понеділок, 3 квітня 2017 р.

ЗНО-2017: як не наступити «на граблі» бувалих


У цю п’ятницю завершується реєстрація для участі у зовнішньому незалежному оцінюванні. Відтак стартує найгарячіший етап підготовки. Школярі наполегливо «гризуть граніт науки», займаються з репетиторами та щодень моніторять інформацію, що стане у нагоді в час «Х». А щоб все виявилось не марним, ми пропонуємо майбутнім абітурієнтам ознайомитися з найпоширенішими помилками попередників. Адже значно краще вчитися на чужих хибах, аніж на своїх.

Труднощі з тестами
Одних лише знань замало для успішної здачі ЗНО. Адже в повсякденному житті учням рідко коли доводиться давати блискавично швидкі відповіді на хитромудрі запитання, до того ж у стані, м’яко кажучи, стресовому. Вчіться проходити тести, виконуйте десятки схожих завдань і вибирайте свою стратегію їх вирішення.

Неуважно прочитане завдання
Часто саме це призводить до помилки, адже, в умовах дефіциту часу, всі намагаються прочитати завдання якомога швидше, при цьому пропускаючи важливу кому чи частку «не». Перечитуйте завдання уважно, кілька разів, і лише до кінця усвідомивши його зміст, позначайте правильну відповідь.

Нестача часу
Не знаєте відповіді, не згадується формула, невідоме значення слова – пропустіть це завдання, переходьте до наступного. Не витрачайте дорогоцінні хвилини. Краще в кінці, якщо буде нагода, повернутися до нього, і, можливо, прийде осяяння з правильним рішенням. Або ж просто вгадаєте.
Відсутня правильна відповідь
Бувають такі випадки, коли правильної відповіді ніби й немає. Справа в тому, що розробники тестування зазвичай беруть інформацію з довідників, а не з підручників. Несправедливо, скажете ви. Так. Але будемо сподіватись, що таких завдань буде мінімум. Побороти їх зможе тільки логіка та везіння. В будь-якому випадку, панікувати і скаржитись, що це не за програмою, безглуздо. Треба «їхати» далі.

Втома
У стані стресу втома приходить досить швидко, але вам необхідно бути зосередженим впродовж всього тестування. Для цього під час практики обов’язково налаштовуйтесь саме на відведений для тесту час. А ще гарно виспіться перед ЗНО: у цей день вам потрібно показати свій максимум.

Документи
Щоб не виникло проблем ще до початку ЗНО, не полінуйтесь двічі, а то й тричі, перевірити всі необхідні документи.

Нехтування правилами
Ніяких телефонів, навушників та інших пристроїв. Про це вже багато разів говорилося, однак випадки порушень все одно трапляються. Тому нагадуємо ще раз.

«Не слід перетворювати своє життя в пекло через якийсь бланк відповідей»
А тепер перейдемо від теорії до практики. Напевно, Ніцше мав рацію, коли казав: «Все, що нас не вбиває, робить сильнішими». Після тестування це відчула на собі й Надія Саковська, нині уже студентка. Дівчина поділилася з «Дубровицьким вісником» своїми спогадами й дещо порадила нинішнім випускникам.
«Ти все знаєш. Ти розумниця. Документи взяла. Ручку взяла. Не переживай. Не ти перша, не ти остання», - згадую з легкою іронією я ті думки, якими втішала себе ще будучи абітурієнткою. Ось пройшло майже 2 роки з часу мого складання ЗНО і тому, прокручуючи стрічку пам’яті назад, я не приховую посмішки. Згадую тремтячі руки за день до ЗНО, холодний піт, в якому прокидалася всю ту останню ніч перед першим іспитом і надзвичайно важке гаряче дихання перед входом в аудиторію. Зараз це здається таким дитячим садком, а колись для мене це було цілим світом. Я цим жила, це заповнювало кожну вільну хвилину і всю мене. Насправді, хотілося б заспокоїти майбутніх абітурієнтів. Я маю молодшу сестру. Зараз вона є одинадцятикласницею, а отже книги з підготовки до ЗНО вдруге взяли у полон всю нашу квартиру. Я бачу її очі. Я чую її переживання. Я спостерігаю за тим, як вона бігає від репетитора до репетитора і її нічого більше не цікавить, окрім думки про успішне складання найвизначнішого в її житті іспиту. Я бачу це все і з моїх вуст злітає лише: «Ти думаєш, що це найважче, що тебе чекатиме в житті? Насправді, проблеми починаються не з «заваленого» ЗНО, а з успішно складеного».  Звісно, адже після хорошого балу ти починаєш розуміти, що тебе чекає зовсім інше життя далеко від рідного дому. Когось це тішить, а мене це відверто лякало і мені знадобилось немало часу, щоб змиритися з цією думкою. Свого часу я добре склала іспити і вступила до університету, але я згадую, скільки сліз і нервів було покладено на жертівник ЗНО. Пригадую, як плакала після першого ж оцінювання, тому що «я ж відчуваю, що я наробила помилок». Відверто кажучи, вступні іспити – це дуже важлива сходинка у доросле життя. Так, до цього кроку треба ставитися відповідально і не нехтувати навчанням, однак не слід перетворювати своє життя в пекло через якийсь бланк відповідей. На все слід дивитися тверезо. Ви скажете, що легко говорити такі речі, коли ти вже є студентом і твоє ім’я в списках університету. Так, легко, тому що я розумію, що непотрібними емоціями нічого не досягнеш, а тому до ЗНО я рекомендую підійти з холодним розумом. Не робіть з цього якогось ідола або питання життя і смерті, адже, подейкують, що й після ЗНО є життя і ніхто не вмирає від недостатньої кількості балів, якщо таке й, на жаль, трапляється.
Отож, вчіться, шановні абітурієнти, здобувайте знання, обирайте майбутній шлях, але не витрачайте негативних емоцій на те, що через кілька років не викликатиме у вас нічого, окрім солодких спогадів та легкої іронії. Чекаю вас у ролі колег за соціальним статусом!».

Підготувала Леся КОНДРАТИК

Немає коментарів:

Дописати коментар