понеділок, 3 квітня 2017 р.

КОЛИ  КОЛЕКТИВ  ЯК  ОДНА  СІМ’Я
Як не крути, а популярне совкове гасло «Кадри вирішують все» не втратило своєї актуальності й сьогодні. Якісний підбір персоналу є однією з найбільш важливих складових успіху діяльності підприємства, установи та організації. Вдало підібрана команда чи великого, чи малого підприємства допомагає реалізувати найсміливіші плани та проекти, й навпаки, випадкові люди, прийняті на роботу навмання, можуть дуже швидко довести до краху навіть успішне підприємство.
В реаліях нашого часу дуже часто виникає питання: «А де ж узяти висококваліфіковані робочі кадри?». Однією з найгостріших проблем сучасного ринку праці є дисбаланс між попитом та пропозицією на робочі кадри. Саме в такому контексті спілкуємося сьогодні напередодні професійного свята з керівниками міських комунальних підприємств.



















Микола СТОВБА, директор КП «Міськводоканал»:
Наше комунальне підприємство, на відміну від інших, не просто надає населенню послуги, а й провадить виробничу діяльність. «Міськводоканал» видобуває, проводить очистку  води, транспортує її споживачам підтримуючи цілодобову роботу системи постачання води та водовідведення, обслуговуює складний комплекс гідротехнічних споруд водозабору, водопровідні та каналізаційні насосні станції і мережі, що забезпечують постійне, без графіків, постачання водою споживачів міста, та відведення господарсько-побутових, виробничих стоків і їх очистку. Тому воно фактично є головним комунальним підприємством, яке забезпечує життєдіяльність міста.
Водопостачання міста здійснюється із підземних джерел п’ятьма свердловинами: основні – №1, №2, №3, що знаходяться між Дубровицею і с. Берестя, та додаткові – №4, №5, знаходяться за КП «Будинкоуправління» та КП «Ринок». 
Вода сира (необроблена) із свердловин  подається на майданчик водопідготовки, де проходить обробку очищення та знезараження розчином гіпохлориду натрію. Насосна станція  ІІ-го підйому забезпечує надійну подачу води в систему водопровідних мереж, звідки вона  поступає споживачам.
Система водовідведення об’єднує п’ять каналізаційно-насосних станцій, які перекачують стоки з каналізаційних мереж міста по двох колекторах на очисні споруди, що знаходяться за колишнім льонозаводом. Там здійснюється механічна і повна біологічна очистка стоків міста з використанням первинних відстійників, аеротенків, вторинних відстійників, мулових майданчиків, біоставів, ін. об’єктів, що розмістилися на площі в 9 га.
Міські очисні каналізаційні споруди є своєрідними «нирками» міста і допомагають тримати в нормі екологічне благополуччя всього регіону, щоб він міг жити як єдиний, здоровий організм.
На балансі підприємства перебуває 47 км водопровідних та 33 км каналізаційних мереж. Всього підприємство обслуговує 72 км водопроводів, включаючи сільські водогони сіл Бережниця, Берестя, Орв’яниця, Селець, Сварицевичі.
Загальна кількість абонентів, які отримують послуги з водопостачання – 3775: населення -3601 абонент та 154 юридичні особи. Послуги з водовідведення надаються 1700 абонентам (1615 – населення та 85 – юридичні особи).
Трохи економіки. Комплекс гідротехнічних споруд міста будувався у 1982-1986 роках на перспективу з врахуванням забезпечення водопостачанням та водовідведенням таких промислових об’єктів, як льонозавод, БПФ, трикотажна фабрики та м’ясокомбінат, і в розрахунку на населення міста в кількості більше 50 тис.
Планувалось будівництво нових мікрорайонів. Приватні будинки по вул. Грушевського, Селиця, Шкільна і Макарівська до Березової чи до центру мали зноситись, а на їх місті мали стояти багатоповерхівки.
Тому то і були прокладені від водозабору, що під Берестям, – спарені магістральні трубопроводи діаметром 325 мм до перехрестя  вул. Нова – Грушевського, і далі по вул. Нова під річкою на станцію, аж до фабрики, розраховані подавати воду в об’ємах 17 700 куб. м на добу. Водопроводи по вул. Грушевського та Артеменка в обхід Посьолка діаметром 200 мм розраховані на подачу води 3900 куб.м/добу. А місто зараз споживає всього 550-600 куб. м води на добу та 16-17 тис. куб.м в місяць.
Комплекси гідротехнічних споруд, системи водопостачання та водовідведення потрібно обслуговувати.
Велика енергоємність об’єктів та низька завантаженість основних фондів підприємства і є основною проблемою підприємства (по водопостачанню завантаженість становить 15%, по водовідведенню 6-7%).
Потужне робоче обладнання, що подає воду на місто і відкачує каналізаційні стоки, накручує 50-60тис. кВт електроенергії за місяць, яка постійно зростає в ціні. Для прикладу за січень 2017р. «Міськводоканал» сплатив за ел. енергію 131 тис. грн., за лютий сума сягнула 141тис. грн.
Витрати на електроенергію, на обслуговування обладнання, об’єктів і мереж водопостачання та водовідведення – є головною причиною високої собівартості послуг, а через низькі тарифи і, головною причиною збитковості підприємства. 
Кадри вирішують все. Цей постулат по-справжньому починаєш розуміти тоді, коли безпосередньо стикаєшся з серйозною кадровою проблемою, над якою постійно доводиться працювати. Ще рік тому на підприємстві працювали всього 2-3 слюсаря аварійно-відновлювальних робіт, яким доводилось обслуговувати 72км водопровідних та 33км каналізаційних мереж та ліквідовувати аварії, що траплялися майже щодня або й по декілька в день. Тому і доводилось споживачам терпіти без води по два, а іноді і три дні. На даний час дві бригади слюсарів аварійно-відновлювальних робіт повністю укомплектовані. Всі вакантні місця фахівців та інженерно-технічних працівників заповнені. Приємно відзначити, що ми вже не шукаємо, а до нас  просяться на роботу як робітники, так й інженери.
Обслуговує системи водопостачання та водовідведення кваліфікований персонал. Всього на підприємстві за штатним розписом працює 56 працівників. Серед них інженерно-технічні працівники та робітники різних професій: машиністи насосних установок, оператори очисних споруд, слюсарі аварійно-відновлювальних робіт, водії, контролери, електрики, екскаваторники та працівники інших професій.
З метою покращення надання послуг з водопостачання та водовідведення, скорочення витрат на виробництво питної води, очистку стічних вод, зниження втрат енергоресурсів на підприємстві проводиться робота,спрямована на модернізацію виробництва, впровадження новітніх технологій з водопідготовки та очистки стічних вод, заходів з енергозбереження, впровадження автоматизованих систем керування технологічними процессами.
Основною проблемою для підприємства є низький тариф, що не відповідає фактичній вартості послуг. Тарифи – болюче місце всіх комунальних підприємств. Адже будь-яка місцева влада не хоче вдаватися до такого непопулярного рішення, як їх підняття, а коштів для відшкодування різниці в ціні вартості  послуг  в місцевих бюджетах також бракує.
Нам іноді закидають: «Місьводоканалу» дали більше 2 млн. грн., і нібито, ми вже повинні процвітати. Така думка є хибною. Не підприємству гроші дали, а спрямували кошти на поліпшення комунального майна – на ремонт та заміну водопроводів, на насоси для каналізаційних станцій, щоб не текли по вулицях нечистоти, на електрообладнання для стабільної роботи станції подачі води, на екскаватор, щоб було чим розкопувати та ліквідовувати аварії на мережі, на спецавтомобіль для ремонтної бригади, щоб миттєво реагувати на аварійні ситуації. На цьому підприємство не заробляє прибутки, а надає більш якісно послуги.
Якщо у мене запитають, що найголовніше з досягнень, скажу – зміцнення трудової дисципліни в колективі. Стабільною стали виплата заробітної плати – двічі на місяць у визначені новоприйнятим колективним договором дні, регулярною сплата поточних  податкових платежів до бюджету всіх рівнів. Сплатили і податкові боргові зобов’язання з ПДВ, що накопичувалися упродовж 2014-2015рр. Річний фінансовий план з надання послуг колектив підприємства виконав за 10 місяців, а за підсумками 2016 року перевиконали на 122 %, або на 605 тис. грн. більше запланованого. Податків до бюджетів було сплачено більше 1 млн. грн. Вжито низку заходів для покращання охорони праці та техніки безпеки. Облаштували душову кімнату для того, щоб працівники могли прийняти душ після важкої роботи. Забезпечили всіх робітників підприємства спецодягом, мабуть, вперше за всю історію підприємтва. Всі робочі місця інженерно-технічного персоналу оснастили комп’ютерами та іншою оргтехнікою. Підвели до адмінприміщення воду та облаштували санвузли. Зроблено, в тій чи іншій мірі, косметичні ремонти на всіх об’єктах підприємства. Відремонтовані 39 пожгідрантів. Як відмічають в МЧС, в цьому питанні в Дубровиці найкраща ситуація серед районів області. Відремонтовано 27 водопровідних і каналізаційних колодязі, встановлено нові люки.
На виділені з міського бюджету кошти замінено 400 метрів труби на найбільш проблемній ділянці водогону, що по вул. Артеменка, 32б – котельня КП «Комуненергія». На даній трубі діаметром 200 мм траплялося по 1-3 аварійних пориви в тиждень, через що мешканці буд. 24, по вул. Артеменка, часто страждали без води. Зроблено капітальний ремонт водопроводу та прокладено резервну  трубу до буд. Артеменка, 24 від водопроводу, що живить будинок №26. Тепер до проблемного будинку №24 вода підведена з двох водопровідних ліній. Замінено сотні погонних метрів труб на ділянках, де в цьому була нагальна потреба. Значну роботу проведено й на водогоні в с. Орв’яниця. Це дало змогу вперше за останні роки не мати збитків по цьому водогону.
Ми навчилися швидко реагувати на аварійні ситуації, швидко ліквідовувати пориви. Вважаю, кожну аварію слід сприймати, як сигнал тривоги. А до усунення проблем  підходити професійно, вживаючи кардинальних заходів з тим, щоб принаймні в найближчі роки до неї вже не повертатися. Так націлюю на роботу й свій колектив.
За рік нам вдалося зробити немало, ще більше в планах на перспективу.
Колектив КП «Міськводоканал» робить все необхідне, щоб питна вода - найважливіша умова життя людини, безперебійно надходила в кожен дім, в кожну квартиру, щоб мешканці міста отримували цілодобово якісні послуги з водопостачання та водовідведення.
Користуючись нагодою вітаю працівників підприємства та всіх колег-комунальників з професійним святом. Бажаю всім здоров’я, добра, віри у процвітання підприємства та сильне майбутнє України!


Сергій СТОЛЯРЕЦЬ, керуючий КП «Будинкоуправління»:
Людський фактор у промисловості вже втратив своє ключове значення, бо фахівців всюди витісняють автомати. Недаремно ж найбагатша людина Землі, засновник Microsoft, мільярдер Білл Гейтс запропонував навіть оподатковувати працю роботів, що замінюють людину на виробництві. Про це він заявив в інтерв’ю виданню Quartz. «Зараз, якщо працівник-людина отримує 50 тис. дол., працюючи на фабриці, то його дохід оподатковується і ви отримуєте прибутковий податок, соціальний податок та інші виплати. Якщо цю ж роботу робить робот, то ми могли б подумати про те, щоб обкласти працю робота на тому ж рівні», – вважає Гейтс. А от у сфері послуг, а комунальники в переважній більшості належать саме до неї, основну роль все ж відіграють кадри. Сервісні служби – це та царина, де виключно людина створює блага для інших людей. І як не існує в світі ідеальних людей, так й нема ідеалу в наданні послуг.
Погодьтеся, якість послуги – питання досить риторичне. Адже не факт, якщо послуга задовольняє одного споживача, то це дозволяє вважати її еталоном.









Щодня стикаючись у роботі з людьми, маємо своєрідний соціальний зріз всього суспільства. Більшість зі споживачів з розумінням ставляться до проблем та можливостей підприємства, цінують наш труд та навіть сприяють нашим працівникам. Адже як кожна робітнича спеціальність, робота комунальника хоча й дуже витребувана, проте не завжди популярна. Кістяк нашого колективу склався ще в минулі роки. Чомусь нинішні кадри, що приходять на підприємство, не можуть впоратися з тими завданнями та вимогами, що стоять перед «Будинкоуправлінням».
Неприємних речей в роботі вистачає. Кожен перегляд тарифів збурює шквал популізму, що негативно впливає на імідж підприємства. На часі – знову ж таки підняття тарифів, й це обернеться цілою піар-кампанією по дискредитації «Будинкоуправління». Проте, як би там не було, ми знаходимо спільну мову з переважною більшістю споживачів. Майже повністю завершено процес укладання  договорів з вивезення ТПВ з населенням міста, виявили бажання долучитися також Селецька та Берестівська сільські ради. За умови співфінасування з бюджетів цих рад на придбання ще одного сміттєвоза ми вже розпочали надавати послуги з вивезення сміття для жителів приміських сіл кілька разів на тиждень. Якщо цей проект запрацює на повну потужність, то вже найближчим часом кількість наших споживачів з вивезення ТПВ суттєво зросте.
Що стосується утримання багатоквартирних будинків, то намагаємося підтримувати їх в належному стані. По мірі накопичування коштів на будинкових рахунках, проводимо заміну дверей, внутрішньобудинкових водогонів тощо. З потеплінням вже розпочали ремонти дитячих майданчиків.
На жаль, сама квартплата не дозволяє підприємству утримувати весь необхідний персонал, тому шукаємо додаткові підробітки, щоб завантажити й людей, і заробити додаткові кошти для оплати їх праці, сплати податків тощо. Отож КП «Будинкоуправління» надає також будівельно-ремонтні, транспортні послуги, здає в оренду незадіяні площі.
Вільні кошти необхідні й на поновлення основних засобів, які за роки експлуатації, зрозуміло, не в ідеалі. Окрім вже названого другого сміттєвоза, плануємо придбати й ще один трактор для вивезення великогабаритних відходів, як-от гілля дерев, приміром.
Створення комфорту для мешканців міста в «Будинкоуправлінні» нерозривне з поліпшенням умов праці й для робітників підприємства. Тільки за останні роки обладнано гарні побутові кімнати для робітничого та інженерно-технічного персоналу, умебльовано кімнати прийняття їжі, душові, облаштовано власну котельню. На прилеглій території висаджено фруктовий сад. Чудовою релаксацією є й відпочинок на нашому ставку, де у вільну хвилину можна навіть порибалити.
З великою повагою ставлюся до своїх підлеглих, бо знаю, що за плечима багатьох з них великих виробничий та життєвий досвід. Це люди, у яких є й можна багато чому повчитися не тільки в професійному плані. А головне, вони знають, що таке честь підприємства й відстоють її у непростих ситуаціях. Мій колектив – це друга сім’я, в цьому не раз переконувався на конкретних прикладах.
Спілкувалася Людмила РОДІНА.


З теплом до людей

Наше підприємство ось уже 13 рік робить життя мешканців Дубровиччини комфортнішим, забезпечуючи теплопостачання до приватних будинків та установ. У 2004-му все розпочиналось з 4 котелень. Наразі ж КП «Теплосервіс» експлуатує – 24. Воно отоплює 19 шкіл, 6 дитсадків, районну лікарню та дитячу консультацію, відділ статистики, управління держказначейства, Дубровицький професійний ліцей та дев’ятиповерховий житловий будинок. Загальна опалювальна площа – 76,8 тис. м2.


Нині непростий період для споживачів: стрімко додає в ціні все, в тому числі й комунальні платежі. В таких обставинах підприємствам доводиться шукати альтернативний вихід. Відтак головним досягненням КП «Теплосервіс» стало зниження тарифів на теплову енергію для населення та бюджетних організацій. Це відбулося завдяки завершенню переходу від використання дорого природного газу до твердого палива. Зокрема минуло року було додатково збільшено потужності двох котелень: встановлено твердопаливні котли по вулиці Макарівській, 11а та Будівельній, 3.
Цифри говорять красномовніше: використовуючи блакитне паливо людям доводилося б платити 38,89 грн. за 1 м2, а ми маємо тариф – 19,25 грн. за 1 м2.
Усі здобутки – результат кропіткої роботи великого та злагодженого колективу. В опалювальний період на підприємстві працює більше 140 людей. І кожен сповна відданий своїй справі. Тож сподіваємось завдяки таким кадрам КП «Теплосервіс» буде й надалі розвиватися та процвітати.
Адміністрація КП «Теплосервіс».



Немає коментарів:

Дописати коментар