четвер, 11 лютого 2021 р.

 

Проголосували за пропозицію міськради

29 січня у Дубровицькій міській раді пройшло засідання міськвиконкому, на якому розглядалося підвищення тарифів на водопостачання та водовідведення. Нагадаю, що вищезгаданими централізованими послугами користуються мешканці Дубровиці та кількох сіл нашої громади. Попередньо, у нашій газеті було  опубліковано повідомлення про наміри КП «Міськводоканалу» змінити тарифи на централізоване водовідведення та водопостачання на 2021 рік. За розрахунками фінансистів підприємства, аби безперебійно працював «Міськводоканал», ці послуги мали б коштувати у нинішньому році: середньозважений тариф для населення: з водопостачання з ПДВ – 24 грн. 52 коп., водовідведення – 49 грн. 50 коп. Скажу відразу, ця інформація стурбувала населення Дубровиці і викликала хвилю обговорень. У Дубровицькій міській раді запропонований тариф також назвали непосильним для жителів громади, своє обурення високими цінами на послуги підприємства висловила і фракція «Європейська солідарність». Члени міськвиконкому мали вирішити, у скільки ж обійдуться ці послуги для населення та інших категорій  споживачів у 2021 році.

Ще перед початком засідання керівника підприємства КП «Міськводоканал» оточили у коридорі міськради жителі дубровицької дев’ятиповерхівки, які прийшли сказати свою вагому думку про підвищення тарифів. Вони наголосили на невеликих доходах містян, на безробітті, непосильних цінах на комунпослуги. Як сказали люди, вони просто-напросто не зможуть оплатити такі дорогі воду та водопостачання і запропонували керівнику підприємства передусім провести скорочення адмінперсоналу. Микола Степанович пояснив, що кожен фахівець на підприємстві має свої безпосередні обов’язки, скорочення у КП «Міськводоканал» проводилося, але, напевно, буде й ще. Однак,  це не врятує підприємство, якщо тарифи не підвищити. Розмова про вартість послуг та ефективність роботи КП «Міськводоканал» була продовжена на засіданні виконкому. Пропонуємо вам ознайомитися з думками різних сторін обговорення питання.

 Микола Стовба:






– З метою належного функціонування підприємства виникла нагальна необхідність приведення тарифів на послуги централізованого водопостачання та централізованого водовідведення до економічно обґрунтованого рівня. Фінансовий стан є найважливішою характеристикою надійності, стійкості й ділової активності підприємства. Розрахунок тарифів був здійснений відповідно до Постанови КМ України «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги», які будуть покривати економічно обґрунтовані витрати в собівартості цих послуг. Основними чинниками, що вплинули на ріст собівартості централізованого водопостачання та централізованого водовідведення є постійне зростання основних складових тарифів, зокрема, мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму, вартості електричної енергії, паливно-енергетичних ресурсів, податків та зборів. Наприклад, зараз тридцяти трьом працівникам підприємства треба доплачувати до мінімальної зарплати. Дуже багато потягне підвищення електроенергії. Споживання води у населення падає. «Міськводоканал» повинен якось виживати у сучасних умовах господарювання.

 

Представники громадськості у залі: Світлана Клюйко та Юрій Ярмошевич.

– У Дубровиці проживає багато пенсіонерів та безробітних. Субсидії мають далеко не всі. Платити по запропонованих КП  «Місьводоканалом» тарифах люди просто не будуть. Ростимуть борги і все. Так, тепер їдуть до Польщі, заробляють, хто має здоров’я. Але віддати все там зароблене на компослуги – це вихід? У нас, напевно, найдорожчі в Україні послуги на водовідведення та водопостачання. Треба шукати вихід. А якість води дуже часто не відповідає ціні.

Микола Петрушко та Олег Білотіл, представники фракції «Європейська солідарність» у міській раді взяли участь у засіданні міськвиконкому. Свою думку про здорожчання тарифів КП «Міськводоканалу» висловив Микола Петрушко:

– Прочитавши повідомлення у «Дубровицькому віснику», ми дійшли висновку, що тарифи завищені. Відповідно направили депутатський запит міському голові про призупинення процедури підвищення тарифів та запропонували привести їх до економічно обґрунтованого рівня.

Як стало зрозуміло, у нас при транспортуванні втрачається 45 відсотків піднятої води, до споживача доходить лише 55. У цій цифри криється одна з відповідей на питання про збитковість КП «Міськводоканалу». Дотувати це підприємство великим коштами  неправильно. Коли був бюджет лише міський, це була одна справа, а тепер до громади входять і села, які не користуються послугами підприємства. Багато коштів вкладено у розвиток  «Міскводоканалу», більше дев’яти мільйонів гривень за останні роки. Але, як бачимо, знову на плечі споживачів має лягти низка невирішених питань. Хочемо дати кілька пропозицій: треба купити твердопаливний котел, щоб опалювати адмінприміщення підприємства, адже електрика дорожчає. Необхідно вкладати кошти, щоб зменшити втрати при транспортуванні води і вони дорівнювали нулю. Треба розглянути питання, чи потрібно підприємству стільки інженерно-технічних працівників? Варто було б використати сучасні технології дистанційного керування на каналізаційно-насосних станціях, оскільки там працівники протягом дня не завантажені. Оператори працюють лише як зупининяється насос і стається аварія. А дистанційно процесом може керувати диспетчер. Головне вирішити питання неефективного водовідведення, яке  місто отримало у спадок.

Міський голова Богдан Микульський:

– За останні роки підприємство КП «Міськводоканал» зробило багато позитивних кроків, зокрема щодо ремонту водогону у місті. Позитив ми всі бачимо. Він є по водопостачанню і водовідведенню. Але людей цікавить: «Чому ми маємо такі високі тарифи»?. Миколо Степановичу, Ви спочатку запропонували такий новий тариф, що  колектив міської ради був в шоці, бо він вище європейського. Дякую Вам та працівникам підприємства за працю, але, на жаль, ми ще не маємо бажаного результату, бо від високих тарифів страждають люди. Це наше спільне недопрацювання, щось ми упустили. От зараз, вартість ектроенергії зростає по всій Україні, тому її здорожчанням дуже високий тариф, який ви пропонуєте, перед людьми не виправдати. У нас близько 70  процентів населення рахує кожну копійку. Я не закликаю прийняти економічно необгрунтовані тарифи, але я знаю, що резерви для їх зниження є. Над цим наші фахівці попрацювали і пропонуватимуть свої розцінки на воду та водовідведення  сьогодні на розгляд міськвиконкому. Що прикметно, кількість споживачів у місті та селах збільшується, а споживання води падає. Треба давати відповідь на це запитання. Багато води витрачається поза обліком. Ваші контролери мають працювати більш ефективно. За п’ять років на проекти водоканалу ми виділили з бюджету 9,5 млн. гривень, це один міський річний бюджет. Зроблено багато, покращення водопостачання є, але чому нема енегоефективності? Ми вклали гроші і очікували позитив, а виходить все навпаки.

Микола Стовба:

– У 2016 році підприємство було прийняте у жахливому стані. Пориви тоді ліквідовувалися два-три дні. Зараз робимо три пориви на день. Проблема була з сокирою, молотком, гайкою. Тепер матеріально-технічна база хороша, є все, що треба для роботи. В 2016 році ми використали 573 тис. кВт електроенергії, а у 2020 – 433 тис. кВт. Це говорить про те, що зменшується кількість поривів, ті кошти, які вкладали в ремонт мережі, не пропали. В 2016 році – 137 поривів, у 2020 – лише 37. Найбільш проблемна ділянка була на водогоні на лугу. Позитивна динаміка йде по всім напрямкам. Я готовий це показати будь-якій створеній комісії. Але очисні споруди у нас побудовані аж біля Колок, щоб перекачати туди стоки цілодобово працює п’ять станцій. Всього у нас сім насосних станцій – дві з водопостачання, п’ять – з водовідведення. Отут головна проблема. В жодному населеному пункті області такого нема. Щоб працювало п’ять станцій цілодобово, працює шістнадцять машиністів. Їм треба платити і нічні, і вечірні.

Юрій Яременко, заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради:

– Щоразу, як ми піднімаємо тарифи на послуги споживання води, а також користування каналізацією падали. Щодо каналізації, то могло б працювати дві локальні очисні споруди. Можна багато говорити. Ми маємо забезпечити прийняття тарифу, який є компромісом між комунальним підприємством, можливостями бюджету і врахувати інтереси споживачів послуг. Міська рада, прорахувавши складові, пропонує свій тариф, я не кажу, що він ідеальний. Але враховуючи резерви і доповнення до проекту рішення, воно має дати результат. Я пропоную в проект рішення внести кілька пунктів: в установленому законодавством порядку оформити диференційовані норми питомих паливно-енергетичних ресурсів на 2021 рік, розрахунок яких попередньо погодити з міським головою. Щомісячно надавати виконавчому комітету міської ради звіт про фінансово-господарський стан підприємства у цілому. У двомісячний термін переглянути штатний розпис підприємства КП «Міськводоканал» і вирішити питання зменшення фонду заробітної плати, шляхом оптимізації. У разі зміни, протягом дії тарифів, окремих обгрунтованих витрат, при яких виникає різниця між затвердженими тарифами та фактичними витратами, джерелом відшкодування різниці в ціні є кошти, які залишаються у розпорядженні підприємства після реалізації проектів капітального характеру на об’єктах водопостачання та водовідведення, які фінансуються з міського бюдждету та видатків предбачених програмою розвитку житлово-комунального господарства на території Дубровицької міської ради.

Фахівці міської ради винесли на затвердження виконкому свій, обрахований тариф на послуги з водопостачання та водовідведення.

Встановити та ввести в дію з 01 березня 2021 року тарифи на послуги, з централізованого водопостачання та водовідведення, які надаються комунальним підприємством  «Міськводоканал» Дубровицької міської ради запропоновано в наступних розмірах:

– централізоване водопостачання для населення за 1 м3 з ПДВ - 18,00 грн.; централізоване водовідведення для населення за 1 м3 з ПДВ – 38,00 грн.;

– централізоване водопостачання для бюджетних установ за 1 м3 з ПДВ – 37,00 грн.; централізоване водовідведення для бюджетних установ за 1 м3 з ПДВ – 75,00 грн.;

– централізоване водопостачання для інших споживачів за 1 м3 з ПДВ – 40,00 грн.; централізоване водовідведення для інших споживачів  за 1 м3 з ПДВ – 87,00 грн.

Запропоновані розцінки та зміни до рішення виконкому, які запропонував Юрій Яременко, одноголосно підтримали всі 17 членів виконкому міської ради.

Як зазначив керівник КП «Міськводоканал» Микола Стовба, йому важко спрогнозувати, як виживе підприємство за таких тарифів. Хотілося б, щоб і підприємство гідно жило і працювало у складних економічних умовах. Як бачимо, велике навантаження падає на підприємства та установи. для населення завдяки позиції міської ради, фракції «Європейська солідарність» та представників громадськості тариф вдалося знизити. 

А влада держави взагалі нам обіцяла в умовах пандемії тарифи не піднімати. На жаль, тільки обіцяла.

Люба КЛІМЧУК.

 

1 коментар:

  1. Привіт друзі, я Анна Андреева з України. Я тут новачок, я не знаю, як тут все працює, але я прочитав тут добрі коментарі і додам трохи свого життя, тому що це буде корисно багатьом з нас тут, шукаючи відповіді та вирішення проблем стосунки. Я був у стосунках з Авелем чотири роки, він розлучився зі мною, я зробив усе, щоб повернути його, але все було марно, я так хотів його через любов, яку маю до свого чоловіка, я запитав його про все, що я давав обіцянки, але він відмовився. Я пояснив проблему своїх стосунків з колегою на роботі, і вона запропонувала мені скоріше зв'язатися з заклинателем любові, який міг допомогти мені зробити любовний заклинання, щоб повернути чоловіка додому, але я жінка, яка ніколи не вірила в магію, я мала не було вибору, я спробував, я зв’язався із заклинателем заклинань, і він сказав мені, що немає проблем, що все буде добре протягом трьох днів, мій колишній повернеться до мене протягом трьох днів, доктор алаба кинув заклинання в повітря і кожен другий правописний шарм у своєму храмі на моє ім'я серед ночі. Дивно, але другий день був близько обіду. 16.00 Мені зателефонували з невідомого номера, мені зателефонував колишній чоловік, я був настільки здивований, що відповів на мій телефонний дзвінок, побачивши, що це мій чоловік, ми довго розмовляли, і все, що він сказав, було, що йому було шкода . оскільки все було не так, він сказав, що хоче, щоб я повернулася до нього, щоб любити мене набагато більше. Я був такий щасливий, і я пішов до нього, як ми почали щасливо жити разом донині. З тих пір я пообіцяв поділитися своїми добрими новинами з любовними іграми, які чудово працюють без будь-яких побічних ефектів. Я твердо маю намір, що хтось, кого я знаю, має проблеми у стосунках, може бути корисним для такої людини, посилаючись на неї, єдину справжню та потужну перевірку правопису, яка допомогла мені вирішити мою шлюбну проблему. електронна пошта: dralaba3000@gmail.com, ви можете надіслати йому електронне повідомлення, якщо вам потрібна допомога у ваших стосунках або іншим чином. або ви можете зв’язатися з ним за допомогою WhatsApp: +2349071995123
    як:
    1) любовні ігри повертаються до втраченого кохання
    2) Приворот втраченого кохання возз’єднання з колишнім
    3) Розлучення
    4) Шлюбні ролі
    5) правописне скріплення
    6) Порушення заклинань
    7) Просування офісних рейтингів
    8.) Хочете бути вагітною та мати свою дитину.
    9) Ви хочете задовольнити свою кохану
    через dralaba3000@gmail.com

    ВідповістиВидалити