ХТО З КИМ В ПЕРСПЕКТИВІ ЄДНАТИМЕТЬСЯ Й ЯК ПРАВИЛЬНО ОФОРМИТИ
СУБСИДІЮ
У
вівторок відбулася нарада-семінар з міським та сільськими головами, де було
розглянуто кілька злободенних питань.
Цього
разу очільники громад говорили про формування складу територіальних громад;
призначення субсидій; пільги та компенсації для населення.
Про
можливі перспективи, як будемо об’єднуватися громадами, присутніх
ознайомив заступник голови районної ради Григорій Шах. Про територіальну
реформу в Україні говорять давно, починаючи з 1994 року. Вже навіть було
запущено пілотний проект на прикладі кількох областей, але всі ці потуги так нічим
й не закінчилися. Проте нинішній уряд відповідно до Закону України «Про
добровільне об’єднання територіальних громад» вже розробив методику, за якою
планується територіальна реформа України. Поки що ця методика носить
рекомендаційний характер.
Відповідно до цього
документа на рівні областей та районів створено регіональні групи з підготовки
перспективного плану формування територій громад, і вони до 25 квітня вже мають
бути розроблені. Під час розроблення перспективних планів: визначаються
потенційні адміністративні центри спроможних територіальних громад та зони їх
доступності; переліки територіальних громад, що увійдуть до складу об’єднаних
територіальних громад; межі територій спроможних територіальних громад тощо.
Потенційними адміністративними центрами спроможних територіальних громад
визначаються населені пункти (села, селища, міста), які мають найбільш
розвинуту інфраструктуру і, як правило, розташовані найближче до географічного
центру територій спроможних територіальних громад. Зони доступності потенційних
адміністративних центрів спроможних територіальних громад визначаються з
урахуванням доступності основних публічних послуг, що надаються на територіях
цих громад, зокрема, час прибуття для надання швидкої медичної допомоги в
ургентних випадках та пожежної допомоги не має перевищувати 30 хвилин.
Населенні пункти мають
об’єднуватися на відстані не більше 20 кілометрів по дорогах з твердим
покриттям. Відстань може бути збільшено до 25 км, якщо чисельність жителів
спроможної територіальної громади, в зоні віддаленості більше 20 км, складатиме
не більше, ніж 10 відсотків від загальної чисельності жителів цієї громади.
Зони доступності можуть бути меншими за відсутності шляхів сполучення чи
особливостей рельєфу, які суттєво ускладнюють комунікації (ріки без мостів,
гори).
Уже було озвучено
перспективи щодо об’єднання нашого району. Представлений на обговорення голів
план передбачав шість громад. Зрозуміло, цей план був не остаточним, через що
сільським головам дано «домашнє» завдання – серйозно обмізкувати територіальні
нововведення з громадою й вже в четвер, 23 квітня, визначитися з підсумковим,
на районному етапі, варіантом. Ми побували на засіданні робочої групи з
розробки перспективного плану вже в четвер й дізналися, до чого ж у кінцевому
результаті вона прийшла після консультацій на місцях.
Отож четверговий
варіант перспективного територіального устрою району вже суттєво відрізнявся
від того, що пропонувався на розгляд на нараді, у вівторок. Згідно з цим планом
громади (всього їх шість) у районі можуть бути окреслені наступним чином: м.
Дубровиця; Бережківська, Бережницька, Берестівська, Колківська, Мочулищенська,
Нивецька, Осівська, Селецька, Соломіївська, Трипутнянська сільські ради – з
центром у м. Дубровиця; Миляцька, Жаденська, Перебродівська, Удрицька, с.
Хилін, Велюнська сільські ради – з центром у Милячах або Удрицьку;
Великоозерянська, Залузька сільські ради, с. Узлісся – з центром у Залужжі;
Висоцька, Людинська, Лютинська, Туменська сільські ради – з центром у Висоцьку;
Сварицевицька, Лісівська, Дібрівська Зарічненського району сільські ради – з
центром у Сварицевичах. Наголошуємо, це власне поки що «чорновий» варіант.
Згодом його розглянуть в області, а вже потім в Кабміні. Про реальний
територіальний «перекрій» району йтиметься лише після прийняття відповідних
законодавчих актів.
Схоже, так чи інак,
територіальна реформа для України – неминуча, й вибори до місцевих рад бажано
провести вже за новим територіальним устроєм.
* * *
Про
субсидії очільників місцевих громад інформувала начальник профільного
відділу управління соцзахисту Тамара Конончук. Аби не переповідати читачам
інформацію, яку вони щодня нині чують з екранів телевізорів, зупинимося лише на
новому у призначенні субсидії (з 1 травня 2015 року):
1. Жодних додаткових
документів – для призначення субсидії необхідно надати лише Заяву і Декларацію.
2. Субсидію можуть
отримати громадяни, які не зареєстровані у житловому приміщенні – на підставі
договору оренди та у разі оформлення особових рахунків на таких осіб.
3. Тим, хто наразі
одержує субсидію, вона буде продовжена на новий термін автоматично без звернень
громадян.
4. Субсидія
призначається на 12 місяців. Право на її продовження на новий термін
визначається органами соціального захисту населення автоматично без звернень
громадян.
5. Cукупний дохід
обчислюється виходячи з отриманих особами доходів без урахування податку з
доходів фізичних осіб за попередній календарний рік.
6. Відмінено
обмеження, за яких раніше субсидія не надавалася: наявність додаткових житлових
приміщень, двох і більше транспортних засобів, працездатних громадян, які не
працюють, здачі в оренду житла.
7. Для студентів,
осіб, призваних на військову службу при визначенні розміру субсидії
враховується фактичний розмір отриманих доходів.
Разом з тим, варто
врахувати: правдивість задекларованих даних органи соціального захисту
перевіряють шляхом запитів до Державної фіскальної служби, Пенсійного фонду.
Якщо надані неправдиві
або неповні відомості, надання субсидії припиняється, а надміру перерахована
сума повертається у подвійному розмірі.
Про
зміни обставин, які впливають на призначення субсидії (зміни у складі сім’ї, у
переліку послуг тощо), заявник зобов’язаний повідомити орган соціального
захисту населення у місячний термін.
Вказані документи
необхідно заповнити та з 1 травня 2015 року подати до органу соціального
захисту за місцем реєстрації особисто або направити поштою. У сільській
місцевості документи для призначення субсидії приймаються уповноваженими
сільських (селищних) рад.
* * *
З-поміж державних
превілей, якими користується населення району, одною з найпоширеніших є
пільгове перевезення. Нині ним користується близько 20 тис. мешканців
району. Однак відповідно до ЗУ «Про державний бюджет» з першого червня число
«транспортних» пільговиків суттєво порідішає. Адже для цілого ряду осіб таку
пільгу буде відмінено. Надалі право на безкоштовний проїзд поширюватиметься
лише на: учасників бойових дій та інвалідів війни; ветеранів військової служби
та прирівняних до них осіб; реабілітованих осіб; учасників ліквідації наслідків
аварії на ЧАЕС та постраждалих, віднесених до 1 та 2 категорій; інвалідів
першої та другої груп, дітей-інвалідів та супроводжуючих їх осіб; дітей із
багатодітних родин. За оцінками управління соціального захисту, це близько 2
тис. осіб.
Немає коментарів:
Дописати коментар