього виявлено лейкозохворого ВРХ – 219 голів, у тому числі корів – 218 голів. В індивідуальному секторі не обстежено 1818 голів.
Фінансово-бюджетна сфера
До загального фонду бюджету району надійшло 27048,8 тис. грн. власних доходів, що складає 127,4 % планових призначень.
Порівняно із відповідним періодом минулого року обсяг власних доходів збільшився на 6940,2 тис. грн. (факт 1 півріччя 2016 р. – 20108,6 тис. грн.), або ріст доходів склав 134,5%.
До загального фонду районного бюджету надійшло 14738,5 тис. грн. власних доходів, що складає 122,2 % планових призначень, або районний бюджет отримав 2680,9 тис.грн. додаткових надходжень.
Бюджет міської ради виконано за звітний період на 158,1%. При плані 3900,1 тис.грн. фактичні надходження доходів склали 6165,6 тис.грн.
За підсумками моніторингу соціально-економічного розвитку районів області по темпу зростання власних доходів район займає 16 місце.
Із загальної кількості місцевих бюджетів району (19) не виконані – 9.
До сільських бюджетів району надійшло 6144,7 тис.грн. власних доходів, що становить 116,6% планових призначень.
Крім власних доходів, за 6 місяців цього року до бюджету району надійшло з державного, обласного бюджетів і бюджетів ОТГ 169560,8 тис. грн. офіційних трансфертів, з них: базова та додаткова дотації – 17990,2 тис. грн., що становить 100,0 відсотка планових призначень та субвенцій – 151570,6 тис. грн., або 99,1 % до затверджених зі змінами сум.
По спеціальному фонду рахується кредиторська заборгованість по районному бюджету у сумі 335,9 тис. грн. за виконані у 2014 р. роботи по ремонту доріг і не оплачені за кошти цільової субвенції з державного бюджету.
До бюджету Пенсійного фонду надійшло 31,1 тис. грн., завдання з надходження платежів виконано на 373,5 %. 
На 01.07.2017 р. загальна сума заборгованості по сплаті платежів до управління Пенсійного фонду складає 351,1 тис. грн., в тому числі: по страхових внесках – 0,2 тис. грн., з відшкодування пільгових пенсій – 349,7 тис. грн., по фінансових санкціях – 1,2 тис. грн. основні боржники: СВК «Дружба» – 221,2 тис.грн.; СВК «Полісся» – 1,1 тис.грн.;  СПОП ім. Л. Українки – 84,3 тис.грн.;  СВК «Лютинський» – 13,2 тис.грн.; СВК «Трипутнянський» – 26,8 тис.грн.; СВК «Жаденський» – 4,5 тис.грн.  
По темпу зростання (зменшення) заборгованості зі сплати страхових внесків до бюджету Пенсійного фонду на 01.07.2017 р. в порівнянні до 01.01.2017 р. район займає 17 місце.
Надходження єдиного соціального внеску становлять 28,1 млн. грн., завдання виконано на 120,1 % та 118,1 % до рівня 1 півріччя 2016 р.
Заборгованість по єдиному соціальному внеску збільшилась у порівнянні до початку 2017 р. на 44,2 тис. грн. – на 59,9 % і становить на 01 липня 2017 р. – 117,9 тис.грн. Найбільші боржники: ТОВ Фірма «Надія-94» – 8,1 тис. грн., ТзОВ Дубровицький комплекс «Віпос» – 7,5 тис. грн., Лютинська сільська рада – 4,9 тис.грн., ТОВ «Агрофірма Рекорд» – 3,9 тис.грн., ТОВ фірма «Рекорд» – 3,4 тис.грн., Фермерське господарство «Єврокомплекс-Арго» – 1,9 тис.грн., КП «Полісся» – 1,7 тис.грн., ФОП на загальну суму – 86,5 тис.грн. По темпу зростання (зменшення) заборгованості зі сплати єдиного соціального внеску в порівнянні до початку року район займає 17 місце в області.
Щодо заборгованості до зведеного бюджету, то вона становить 3,5 млн. грн. і зменшилася протягом звітного періоду на 137,9 тис. грн. або на 3,8 %. Найбільші боржники: КП «Теплосервіс» – 880,4 тис. грн., ТзОВ «Фірма Рекорд» – 471,9 тис. грн., ТзОВ «Тато Карло» – 409,9 тис. грн., Філія «Дубровицький райавтодор» – 397,3 тис. грн., ТзОВ «Агрофірма «Рекорд» – 159,5 тис. грн., цегельний завод «Полісся» – 72,9 тис. грн., КП «По птахівництву» – 46,2 тис.грн., ВАТ «ПМК-175» – 15,0 тис.грн., КП «Міськводоканал» – 7,2 тис.грн., завод «Металіст» – 4,7 тис.грн., фізична особа-підприємець Жовклий В.М. – 220,2 тис. грн.
Реформування земельних відносин
З початку 2017 року на території району продано 8 земельних ділянок несільськогосподарського призначення загальною площею 2,5108 га на загальну вартість 678,036 тис.грн.
Протягом І півріччя 2017 р. проведено земельний аукціон про продажу 3 земельних ділянок, у тому числі: 2 земельні ділянки шляхом продажу у власність загальною площею 0,0406 га на загальну вартість 12,101 тис.грн. та 1 земельну ділянку шляхом продажу права оренди площею 0,9000 га з річним розміром орендної плати – 60,72016 тис.грн., що становить 3,63 % нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Інвестиційна та будівельна діяльність
Загальний обсяг прямих іноземних інвестицій, залучених в економіку району станом на 01 квітня 2017 р., становить 25,9 тис. дол. США, що на 7 % більше, ніж на початок року. В обласному рейтингу район зайняв 14 місце. Зменшення іноземних інвестицій відбулось через припинення діяльності підприємств: ТОВ «Дари Полісся» та Українсько-Китайська група «Полісся».
За січень-березень 2017 р. обсяг капітальних інвестицій у соціально-економічний розвиток району становить 12,7 млн. грн., що становить 179,2 % до відповідного періоду минулого року.
Введено в експлуатацію станом на 01.04.2017 р. загальної площі житла 3152 кв.м. – 303,1 % до відповідного періоду минулого року. Обсяг будівельних робіт за січень-травень 2017 р. виконано на суму 53,0 млн. грн.
З метою якісного надання послуг з утримання будинків та прибудинкових територій та їх здешевлення в місті Дубровиця створено 5 об’єднань співвласників багатоквартирних будинків.
На виконання заходів з енергоефективності для участі в обласному конкурсі з енергоефективності подані проекти з капітального ремонту харчоблоків із заміною електричних плит у  дошкільному навчальному закладі №5 – вартість проекту – 258,9 тис. грн. та у КЗОЗ «Дубровицька ЦРЛ» – вартість проекту – 139,6 тис.грн., а також капітальний ремонт системи опалення Дубровицької центральної районної бібліотеки із застосуванням альтернативних джерел енергії – 258,96 тис.грн.
Розпочато будівництво спортивно-оздоровчого комплексу по вулиці Червоного Хреста, 25 в м.Дубровиця (перша черга).
За звітний період продовжувалась робота по зміцненню матеріально-технічної бази КЗОЗ «Дубровицька центральна районна лікарня». Проведені поточні ремонти, а саме: системи водопостачання в стерилізаційному відділенні; каналізаційної мережі від педіатричного відділення; відділення анестезіології; клініко-лабораторного відділення.
На ремонтні роботи використано 40,3 тис. грн. (в т. ч. 8,5 тис.грн. – субвенція, 31,8 тис.грн. – власні, благодійні внески).
По КЗОЗ «Дубровицький РЦ ПМСД» за І півріччя 2017 року: проведено заміну вхідних дверей та вікон на металопластикові ФАП c. Соломіївка; виділено субвенцію Лісівської сільської ради в сумі 3,0 тис. грн. на поточний ремонт ФАП с. Лісове, для ремонту пічного опалення; виділено субвенцію Туменської сільської ради в сумі 44,0 тис. грн.  на поточний ремонт ФАП с.Тумень, ФАП с. Городище, ФАП с. Бродець, а саме на придбання металопластикових вікон.
Станом на 01 липня було зроблено плановий ямковий ремонт дорожнього покриття на вулицях Миру, Нова, Шевченка, Воробинська, Вокзальна, Залізнична, Володимирська, Артеменка, Макарівська м.Дубровиця, загальною площею 102 кв.м. на суму 18,8 тис. грн.
Споживчий ринок
Станом на 01.07.2017 р. в районі функціонує 449 об’єктів роздрібної торгівлі торговою площею 25248.59 квадратних метрів та 55 об’єктів ресторанного господарства на 2840 посадочних місць.
Протягом півріччя 2017 р. відкрито 12 об’єктів торгівлі торговою площею 1181,31 квадратних метри, та 5 об’єктів ресторанного господарства на 212 посадочних місць. Додатково створено 32 робочих місця.
Загальний обсяг роздрібного товарообороту підприємств, які здійснюють діяльність з роздрібної торгівлі та ресторанного господарства на території Дубровицького району за січень-березень 2017 р. склав 32,5 млн. грн., що становить 69,9 відсотка до звітного періоду минулого року (спад товарообороту відбувся за рахунок зменшення показників реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пальне-мастильних матеріалів). Роздрібний товарооборот підприємств на одну особу склав 680,0 грн.
Станом на 01.07.2017 р. в районі працює 126 об’єктів побутового обслуговування населення. Протягом півріччя  відкрито 5 об’єктів побутового обслуговування (3 перукарні, 1 ательє ремонту та пошиву одягу, 1 манікюрний кабінет), створено 7 робочих місць. 
Надання адміністративних послуг в районі
За 1 півріччя до зведеного бюджету району від діяльності суб’єктів малого підприємництва надійшло 58,8 млн.грн., до місцевих – 35,0 млн.грн.
За січень-червень 2017 р. Дубровицьким центром надання адміністративних послуг надано 2857 адміністративних послуг, з яких 12 документів дозвільного характеру, 884 послуги з  реєстрації речових прав на нерухоме майно, 339 послуг з реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, 48 послуг відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації, 1504 послуги відділу у Дубровицькому районі Головного управління Держгеокадастру у Рівненській обл. та 10 послуг з реєстрації громадських об’єднань та профспілок. Однією з проблем ЦНАПу є погана робота реєстру.
Оплата праці
Середня заробітна плата штатних працівників за січень-березень 2017 р. становила 4366 грн., що становить 137,3 % до аналогічного періоду минулого року та 79,7 % від середнього рівня по області.
Ринок праці
Кількість зареєстрованих безробітних, які перебували на обліку в Державній службі зайнятості району, на 1 липня 2017 р. становила 730 осіб. У загальній кількості безробітних 76,2% – особи, які проживають у сільській місцевості, 47,8% – жінки, 37,1% – молодь у віці до 35 років.
За 6 місяців поточного року послугами центру зайнятості скористалось 1333 осіб, з них мали статус безробітного 1318 осіб.
За направленням центру зайнятості протягом 6 місяців було працевлаштовано 700 незайнятих громадян, з них 300 осіб, які мали статус безробітного. Шляхом компенсації єдиного внеску роботодавцям працевлаштовано 20 безробітних громадян. Працевлаштовано 119, які відносяться до категорії осіб, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню, з них 10 інвалідів. Рівень працевлаштування склав 23,7%.
Стан розрахунків за спожиті енергоносії
Найбільшою залишається заборгованість за спожиту електричну енергію – 5578,3 тис. грн. (ріст до початку року становить 85,5%), у т. ч. – борг населення 3527,0 тис. грн. (ріст до початку року становить 34%), відповідно до обласного рейтингу щодо оплати населенням житлово-комунальних послуг район зайняв 10 місце.
Заборгованість населення за послуги з утримання будинків та прибудинкових територій  становить 567,4 тис. грн. (ріст до початку року становить 63,6%).
Зросла заборгованість населення за послуги з водопостачання та водовідведення і становить 44,9 тис.грн.
Заборгованість по пільгах і субсидіях за водопостачання та водовідведення на 01.07.2017 р. становить 50,7 тис.грн.
За теплову енергію загальний борг станом на 01.01.2017 року становить – 2425,8 тис.грн. (борг районного бюджету), в тому числі управління освіти, молоді та спорту 1759,6 тис.грн., КЗОЗ «Дубровицька центральна районна лікарня – 338,4 тис.грн. Заборгованість до початку року збільшилась на 2047,1 тис.грн. (в 6 раз).
         Демографічна ситуація
Чисельність наявного населення району, за оцінкою, на 1 травня 2017 р. становила 47,7 тис. осіб. Чисельність населення зменшилась до відповідного періоду минулого року на 129 осіб: за рахунок природного руху на 73 особи та міграційного руху – 56 осіб.

БЕЗ ПАЛИВА, РЕМОНТІВ ТА КОШТІВ: ОСВІТА НАПЕРЕДОДНІ НАВЧАЛЬНОГО РОКУ ТА ОПАЛЮВАЛЬНОГО СЕЗОНУ
(Інформацію про стан підготовки навчальних закладів району до початку нового 2017-2018 навчального року озвучила начальник управління освіти, молоді та спорту Ніна Стасюк):
Всі освітні заклади завершують підготовку до початку навчального року. У всіх частково проведені поточні ремонти. Готовність навчальних закладів до нового навчального року станом на 20.07.2017 р. – 60%, були проведені такі роботи:
Заміна дверних блоків: Бережківська ЗОШ – 1 дв., Бережницький НВК – 1 дв., Великоозерянський НВК – 1 дв., Залузький НВК – 3 дв., Озерський НВК – 2 дв.; Сварицевицька ЗОШ – 1 дв., Зеленська ЗОШ –3 дв., Лісівська НВК – 1 дв.; Лютинський НВК – 1дв. Заміна вікон на енергозберігаючі: Бережківська ЗОШ – 5 шт., Дубровицька ЗОШ №1 – 11 шт.; Лісівський НВК – 2 шт., Колківський НВК – пошпакльовано 20 віконних відкосів, Туменський НВК – 43 віконні відкоси. Облаштування панелей: Мочулищанський НВК – обшито дерев’яною вагонкою навчальний корпус №3; Залузький НВК – фоє; Зеленська ЗОШ – актова зала; Бережницький НВК – музейна кімната; Сварицевицький НВК – класна кімната. Поклеєно шпалер: Бережківська ЗОШ – 1 кл. кімната; Залузький НВК – 15 кл. кімнат; Колківський НВК – 3 кл. кімнати; Нивецький НВК – 2 кл. кімнати. Облаштування парканів: Лютинський НВК – облаштовано 120 м/п дерев’яного паркану. Ремонт пічного опалення: по одній грубці у Велюнському, Колківському, Бережницький НВК. Ремонт підлог: ОСВ плитою об лаштована підлога коридору в 1 кл. кімнаті Колківського НВК. Облицьовано поріг плиткою: Бережницький НВК – 2 пороги. Ремонт покрівлі: частковий – в Нивецькому НВК. Ремонт внутрішніх санвузлів: Трипутнянський НВК. Проведено капітальний ремонт класних кімнат: Озерський НВК – вчительська кімната; по одній класній кімнаті підшито гіпсокартоном в Бережницькому та Колківському НВК. Ремонт системи освітлення: замінено освітлювальні прилади та електропроводку по одній кл. кімнаті в Колківському та Сварицевицькому НВК.
Придбано: Осівський – дитячий ігровий майданчик; Великоозерянський НВК – килим у ДНЗ; Колківський ДНЗ – 4 дитячі столи, шафу та куточок-кухню; Крупівська ЗОШ – тюль на коридори; Лютинський НВК – 15 стендів; Озерський НВК – 4 класні дошки, туристичний намет, комплект посуду, хімреактиви, комплект волейбольної форми, м’ячі, 5 стендів, банер та 6 лед-прожекторів; Туменський НВК - 4 плазмові телевізори, килим, стінка для ДНЗ.
Переважна більшість класних кімнат відремонтовані та готові до початку навчального року. Проте на сьогодні майже в усіх закладах залишаються непофарбованими коридори, спортивні, актові зали та окремі приміщення класних кімнат, за якими не закріплені класи.
У 25 навчальних закладах із 28 працюють внутрішні санвузли, що складає 89%.
Забезпечення нормального теплового режиму – одне з головних завдань управління освіти. На даний час на балансі управління освіти перебуває 18 котелень, 10 топочних, 12 закладів обладнані пічним опаленням, 3 – електрокотлами. 15 шкільних котелень в цьому році планується передати на баланс управління освіти з балансу КП «Теплосервіс». Невирішеним залишається питання проведення ремонтних робіт в цих котельнях та забезпечення їх паливом під час осінньо-зимового періоду, оскільки в управління освіти для проведення ремонтних робіт та закупівлі твердого палива немає коштів.
Начальник управління наголосила: на даний час в усіх закладах проводяться поточні ремонти, благоустрій територій та спортивних майданчиків, підготовка систем водопостачання, каналізації та теплопостачання до роботи в осінньо-зимовий період. Проте виконати ці роботи в повному обсязі неможливо у зв’язку з відсутністю фінансування освітньої галузі. Всі роботи з підготовки до нового навчального року та до роботи в осінньо-зимовий період виконуються за спонсорські та кошти, зароблені закладами. Користуючись нагодою, очільниця освітянської галузі подякувала всім керівникам навчальних закладів за злагоджену, системну співпрацю з батьківською громадськістю щодо фінансової підтримки навчальних закладів.
Витрачено на ремонти коштів – 578 126 грн. Все це – батьківські та спонсорські кошти.
Щодо фінансування з районного бюджету, то на поточні видатки заплановано на дошкільні заклади 156 тис. Проте всі кошти, за словами Н.І. Стасюк, будуть використані на оплату праці, оскільки відповідно до кошторисних призначень вони передбачені в основному на жовтень-листопад, коли ремонти уже завершені, а коштів на заробітну плату немає, і у першу чергу необхідно виплачувати захищені статті.
На загальноосвітні заклади передбачено у бюджеті 628 тис. грн. У зв’язку з тим, що за опалювальний сезон (січень–квітень) за послуги щодо постачання тепла у 12 школах та 2 садочках виставлені рахунки 4500 тис. грн., таких коштів не вистачило ні у додатковій освітній субвенції, ні у районному бюджеті, тому проплачено тільки 2 млн. 753 тис. грн.
Щодо проведення ремонтів їдалень:
КомпаніяТОВ «ТРАНС ЛОГІСТІК ЦЕНТР» придбала фарбу, цемент, шпаклівку та інші матеріали для проведення ремонту в шкільних їдальнях. У половині шкільних їдалень вже проведений ремонт. До прикладу, в НВК «ЛІЦЕЙ-ШКОЛА» були замінені крани та труби водопостачання та водовідведення, проведена заміна тумб для мийок.
Передбачається заміна труб на водовідведення та кранів на водопостачання у Орв’яницькому, Колківському, Сварицевицькому НВК. Додатково буде придбано холодильне та морозильне обладнання у Трипутнянський НВК. Також заплановане придбання водонагрівачів (бойлерів) у Перебродівський та Миляцький НВК, а у Мочулищанський НВК буде придбано гіпсокартон для облаштування шкільної їдальні.
Харчуюча організація також проведе закупівлю запасних частин до електроплит, холодильного обладнання, водонагрівальних приладів і т.д.
У цьому ж навчальному році буде проведена заміна двох електролічильників у Кривицькій ЗОШ.
Велюнському НВК були надані кошти в сумі 6 тис. грн. на закупівлю в їдальню віконних жалюзі, а в ЗОШ №2 виділені кошти на закупівлю нових тюлей.
Харчуюча організація у повному обсязі забезпечує їдальні посудом, миючими, дезинфікуючими засобами і т.д.

На жаль, про конкретні завдання з строками їх виконання саме щодо підготовки до опалювального сезону на засіданні колегії майже не йшлося. Декілька слів конкретики було сказано лише про ті заклади, які управління освіти опалюватиме своїми силами. Що буде з основною масою (тими, де тепло подавало КП «Теплосервіс») досі не зрозуміло. Дивують позиція колегіального органу райдержадміністрації – цієї самої колегії, яка так й не поставила чітких завдань та не визначила кола виконавців щодо підготовки до зими. Хоча виступи присутніх в залі очільників шкіл були далеко не першими сигналами тривоги. Отож особисто я так й не почула, якими ж санами ми в’їжджатимемо в зиму. А між тим вона стрімко наближається.
Поінформовані джерела кажуть, що більш точну інформацію, наскільки зненацька зима прийде на Дубровиччину в цьому опалювальному сезоні, ми почуємо на сесії районної ради, при чому позачерговій. Планується вона вже на кінець цього тижня. Отож пристрасті за теплом продовжуються. Як розвиватиметься інтрига, поінформуємо читачів вже найближчим часом.

Людмила РОДІНА.


Григорій ШАХ, депутат районної ради, член колегії при голові РДА: Мені не зрозуміла позиція РДА. То голова, правда, тільки в розмовах пропонує свого директора підприємства, значить «Теплосервіс» і далі працюватиме, то різко висловлює зовсім протилежне: «Теплосервіс» треба ліквідувати, створити при управлінні освіти підрозділ з обслуговування котелень,а котельні передати в освіту та медицину, посилаючись на рішення районної ради від 2013 року, що приймалося, коли підприємство було доведене, як кажуть, до «ручки» і була загроза арешту його майна, в т. ч. і котелень за борги. Аргументація одна – буде дешевше. На всі запитання, чи хочуть цього споживачі тепла, чи є у них кошти на закупівлю палива, чи встигнуть вони провести тендер (обов’язкова процедура для бюджетних організацій), хто буде і за що утримувати відділ з обслуговування котелень – ніякої конкретики. Так ніби «Теплосервіс» вже приватизовано, а вчителі і лікарі хочуть, крім своєї основної роботи, ще і взяти на себе турботу про тепло. Ми втрачаємо всі строки – і щодо заготівлі палива, і щодо енергозберігаючих програм, поборотися за які можемо тільки до 15 серпня. Фінансовий стан теплопостачаючого підприємства, скільки є палива, який стан котелень, чому виникла заборгованість за тепло, чи обґрунтовані існуючі тарифи і безліч інших питань залишаються без відповіді. Такий стан речей, як нині з підготовкою до роботи в осінньо-зимовий період освітніх і медичних закладів району, був, напевно, лише під кінець дев’яностих. Тоді було розморожено декілька шкільних опалювальних систем. А що буде зараз, і хто за це відповість?

Голова райдержадміністрації Микола Петрушко прокоментував суть проблеми так: Я добре знаю стан теплових мереж освітніх та лікувальних закладів, оскільки на попередній роботі безпосередньо стикався з цим. Я знаю стан котелень, що опалюють ці заклади. Всі вони нормально технічно оснащені й цілком забезпечать теплоподачу, за винятком чотирьох, де назріла реконструкція та заміна котлів. Звісно, хотілося б в котельнях й більш привабливавого естетичного вигляду, поліпшення санітарно-побутових умов. Але це не головне в теплопостачанні.
Фінансовий стан бюджетних установ, щоправда, просто катастрофічний. Вони вже заборгували за тепло величезні суми за опалювальний сезон минулого навчального року. Районний бюджет, що приймався ще до мого призначення на посаду, не витримує жодної критики. В ньому не враховано навіть першочергові потреби та ті ж борги за еноргоносії, зокрема, дошкільні навчальні заклади не в повному обсязі навіть можуть забезпечити виплату заробітної плати тощо. Район потребує додатково більше 20 млн. грн. Міна сповільненої дії закладена була ще в грудні минулого року, коли такий бюджет розроблявся. Зараз ми вже стикнулися з наслідками таких непродуманих управлінських рішень, що приймалися тоді.
Але в серпні вдруге проводиться обласний конкурс проектів з енергозбереження. Це єдиний вихід для нашого району, щоб нормально ввійти в зиму. Оскільки участь в ньому можуть брати тільки бюджетні установи, я змушений прийняти непросте рішення про передачу котелень на баланс освітніх та медичних закладів. Це нам дасть змогу, перемігши в конкурсі з енергозбереження, зекономити кошти як на технологічному обладанні, так й вартості тепла, на що завжди нарікали наші бюджетники. На жаль, щоправда, коли дійшло до конкретних справ, зіштовхнувся з справжнім спротивом. Й платити за тепло тій же освіті дорого, й повертатися знову до обслуговання котелень не хочеться. Пригадую, коли «Теплосервіс» тільки-но почав опалювати школи, багато директорів казали, що ніби заново на світ народилися. Адже відпала потреба піклуватися про тепло самотужки, котролювати роботу робітників котельні, дбати про заготівлю палива... Так, повертатися до цього знову вельми непросто. Але ми мусимо діяти відповідно до обставин, що вже склалися. На даному етапі велику роль відіграють оперативність в підготовці проектів до конкурсу. Але культура, наприклад, гарно впоралася з цим завданням. Навіть не маючи інженерної служби. Десять проектів збиралася подати на конкурс освіта, однак реально спромоглися тільки на шість. Я докладу всіх зусиль, щоб тепло в школах та лікарні було. І воно таки буде, я знаю, як це зробити. Якщо пригадуєте, колись ми відігріли роками мерзнучу Дубровицю, як то кажуть, з коліс. Ще ж, мабуть, не забули, як в класі сиділи в рукавицях й пальтах.
Розробимо чіткі графіки забезпечення паливом, «підкрутимо гайки» виконавцям. Але не допустимо повторення сценарію колишніх холодових алергій по школах.  

Немає коментарів:

Дописати коментар