Дослухаймося
до порад лікаря
Сімейний лікар Людмила
Миколаївна Логин на своїй сторінці у «Фейсбук» дала корисні поради і відповіді
на багато запитань, які хвилюють жителів нашого району, пацієнтів Дубровицької
лікарні. Сьогодні пропоную і вам,
шановні читачі, прочитати слова лікарки і почерпнути для себе корисну
інформацію. Отож Людмила Миколаївна пише:
«Шановні
мої пацієнти!
Вкотре
звертаюсь до вас щодо ваших звернень до амбулаторії. Нагадую
карантин триває!
Спостерігаючи за останні 2 тижні роботи, що
люди геть забули, для чого прийняті карантинні заходи в Україні!
Короткі поради
• Стоячи в черзі, ви забуваєте про дистанцію – хоча б 1,5
м. Червоні лінії в поліклініці зроблені не для гри в класики. Вони передбачені,
перш за все, для того, щоб ви, стоячи в черзі для запису до сімейного лікаря чи
вузького спеціаліста, зберігали відстань один між одним!
Приходити цілими делегаціями до лікаря не потрібно! Якщо
є скарги, які потребують невідкладної допомоги, достатньо хворого і одного
супроводжуючого, який спокійно може зачекати його біля кабінету лікаря, поки
той проводить огляд! При потребі медичний працівник нашої амбулаторії покличе
вас.
• Записатись до лікаря, уточнити графік роботи прийому,
ви можете по телефону реєстратури за номером 068 41-47-327. По-перше, це значно
зменшить черги в реєстратурі, по-друге, ви не пересваритесь з піврайону через
запитання «хто крайній?». По-третє, записавшись на певну годину, ви маєте повне
право прийти на прийом до лікаря на визначений час. Тому плануйте свій візит до
лікаря завчасно! При зверненні до реєстратури ЧІТКО І ПРАВИЛЬНО ВКАЗУЙТЕ СВОЇ
ДАНІ(якщо в телефонному режимі), А ЛІПШЕ ПРИХОДЬТЕ З ПАСПОРТОМ для запису до
лікаря ПМД. Пояснюю, для чого це: якщо ваші дані будуть невірні, мені система
вкаже про відсутність такої людини в центральній базі ОЗ. Тоді всі послуги, на
які вас скерує лікар, будуть платними. Не ображаємось, не критикуємо всіх
підряд, а починаємо перш за все із себе.
• Програма «Доступні ліки» працює не лише при зверненні
пацієнта до лікаря в поліклініку. Ви можете зателефонувати своєму лікареві і
домовитись про виписку рецепта на препарат, який є в програмі. При цьому
нагадую, якщо ви приймаєте ліки певного бренду, нагадайте про це своєму лікареві.
При виписці лікар чи медсестра виписує той препарат, який підтягує їй система.
Дзвонити і переписувати рецепт 10 разів ми не будемо! Цінуйте свій і наш час!
Також нагадаю, що рецепт виписується як на 1 місяць, так на 90 днів
максимально!
• Хронічно хворі, тут проста відповідь! Всі питання на
період карантину вирішуються в телефонному режимі. Якщо сімейний лікар вважає,
що вам варто звернутись до амбулаторії, він обов’язково про це вас повідомить і
навіть запропонує певні години прийому.
• Скарги: «покапатись, бо вже час прийшов», «здати
аналізи, бо вже 5 років не здавав», «2 тижні хворію, маю температуру, а тепер:
«сіно погріб, городи обробив і вирішив прийти в п’ятницю або ліпше в суботу –
неділю, щоб щось призначили» ЧИТАЄМ ВИЩЕ! Все вирішує ваш сімейний лікар!
• На прийомі: «Приходячи до свого сімейного лікаря, ви
чітко, врівноважено, спокійно говорите скарги йому! Виходячи з вашого анамнезу
захворювання, лікар ПМД скерує вас на відповідні аналізи, на обстеження
інструментальні, до відповідних вузьких спеціалістів. Якщо ж ви говорите, що у
вас лише болить голова і ви хочете до невропатолога, пише електронне
направлення до цього спеціаліста! Тоді ви забігаєте через певний час і кажете:
«мені треба ще: ЛОР(бо нюх втатила), офтальмолог(бо треба провіритись), ЕКГ (бо
серце болить) і т.д., ще з’явились інші скарги, бо я їх забула вам сказати,
пане лікарю!». Повірте, лікар має повне право вам відмовити і скерувати вас на
запис до реєстратури знову, а не дописувати вам тих інших лікарів!
Пояснюю, для чого це. На даному етапі формування медичної
реформи ЕСОЗ працює дуже повільно. Електронні направлення виписуються з
затримкою в півдня. Пацієнти, які були в мене на прийомі, бачили, як це нервує,
коли 30 хв. висне програма і направлення безуспішно не сформоване. П’ятнадцяти
хвилин, які відведені на одного пацієнта, катастрофічно не вистачає для того,
щоб послухати скарги пацієнта, зробити запис в картці, зробити запис
(кодування) в електронній системі, виписати направлення і роздрукувати його, бо
не завжди приходять смс на телефон пацієнтові. Для цього лікар робить запис в
картці пацієнта, що система на даний час не відповідає, і направлення буде
сформоване пізніше. Хоча для спеціалістів вторинного рівня це теж не дуже
добре. Адже вони не можуть вас ввести до себе в систему відразу! Поки НСЗУ такі
дописи на цьому етапі схвалює. Але надіємося на краще, і віримо, що все буде
чітко і швидко в нас працювати!
Тому говорю ще раз – НЕ ХВИЛЮЄМОСЬ, НЕ КРИЧИМО, НЕ
ЗВИНУВАЧУЄМО ВСІХ У ВСІХ ГРІХАХ! Але, якщо лікареві все-таки вдалось зробити
вам електронне направлення, ви з гордо піднятою головою йдете до вузького
спеціаліста! Про ваш маршрут напишу нижче! Висновок: скарги всі і відразу, щоб
не було ніяких казусів!
Маршрут: реєстратура – сімейний лікар – вузький
спеціаліст.
1. Звернення в реєстратуру. ви вже знаєте, як правильно це робити!
2. Сімейний лікар. Про це теж вище написано.
3. Електронне направлення. Якщо ви
тримаєте його в руках відразу після огляду сімейного лікаря, значить ви
щасливчик! Ви підходите до реєстратури, де написано «запис до вузького
спеціаліста», показуєте його реєстратору і також чітко говорите, до якого
лікаря ви хочете. Далі, як вас записано і видано вам карточку з позначкою КНП
«Дубровицька ЦРЛ».
4. Вузький спеціаліст!
Ще одне, якщо лікар вторинної ланки скерував вас на
подальші консультації до інших спеціалістів, ви до сімейного лікаря вже не
звертаєтесь. ЕН (електронне направлення) може й надати той лікар, який
скеровує. Це розповсюджується також на такі види обстежень, як рентген, УЗД.
Ще одне на завершення: щодо обстежень на COVID-19. При зверненні до амбулаторії, лікар ПМД надасть
чітку інформацію щодо показів до проведення ІФА чи ПЛР. Лікарі діють згідно
з чинними нормативними документами, а не
по «блату»!
Що хочу вам сказати, бережіть себе та рідних. Цінуйте
своє здоров’я, адже воно, як життя, недовговічне. Бережіть нерви і психіку, бо
ніякі «Вітаксони» і «Біфрени» не допоможуть. Займіться улюбленною справою,
знайдіть хобі. Навчіться жити і радіти кожному дню. Читайте книги, а не Гугл!
Любіть себе».
З повагою, ваш сімейний лікар Логин Л.М.
Дуже актуальні і вчасні поради для пацієнтів Дубровицької
лікарні. Реформа в медицині триває. Скажу одне, нововведення в обслуговуванні
пацієнтів вигадані не у нашій лікарні, вони діють по всій Україні. Нелегко
звикнути до нового, бо ми звикли діяти просто: взяв картку і пішов прямісінько
до кардіолога. Тепер сімейний лікар став зв’язуючою ланкою між пацієнтами і
вузькими спеціалістами. Не нервуймося черз черги, дорогі земляки. Вболіваймо за
те, щоб після реформи лікарня у нас збереглася у такому вигляді, у якому вона
є!
Підготувала
Люба КЛІМЧУК.
Немає коментарів:
Дописати коментар