пʼятницю, 2 квітня 2021 р.

 


Анастасія Давидюк: «Ми здатні змінити своє майбутнє»

 

Наша молодь – ініціативна, активна та далекоглядна. Яскравим представником такої молодої генерації є Анастасія Давидюк. Десятикласниця Дубровицького НВК «Ліцей-школа» стала амбасадором проекту ООН «Найбільший урок у світі». Подолавши відбір, дівчина ввійшла

в ТОП-200 молодих людей України, які розповідатимуть у школах про екологічні проблеми сьогодення. Детальніше про волонтерський досвід  розпитали в Анастасії.

 

Спершу розкажи, що це за проект?

«Найбільший урок у світі» – це всесвітня ініціатива Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), що має на меті провести заняття у 100 країнах та ознайомити дітей у всьому світі із Глобальними Цілями сталого розвитку (всеохопний план ООН із 17-ти пунктів, виконання яких покликане забезпечити краще майбутнє для людства – авт.). Цей проект має таку назву, бо одночасно на різних континентах волонтери проводять урок для школярів. У 2015 році до нього приєдналася й Україна. Ініціатива сприяє підвищенню обізнаності про глобальні проблеми, мотивує бути активними, брати на себе відповідальність та розвивати лідерські якості.

Чому вирішила до нього долучитись?

Я давно мріяла стати волонтером, шукала різні проекти. На жаль, у Дубровиці немає волонтерських молодіжних організацій, тому для цього потрібно було їхати в інші міста. Цьогоріч через коронавірус більшість ініціатив перейшли на дистанційний формат, і я нарешті змогла долучитися. На сайті ЮНІСЕФ знайшла проект, який мене зацікавив, і вирішила взяти в ньому участь. Його тематикою на перший семестр 2021 року ЮНІСЕФ визначив боротьбу зі зміною клімату.

Як потрапила в ТОП-200 амбасадорів «Найбільшого уроку в світі»?

Щоб увійти в число амбасадорів, потрібно було пройти два тури. Перший – заповнити форму та написати есе про себе і чому саме я маю взяти участь. Другий – записати коротке мотиваційне відео, розкриваючи питання: чому хочу стати амбасадором, чого очікую від проекту, що знаю про кліматичні зміни, чому ця тема турбує мене, які прості дії звичайного українця можуть позитивно вплинути на екологічну ситуацію. Наступним етапом буде національна вступна онлайн-конференція 17 квітня, де кваліфіковані спікери розкажуть про зміни клімату, відповідальне споживання, сортування сміття та інші важливі теми, а також навчать проводити урок як професіонал.

Про що розповідатимеш учням?

19-23 квітня я буду проводити свій урок для школярів, де поділюся отриманими знаннями та отримаю незабутній досвід волонтерства. На даний момент проект реалізується тільки в ліцеї, але якщо інші школи мають бажання взяти участь, ми можемо завітати до них в гості та ознайомити учнів з цілями ЮНІСЕФ. Я зможу пробудити екологічну свідомість у своїх однолітків. За останніми дослідженнями, температура планети збільшилась на один градус. Здається, що таке один градус? Але згадаймо, коли температура нашого тіла піднімається до 37. Ми відчуваємо слабкість, кидає в жар, симптоми можна перелічувати і перелічувати. Планета Земля так само, як людина, потерпає від цього. Один градус – це дуже багато. І за прогнозами науковців, температура зростає. Такі темпи глобального потепління спричинять серйозні кліматичні зміни і різні екосистеми опиняться під загрозою зникнення. Саме тому я проведу «Найбільший урок у світі», адже хочу, аби учні усвідомили, що стоїть за кожним їхнім вчинком.

Це, мабуть, приємна, але хвилююча відповідальність…

Стати амбасадором проекту було важливим рішенням для мене, адже тепер я відповідальна за те, щоб наша місцевість стала чистою, а в мешканців Дубровиччини з’явилася екологічна свідомість. Я надзвичайно щаслива, що маю  можливість представляти глобальні цілі сталого розвитку ООН у нашому краї.

На мою думку, ми стали тим поколінням, яке підійшло до крайньої межі екологічного становища, коли перед нами стоїть вибір, яким буде наше майбутнє. Своїми вчинками ми здатні як і поліпшити, так і погіршити ситуацію. Якщо не розпочнемо активно діяти, то вже незабаром наблизимось до тої точки, коли глобальні зміни клімату зупинити буде неможливо і життя на планеті у майбутньому буде під загрозою. Зміни починаються з нас. Тому я  беру участь в цьому проекті і буду проводити заняття. Я розповім дітям, вони своїм батьків, ті друзям, знайомим. Окрім мене, це зроблять ще сотні волонтерів, і наша планета буде врятована хоча б на декілька відсотків. Ми здатні змінити своє майбутнє – я вірю в це і вірю в нас.

 

Запитувала Леся КОНДРАТИК.             

 

Немає коментарів:

Дописати коментар