вівторок, 6 квітня 2021 р.

 








Ольга Хомич: «Вчитель повинен розвиватися»

 

Нещодавно пройшов XVIII обласний конкурс-ярмарок педагогічної творчості. Тетяна Браздецька, заступник директора з методичної роботи Дубровицького навчально-виховного комплексу «Ліцей-школа», написала про нього так: «Відчуваєш гордість, впевненість в тому, що все-таки Дубровицький навчально-виховний комплекс «Ліцей-школа» – це заклад, в якому працюють творчі вчителі та навчаються талановиті діти! Отож, вітаємо: Хомич Ольгу Василівну – II місце у XVIII обласному конкурсі-ярмарку педагогічної творчості, номінація «Математика», методичний посібник – «Використання онлайн-сервісів на уроках математики. Оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти»; Гаврильчик Галину Василівну – III місце у XVIII обласному конкурсі-ярмарку педагогічної творчості, номінація «Інформаційні технології в освітньому процесі» за завдання у вигляді навчальних ігор – «Електронний зошит «Логічна хвилинка»! Снаги вам, колеги, здоров’я та подальших успіхів!

Щиро приєднуємося до вітань на адресу призерів конкурсу. У Ольги Василівни Хомич розпитали про її шлях у педагогіку та про особливості викладання математики.

 

Ольго Василівно, з чого почалася Ваша любов до математики? Розкажіть про себе.

Я народилася у Дубровиці у 1984 році. Закінчила Дубровицьку ЗОШ № 3. У 2001 р. вступила до Рівненського державного гуманітарного університету, спеціальність «математика». Любов до точних наук мені передалася від мами, вона закінчила технічний виш. А власне математикою, я захопилася, як навчалася у 6 класі. Цей предмет нам почав викладати молодий вчитель Віктор Васильович Гумен. Його цікаві, змістовні, нестандартні уроки та позаурочні заходи я пам’ятаю дотепер. У старших класах любов до цієї дисципліни у мене зросла. Я допомагала опановувати математику і своїм сестрам Надії та Ірині. Саме тоді, мабуть, і зрозуміла, що хочу стати вчителем. Ще під час навчання в університеті, прийшла вчителювати до своєї рідної школи у Дубровиці. Спочатку працювала з дітками, які перебували на індивідуальному навчанні. Згодом взяла свої перші п’яті класи.

На мій погляд, навчати математики непросто, адже навчити дітей передусім розуміти предмет, а для цього треба працювати, працювати…

Чи важко навчати математики? Я думаю, що не важче, ніж іншим шкільним дисциплінам. Звісно, є нюанси. У нашому ліцеї класи розділені за профілями, гуманітарний та природничий. У природничому класі працювати легше, бо діти мають більше схильності до точних дисциплін. У своїй роботі я використовую багато методів, щоб уроки були цікавими. Залучаю учнів до різних математичних конкурсів – «Кенгуру», «Акробатика з математики». Мої вихованці беруть активну участь у різних інтернет-олімпіадах: «На Урок», «Всеосвіта», мають гарні досягнення. Результати нашої роботи – призові місця в олімпіадах з математики у районі (1 місце – 2018 р., 2 – 2019 р. Бернацький Єгор), 2 місце – у написанні роботи МАН (Островець Анна, 2018 р.).

Як працювали в умовах дистанційного навчання? Чи вчитеся разом зі своїми учнями?

В умовах сучасності вчитель повинен професійно розвиватися. У час гаджетів, коли учня важко відірвати від телефону, я відкрила для себе багато Інтернет-сервісів, платформ. На мою думку, використання їх на уроках, посилює в учнів інтерес до навчання. А з приходом карантину (минулого року), ці навички мені дуже знадобились. Під час карантину чималою проблемою для мене, а я думаю і для інших вчителів, не тільки математиків, стало оцінювання учнів. Одним з найефективніших інструментів у цьому плані стали тести та інтерактивні вправи. Переглянула багато вебінарів, пройшла чимало курсів. Через це і темою своєї брошури обрала «Використання онлайн-сервісів на уроках математики. Оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти». У ній детально описала, як можна створювати тести та інтерактивні вправи у сервісах Google forms, Socrative, plickers, Wordwall, Quizizz, «На Урок», LearningApps. org, Kahhot. Навела приклади своїх уроків з їх використанням. Ця брошурка була представлена на конкурс-ярмарок педагогічної творчості, яка в районі зайнята 2-місце в номінації «математика». Згодом мою роботу відзначили у XVlll обласному конкурсі-ярмарку педагогічної творчості.

Любов до математики від мене у спадок отримала і моя донька Вікторія, учениця 6-пм класу. У 4 класі на Олімпіаді «Юне обдарування. Математика» вона виборола 2 місце.

Як змалечку можна прищепити дітям любов до математики?

Порадила б батькам розповідати, що все, що нас оточує, підпорядковане математичній логіці, все – суцільна математика. Математика в магазині, на кухні, в природі, в архітектурі, в музиці, в художньому мистецтві. Долучати дітей до розрахунку оплати світла, газу, розрахунку пропорцій борошна на пиріг, розрахунку рулонів шпалер на дитячу кімнату. Хочу навести слова, які часто вживала моя вчителька математики: «Математику треба вивчати тому, що вона розум до ладу приводить».

Розмовляла Люба КЛІМЧУК.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар