пʼятницю, 9 жовтня 2020 р.

 

ДЛЯ ЧОГО ДИТИНІ ПОТРІБЕН ПСИХОЛОГ?

Інколи можна почути, для чого в школі чи дитячому садочку психолог? Мовляв, вчителі та вихователі теж вчать психологію. Та й взагалі, чи ж потребує дитина психологічної корекції? Адже дитинство завжди асоціюється з безтурботним періодом, коли немає ніяких робочих стресів, побутових обов’язків і сірих буднів. Але насправді, це час не тільки для веселощів та ігор, але і важливий період становлення психіки і формування особистості, в якому батькам часто не просто розібратися без допомоги фахівця. Хто такий дитячий психолог і чому він потрібен дитині, розповіла нам практичний психолог міського дитячого садочка «Теремок» Оксана Жакун:





Дитина з моменту народження – це чистий аркуш, який наповнюється фарбами через взаємодію з зовнішнім середовищем. Голоси батьків, дослідження предметів на дотик, колір, форму, розмір, спілкування з дорослими і однолітками впливають на формування особистості дитини більше, ніж ми, дорослі, іноді думаємо. У житті дитини – свої стреси та страхи.

Бувають випадки, коли допомога дитячого психолога необхідна: дитина погано адаптується в садку, досить складно знайти спільну мову в родині, різко починає поводитися нехарактерно для себе або агресивно.

Основні кризи припадають на один, три,

шість, одинадцять-тринадцять років

За перший рік життя дитина проходить період сенсорної інтеграції: вчиться сприймати світ через органи чуття і починає з ним взаємодіяти. Кризу цього віку пов’язують із першими кроками або словами дитини. В цей період важливу роль відіграє мама. Пані Оксана наголошує, вже з семи місяців дитина відчуває страхи, які згодом можуть перерости в комплекси.

У три роки малюк починає активно спілкуватися і ставити батькам дуже багато запитань. Дитина переживає умовний період сепарації, який може відображатися неслухняною, з погляду батьків, поведінкою. Вона активно пізнає світ. Йде в перший свій дитсадковий колектив, відривається від мами.

У шість-сім років на дитину чекає важливий крок – початок навчання в школі. Різка зміна середовища і новий рівень вимог провокують великий стрес.

В одинадцять-тринадцять років із початком становлення на підлітка чекають нові емоції і настрої, які супроводжують статеве дозрівання.

«Під час кризи дитина переживає як внутрішній конфлікт, так і конфлікт із навколишнім світом. Але це – нормальна і невід’ємна частина розвитку. Батькам у цей період непросто, але не варто звинувачувати малюка. Щоб спростити собі і дитині цей період, краще звернутися до фахівця – психолога», – радить Оксана Миколаївна.

Варто також враховувати ще один важливий аспект. Дитина може пропустити або не здолати якийсь із етапів розвитку, не отримати необхідні навички: через середовище або власні особливості. У такому випадку їй буде складно розвиватися далі. Такі прояви можуть бути викликані розладами аутистичного спектру, синдромом дефіциту уваги, затримками розвитку або іншими станами у дитини. Вони піддаються корекції, але її ефективність безпосередньо залежить від того, наскільки рано почати працювати з дитиною. Тут важливо, щоб у психолога склався найтісніший контакт з батьками. Чим раніше діагностовано проблему, тим швидше її вдасться усунути. Хоча, пані Оксана наголошує: не існує універсальних методів, бо кожна людина, навіть дуже маленька – це індивідум. Завдання психолога – розкрити та адаптувати кожного.

Тому якщо ви бачите, що малюк не може почати говорити, не спілкується з вами або з однолітками – варто якнайшвидше звернутися до фахівця.

 

Як проходить сеанс у дитячого психолога

Для маленької дитини діагностична консультація триває до 45 хвилин. На першій зустрічі психолог знайомиться з дитиною. Заняття починається в легкій ігровій формі: спілкування про те, як пройшов день, що хорошого або не дуже трапилося, про переживання та уподобання.

Протягом заняття психолог використовує різні підходи ігрової і арт-терапії, засновані на наукових методах психодіагностики, щоб краще зрозуміти дитину і налаштувати її на співпрацю.

За допомогою проективних методів – наприклад, карток, малювання, психолог може дізнатися про несвідомі страхи та переживання дитини, щоб підібрати правильний підхід до психокорекції та розробити рекомендації для батьків.

Після заняття психолог спілкується з батьками, розповідає про успіхи дитини і ставить уточнюючі запитання, якщо вони виникли.

Головне, каже Оксана Миколаївна, усвідомити: «Робота з психологом – це не разовий похід в лікарню, як до стоматолога чи на щеплення. Така співпраця – це тривалий процес, до якого залучені і дитина, і фахівець, і батьки, а слідувати рекомендаціям потрібно не тільки в кабінеті у психолога, а і вдома».

 

Коли слід звернутися

до психолога

«Я раджу звертатися до дитячого психолога в профілактичному порядку. Батьки самостійно і навіть лікар-педіатр далеко не завжди можуть оцінити, чи правильно відбувається розвиток дитини, чи має вона достатні навички в своєму віці. Тому важливо консультуватися у дитячого психолога з маленькими дітьми», – радить фахівець.

За її словами, періодичні консультації позитивно впливають на взаємодію батьків з дитиною і допомагають краще розуміти один одного.

 

Оксана Миколаївна Жакун – випускниця рівненського вузу, після закінчення якого працювала практичним психологом в міській школі №2, залучалася як фахівець до роботи в психолого-медико-вчительській комісії, автор кількох власних розробок з психологічної корекції малят, переможець районного конкурсу творчих робіт з психології, голова профспілкового комітету дитячого дошкільного закладу «Теремок», мама п’ятирічного синочка і поетеса. Великим надбанням Оксана вважає свій теперішній колектив. «Коли тебе розуміють та підтримують на роботі, відчуваєш прилив натхнення і хочеться повністю віддаватися своєму фаху», – каже вона.

Тож користуючись нагодою вітаємо весь самобутній колектив цього дошкільного закладу з прийдешнім професійним святом – Днем дошкільника – та зичимо всіляких гараздів!

Людмила РОДІНА.

 

 

«Даруй себе дітям!»









Сьогодні моя розповідь про дружний, творчий колектив навчального закладу «Льонок» с. Висоцьк, яким керує Наталія Іванівна Костюк. В цьому закладі три групи – «Сонечко», «Бджілка», «Квіточка» – всього 54 дитини.

Батьки довіряють своїх діток, бо знають, що в цьому закладі їм буде затишно, діти зможуть розкрити свої таланти та здібності. Тут вони граються, навчаються, співають, танцюють. В садочку працює сім педагогічних працівників та восьмеро – обслуговуючого персоналу. Теплі слова завідуюча говорить про музичного керівника Оксану Мефодіївну Дубатовку, фізінструктора Зінаїду Яківну Виднічук, вихователів Ларису Іванівну Костів, Оксану Іванівну Опанасик, Ірину Анатоліївну Ярмолчук, Олену Іванівну Кепін, Ліду Валеріївну Дерачиць, яких вона вважає першими своїми помічниками. Їх доброту, ніжність, любов відчувають дітки, тому і тягнуться до них та люблять наче рідних.

А які прекрасні квіти для оформлення зали виготовляє помічник вихователя Ярослава Ярославівна Карпінська, а чудові розписи для садочка малює помічник вихователя Ольга Олексіївна Сокол, біля діток ходить помічник вихователя Марина Анатоліївна Деревенко. Щиро завдячує завідуюча робітнику Вадиму Федоровичу Волкомурову. Він один у жіночому колективі, тому вся «чоловіча» робота на ньому. А ще він хороший співрозмовник, жартівник, просто чудова людина. Батьки дуже вдячні старшій медичній сестрі Марії Володимирівні Юдко, яка піклується про здоров’я всіх діток. Наталія Іванівна дуже вдячна машиністу з прання та ремонту білизни Ірині Михайлівні Чмуневич.

Серце всього дитсадка – харчоблок. Його працівники Олена Гнатівна Казимірчик, Інна Василівна Назарова, Олеся Ігорівна Мосейчук турбуються, щоб сніданки, обіди та вечері малечі були смачними, різноманітними. Іноді батьки навіть запитують: «Що ви там таке готуєте, що донька каже: «У садочку смачніше!».

А за територією садочка, за його окультуренням слідкує завгосп і сторож Оксана Адамівна Мулько. Тут завжди чисто та море квітів, які додають хороший настрій та приємні відчуття. Наш «Льонок» – центр сміху та дитячої радості.

За цим всім, звичайно, стоїть чарівна жінка, яка любить свою роботу, свій колектив. Уже 14 років Наталія Іванівна керує цим закладом, віддаючи себе дітям. Адже працювати з дітьми може людина тільки за покликом серця.

Щиро хочеться привітати їх усіх із професійним святом, побажати натхнення, здоров’я, щастя. Нехай дитячий сміх та щира любов будуть вам подякою за це. Виховуйте дітей справжніми патріотами свого села і держави.

Мої дорогі височани! Я завжди із радістю спілкуюся з односельчанами і пишу про них тільки хороше. Рада за вас, за ваші досягнення та успіхи. Нехай вам усім щастить!

Тамара КРАСНОВСЬКА, м. Дубровиця.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар