середа, 6 квітня 2022 р.

 







ЗВІТУВАЛИ  ПРО  ПРОРОБЛЕНЕ,  ПЛАНУВАЛИ  НА  МАЙБУТНЄ

Минулого четверга відбулася сесія міської ради, на розгляд якої виносилося близько чотирьох десятків питань. У роботі сесії взяли участь 21 депутат, вів сесію міський голова Богдан Микульський.

 

ЗВІТ МІСЬКОГО ГОЛОВИ

Безперечно, одним із ключових питань сесії був звіт міського голови  про роботу виконавчого комітету міської ради та про здійснення державної регуляторної політики за минулий рік.

Дубровицька міська рада набула повноважень 25 листопада 2020 року. Територія громади складає 1094.2 кв. км, населення – 35300 чоловік. Протяжність території з півночі на південь – 40 км, а з заходу на схід – 69 км, а це 125 км місцевих і 323 км комунальних доріг.

В об’єднану громаду ввійшли м. Дубровиця і 16 сільських рад, або всього 40 населених пунктів.  

Для забезпечення безперебійної фінансової та освітньої діяльності новосформованої громади створено виконавчі органи ради у статусі юридичних осіб публічного права: відділ освіти, культури, туризму, молоді та спорту; фінансовий відділ; КЗ «Центр надання соціальних послуг»; службу у справах дітей; введено 7 штатних одиниць старост, які є уповноваженими посадовими особами органу місцевого самоврядування на віддалених робочих місцях.

Створено і нову структуру виконавчого апарату ради та її виконавчих органів: відділ соціального захисту населення; центр надання адміністративних послуг; відділи – містобудування та архітектури, житлово-комунального господарства, приватизації, комунальної власності, надзвичайних ситуацій, цивільного захисту населення, мобілізаційної оборонної роботи і охорони праці; земельних відносин, екології та благоустрою; юридичний; загальний; фінансово-економічний.

До слова, на останній сесії депутати порушували питання щодо колосального навантаження на діловодів. Зокрема, про це говорив депутат Станіслав Рожко. «Діловоди мусять одні й ті самі дані вносити в два паралельні реєстри, а ще ж на них лягає маса додаткової роботи». Міський голова зазначив, що й сам це бачить, тому для розвантаження діловодів планується ввести в кожен старостинський округ ще й людей, які займатимуться безпосередньо військовим обліком та допомагатимуть формувати електронну базу щодо соціальних питань.

На утриманні громади перебувають: міська лікарня; сім лікарських амбулаторій; 25 ФАПів; 22 школи і 4 філії; 22 ДНЗ на 1091 дитину; 13 будинків культури; 17 клубів; музична школа (233 учні); центр дитячої та юнацької творчості (416 вихованців); ДЮСШ  (345 вихованців); Інклюзивно-ресурсний центр; спортивний комплекс.

За звітний період було проведено 16 засідань виконавчого комітету міської ради, прийнято 313 рішень; міським головою було видано 252 розпорядження з питань життєдіяльності громади. У 2021 році в міській раді зареєстровано 2819 звернень, 2657 з яких вирішено позитивно.

До бюджету міської ради за минулий рік надійшло понад 314  млн. грн. доходів (з урахуванням міжбюджетних трансфертів). Надходження власних доходів до загального фонду місцевого бюджету за 2021 рік забезпечено в сумі близько 94 млн.грн. при плані 79 млн. грн., тобто перевиконання складає 18,58 % планових призначень.

Левова часта видатків ради профінансовано на освіту – понад 233 млн. грн. На фінансування органів місцевого самоврядування та програми у сфері державного управління використано майже 16 з половиною мільйонів гривень.

Заклади охорони здоров’я використали близько 7 млн. грн. (левова частка видатків на галузь здійснюється коштом НСЗУ); установи культури – понад 13 млн. грн.;  на соціальний захист та соціальне забезпечення за звітний період використано до 4 млн. грн. Фінансування житлово-комунального господарства обходиться бюджету в майже 10 млн. грн.

На фінансування програм і заходів, пов’язаних з економічною, діяльністю, з місцевого бюджету проведено видатків в сумі 367,2 тис. грн.;  програм, пов’язаних з іншою діяльністю – 258,8 тис. грн.

На співфінансування капітального ремонт дорожнього покриття автомобільної дороги Дубровиця-Мочулище-Острівці в звітному періоді спрямовано 1500,0 тис.грн.

З втратою статусу району громада позбулася 210 робочих місць, або більше 2.0 млн. грн. ПДФО.

Прикро, що на законодавчому рівні не узгоджено питання фінансування лікарні і закладів культури, які утримуються за рахунок громади, а надають послуги жителям і сусідніх громад.

У звіті дано характеристику роботи та фінансового стану всіх підрозділів ради та її комунальних підприємств.

У комунальній службі є 40 штатних працівників. Для виконання завдань за призначенням служба має у своєму розпорядженні 16 одиниць техніки: 7 автомобілів та 9 тракторів, 8 з яких мають навісне обладнання для виконання робіт у будівництві, утриманні, прибиранні тротуарів і доріг.

Разом з роботами щодо утримання в належному стані вулиць і скверів міста, служба активно працювала у напрямку розвитку об’єктів благоустрою, основними з яких є вулично-дорожня мережа та вуличне освітлення як складові безпеки руху автомобілів та пішоходів. Відповідно до переліку, затвердженого рішенням виконкому міської ради, у звітному році проводились роботи з ремонту тротуарів, дорожнього покриття вулиць та інших об’єктів благоустрою населених пунктів громади.

У ході підготовки до осінньо-зимової експлуатації доріг було заготовлено 800 т піску, 78т технічної солі та 90 т відсіву. Затверджено схему та порядок розчищення вулиць від снігу та посипання доріг піщано-солевою сумішшю.

На території міської ради функціонує дві місцеві пожежні команди – у селах Осова та Сварицевичі. Вищеназвані місцеві пожежні команди мають 2,5 штатних посад з річним утриманням у розмірі 209,42 тис.грн. У звітному році місцеві пожежні команди брали участь у гасінні 26 пожеж.

Комунальне підприємство «Будинкоуправління» надає послуги з управління багатоквартирними будинками споживачам 42 житлових багатоквартирних будинків. Площа будинків, що обслуговуються, становить 63,2 тис. кв. м, кількість споживачів – 2950.

У підприємстві працює 25 чоловік. На балансі є 10 одиниць техніки, із них 4 трактори, 6 автомобілів, в тому числі 2 спеціалізовані сміттєвози. Підприємством сплачено всі платежі згідно з укладеним у 2020 році договором фінансового лізингу і набуто у власність колісний трактор «Беларус-952.2» з навантажувачем та щелепним ковшем.

Комунальне підприємство «Будинкоуправління» є також виконавцем послуги з вивезення твердих побутових відходів та їх захоронення. Фактично у звітному періоди вищеназвані послуги надавались у місті Дубровиця та селі Берестя.

На території міста встановлено 189 євроконтейнерів для збору твердих побутових відходів, в т.ч. 14 контейнерів – для роздільного збору побутових відходів як вторинної сировини. Додатково у 2021 році виготовлено 2 металевих ящики для збору ТПВ та влаштовано 4 майданчики під контейнери. В 2021 році підприємством зібрано та перевезено на захоронення 23,5 тис. куб.м твердих побутових відходів та великогабаритних відходів, при цьому відсортовано та здано на переробні підприємства 10,6 т вторсировини. Підприємство надає послугу відповідно до 4349 договорів, з них у приватному секторі – 4104 договора та 245 договорів  – з установами і організаціями.

КП «Міськводоканал» надає послуги з водопостачання 3869 абонентам, в тому числі 172 юридичним особам, послуги з водовідведення – 1735 абонентам і послуги з вивезення рідких побутових відходів – на заявки громадян і організацій. Підприємство обслуговує об’єкти водозабезпечення у 8 населених пунктах (Берестя, Орв’яниця, Бережниця, Сварицевичі, Селець, Мочулище, Крупове та місто Дубровиця) та об’єкти каналізаційного господарства міста, а це 78 км водопровідних мереж, 36 км каналізаційних мереж, 14 артезіанських свердловин, 7 міських насосних станцій, що подають воду та перекачують каналізаційні стоки на комплекс очисних споруд.

На підприємстві налічується 50 штатних працівників. На балансі є 2 екскаватори-бульдозери, 3 автомобілі та механізована каналопромивочна машина.

У 2021 році продовжено послідовну стратегію міської ради з ліквідації проблемних і аварійних ділянок мереж водопостачання і водовідведення. Рішеннями сесії міської ради на діяльність КП «Міськводоканал» виділено 974 тис. грн.

Всього за 2021 рік підприємство надало послуг на суму 6 406,18 тис.грн. (без ПДВ), при цьому витрати склали 7665,40 тис.грн. З урахуванням відшкодованої підприємству різниці в ціні між діючим тарифом та фактичними витратами результатом господарської діяльності підприємства є збиток в сумі 889,50 тис. грн.

Дочірнє підприємство комунального підприємства «Теплосервіс» забезпечує виробництво, транспортування та подачу теплоносія в опалювальний період до приміщень 6 бюджетних установ: три міські дитячих садки, дитяча поліклініка, міська лікарня та 180-квартирного будинку у м.Дубровиця, загальною опалювальною площею 23,2 тис. кв.м. Крім цього, підприємство забезпечує гарячою водою міську лікарню.

Для виробництва теплової енергії підприємство використовує 4 котельні та експлуатує 11 котлів. За звітний період споживачам реалізовано 3,3 тис. Гкал теплової енергії на суму 5400,1 тис.грн. (без ПДВ). Результат господарської діяльності підприємства збиток в сумі 422 тис.грн.

За 2021 рік КП «Дубровицьке МБТІ», що  виконує роботи з проведення технічної інвентаризації з оформленням технічного паспорту на нерухомість, оформляє право власності та надає інші послуги, які пов’язані з об’єктами нерухомості, надало послуг на 151 замовлення. Дохід від діяльності підприємства становив 172,5 тис. грн.

Завданням КП «Ринок» є надання послуг щодо забезпечення належних умов для здійснення продажу продовольчих і непродовольчих товарів на ринковій та приринковій територіях. Середньооблікова кількість працівників – 6 осіб, з них 4 штатних працівників та 2 - за договором цивільно-правового характеру. У 2021 році КП «Ринок» надало послуг на суму 714,0 тис.грн. Підприємство за звітний період отримало чистий прибуток у розмірі 12,4 тис. грн.

Комунальне підприємство «Готель «Дружба» надає послуги з тимчасового проживання громадян. Номерний фонд готелю складається із 20 номерів на 42 ліжко-місця. Підприємство одночасно здає в орендне користування 273,9 м кв. площ незадіяних під проживання. Середньомісячна завантаженість номерного фонду за звітний період становить 63%. Середньодобова завантаженість – 26 ліжко-місць і надано для проживання 9494,3 ліжко-місць.

Всього за 2021 рік зареєстровано 2043 громадян, з яких 13 іноземних громадянина.

На підприємстві задіяні 7 штатних одиниць обслуговуючого персоналу та 2 працівники адмінперсоналу. 

28 січня 2021 року міською радою утворено Центр надання адміністративних послуг. Повноцінно центр розпочав роботу в квітні після укомплектування штатними одиницями.  В штаті Центру – три посадові особи: начальник, на якого покладено функції адміністратора, та 2 державні реєстратори. Крім того, функції адміністраторів Центру покладено на інших посадових осіб відділів міської ради, якими надаються адміністративні послуги.

Упродовж квітня-грудня 2021 року надано 23898 адміністративних послуг, із них безпосередньо міською радою – 18010.

КЗ «Центр надання соціальних послуг» розпочав свою роботу 01 лютого 2021 року. В центрі працює 30 працівників, з яких 23 – соціальні робітники, котрі надають соціальні послуги вдома для 230 осіб, серед яких 34 – особи з інвалідністю, а 221 – громадяни похилого віку. Середнє навантаження на соцробітника – 12 підопічних. Протягом 2021 року підопічним відділення соціальної допомоги вдома було надано 110400 соціальних послуг. У звітному періоді центром надавались 12 базових соціальних послуг.

В лютому 2021 року було створено відділ соціального захисту населення Дубровицької міської ради в складі 3-х штатних одиниць. Крім того, соціальні послуги надають на 7 віддалених робочих місцях. Основне завдання відділу – забезпечення реалізації державної соціальної  політики на території міської ради: прийняття документів на різні види соціальних виплат (допомог, субсидій, пільг). В 2021 році відділом соціального захисту населення прийнято документи  на 73 види різних допомог, субсидій, пільг. Також відділом та віддаленими робочими місцями прийнято та опрацьовано 12701 звернення.

Ми навели лише основні тези звіту. Для ознайомлення з повним його текстом – перейдіть на сайт міської ради.

ХАРЧУВАННЯ ШКОЛЯРІВ

Це, як на мене, було ще одне із ключових питань сесії. Ініціювала вивчення цієї теми, якщо пригадуєте, депутат Оксана Кондратюк. Зі звітом на сесії з даного питання виступав представник харчуючої школярів організації Геннадій Конончук. Геннадій Леонідович зазначив, що відповідно до «чорнобильського» закону  харчування школярів здійснюється у трьох вікових групах 1-4 класи – на 35 грн. на день, 5-8 – 40, старшокласники – 48 грн. Середня вартість харчування становить 40,55 грн.  Звісно, не обійшлося без запитань, але Геннадій Леонідович пояснив, що коли говорять про якусь завищену вартість продуктів, то не враховують видатків на заробітну плату, електроенергію, податків, плати за оренду приміщень, їх утримання, посуд, дезінфікуючі тощо. Навпаки, підприємство йде на прямі збитки і добровільно взяло на себе зобов’язання щодо харчування й тих школярів, які не мають  чорнобильського посвідчення. А таких дітей близько 70-ти.

Щодо нового шкільного меню за Клопотенком, пан Конончук загалом оцінює такі нововведення позитивно. «Звісно, ми не можемо створити ідеальний варіант, який задовольняв би всіх. Стараємося шукати компроміси». Навіть впритул до індивідуальних порцій для учнів-дієтчиків чи тих, хто має якісь особливі гастрономічні уподобання.

Підприємство стоїть на порозі нового тендеру, як ситуація з цим розгортатиметься далі, інформуватимемо. Однозначно, якийсь період матимемо перерву із гарячим шкільним харчуванням. «Ми годуватимемо дітей до кінця лютого. Можливо, деякі школи ще один-два дні», – зазначив представник харчуючої організації.

 

БЮДЖЕТНІ ПИТАННЯ

Їх на сесії розглядали кілька. Зокрема, депутати затвердили звіт про виконання бюджету за минулий рік. Оскільки основні його характеристики вже озвучили у звіті міського голови, не будемо повторюватися.

Більш детально – про зміни в бюджеті поточного року. Цього разу депутати розподіляли кошти вільного залишку – трохи більше 2 млн.грн.

Їх спрямовують наступним чином: фінансування проєкту «Реконструкція будівель Дубровицького НВК» – 1 200 000 гривень; поточне утримання міської ради (придбання принтера для служби дітей) – 20 000 гривень; іншу субвенцію з місцевого бюджету обласному бюджету на співфінансування ремонту приміщень їдальні Залузької школи (в т.ч. виготовлення проєктної документації) – 420 000 гривень; субвенції з місцевого бюджету районному бюджету Сарненського району – 100 000 та 50000 гривень (в тому числі й на тероборону); 572 000 грн. – на встановлення кисневої станції.

Фінансування  заходів місцевих і регіональних програм – 359 000 гривень:

– розвитку житлово-комунального господарства на території Дубровицької міської ради на 2022 рік (КП «Міськводоканал» для відшкодування різниці між розміром ціни (тарифу) на житлово-комунальні послуги) – 200 000 гривень;

– щодо здійснення компенсаційних виплат на пільговий проїзд окремих категорій громадян та відшкодування пільг з оплати послуг зв’язку на 2022-2024 роки – 94 000 гривень;

– військово-патріотичного виховання та підготовки молоді до служби в Збройних Силах України  на території Дубровицької міської ради на 2021-2025 роки – 5 000 гривень;

– забезпечення пожежної, техногенної та природної безпеки на території Дубровицької міської ради на 2021-2025 роки для надання субвенції з місцевого бюджету державному бюджету для 14 ДПРЧ 5 державному пожежно-рятувальному загону ГУ ДСНС України  в Рівненській області (придбання пальне-мастильних матеріалів) в сумі – 60 000 гривень.

 

ЩОДО КИСНЕВИХ СТАНЦІЙ

Їх, за інформацією директора міської лікарні Руслана Бовгирі, має бути дві. Одна на 50 ліжок, для проєкту на яку депутати виділяли трохи більше 500 тис. грн., та  ще одна – на 70 ліжок. Її встановлення (що обійдеться в 800 тис. грн.) повністю покриває держава. Сукупно вони дадуть змогу забезпечити безперебійно киснем 120 ліжок. Така вимога Національної служби здоров’я України для підписання так званого «ковідного пакету». В принципі, не тільки ковідного. Тому, що відповідно до цього пакета під державні лікувальні гарантії підпадають будь-які інфекційні захворювання. Такий пакет дозволяє лікарні залучати щомісяця близько 1 мільйона гривень бюджетних коштів для лікування хворих. Тобто фінансова «окупність» очевидна. Я вже мовчу про медичний бік справи – ми всі побачили, чого вартує безперебійне та достатнє забезпечення киснем. Це чиєсь вчасно реанімоване життя.

ТЕЛЕФОН ТА ЗАЛІЗНИЧНИЙ ТРАНСПОРТ – БЮДЖЕТНИМ КОШТОМ

Все-таки навіть в наш час місцевий бюджет покриває деякі пільги для мешканців громади. Цього разу депутати затверджували відповідно програму щодо фінансового забезпечення компенсації пільгового проїзду окремих  громадян та знижки абонентської плати за користування квартирним телефоном. У коштах це становило – 60 і 34 тис. грн. Хоча ці суми порівняно й незначні, але викликали бурхливе обговорення і на засіданнях комісій, і в сесійній залі. І тривога депутатів зрозуміла – закони приймалися Верховною Радою, а гарантувати їх фінансове забезпечення випало міській. Та й з соціальною справедливістю це мало в’яжеться, бо не всією територією громади пролягає залізнична колія. Відтак пільгою користуються справді окремі громадяни. А щодо телефонного зв’язку, то ситуація взагалі кумедна. Адже на сьогодні залишилося лише близько двадцяти пільговиків, що продовжують користуватися стаціонарним телефоном. Депутати навіть жартували, а кому ж ці люди дзвонять, хіба між собою спілкуються? Проте, як би там не було, телефонна точка є, право на пільгу також, тож мусить бюджет їх покривати, бо ж силоміць людину не заставиш відмовлятися від цього виду зв’язку.

 

ЗЕМЕЛЬНІ ПИТАННЯ

Таких, як завжди, було багато. Точно десь половина із порядку денного. Розглядали звернення як окремих жителів громади, так і фірм, що претендують на оренду землі для сільсгоспвиробництва продукції у промислових масштабах. Щоразу свої права на неї заявляють все нові інвестори. Часто претендуючи на одні й ті ж ділянки. При цьому не зовсім дотримуючись чесних правил гри. Наприклад, цього разу «жовту» карту отримала фірма «Діброва Фармз», що займається екологічним рослинництвом. «У нас складається враження, що фірма трохи маніпулює нами. Бо як тільки на горизонті з’являється  конкурент, то вона одразу виставляє й свої претензії на ці ділянки. А поки землі вільні, то й «Діброва Фармз» не поспішає їх документально оформляти, бо ж тоді доведеться за них сповна сплачувати», – зауважив депутат Василь Бабан. І хоча представник фірми пояснював зволікання об’єктивними причинами, подібні враження склалися не тільки у пана Бабана.

 

ЦЬОГО РАЗУ ОБІЙШЛОСЯ БЕЗ ЗВЕРНЕНЬ

Ні, вони на сесію надходили. Депутат Микола Петрушко подав їх аж два – «Про звернення депутатів Дубровицької міської ради до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Ради національної безпеки і оборони України щодо розробки проєкту Закону про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» з метою фінансового забезпечення виконання Закону України «Про основи національного спротиву» та «Про звернення депутатів Дубровицької міської ради до Президента України, Верховної Ради України щодо недопущення спроб ревізії діючої пропорційної системи виборів за відкритими партійними списками, та повернення до дискредитованої мажоритарної системи». Однак самого Миколи Михайловича на сесії не було, а депутати просто не проголосували за ці звернення.

Людмила РОДІНА.

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар