середа, 6 квітня 2022 р.

 




Мобільний зв’язок для пенсіонерів: огляд тарифів

Багато старших людей для спілкування з дітьми та онуками користуються звичайним кнопковим телефоном. Однак платити їм доводиться не лише за з’язок, а й за мобільний Інтернет, котрий зазвичай входить до тарифного плану. Хоча по факту пенсіонери ці мегабайти ніяк не використовують. А тому ми вирішили дізнатись, чи пропонують мобільні оператори вигідні тарифи лише для дзвінків.

* * *

Тарифні плани для тих абонентів, яким не потрібен Інтернет або ж мінімальна його кількість, пропонує «Київстар». А саме «Двінки для батьків» та «Інтернет для батьків». Однак їх можуть під’єднати тільки пенсіонери старші 60 років та люди з інвалідністю.

Абоненська плата за тарифом «Дзвінки для батьків» складає 75 гривень на місяць. За ці гроші користувачі отримують безлімітні дзвінки в мережі «Київстар», 100 мегабайт мобільного Інтернету, 50 SMS та дзвінки на номери інших операторів за ціною 50 копійок за хвилину розмови.

Тариф «Інтернет для батьків» коштує в перші два місяці 75 гривень, а з третього – 100 гривень. Тут передбачено більше послуг: безлімітні дзвінки у мережі, 50 хвилин для дзвінків на номери інших операторів, 5 тисяч мегабайт мобільного Інтернету і необмежений доступ до популярних соціальних мереж.

Варто зауважити, що ці тарифні плани можна підключити лише у магазині «Київстару» за наявності паспорта  та ідентифікаційного коду. Людям з інвалідністю, окрім цих документів, потрібно мати посвідчення на ім’я особи з інвалідністю або довідку медико-соціальної експертної комісії із зазначенням групи.

Додатково цей мобільний оператор пропонує послугу, яка дозволить телефонувати до одного абонента навіть за відсутності коштів на рахунку. Послуга безкоштовна і має назву «Ми разом». Щоб нею користуватися, потрібно вибрати номер того з рідних, з ким завжди хочете бути на зв’язку, і зателефонувати 535. Відповідно до умов послуги номер можна змінювати раз на місяць.

* * *

Для людей, яким потрібні тільки дзвінки і не потрібен мобільний Інтернет, інший мобільний оператор «Лайфселл» (lifecell) пропонує тариф «Хендмейд», ціна якого змінюється залежно від наповнення. Тобто абонент може самостійно налаштувати та обрати саме ті послуги, якими він користується. На спеціальному калькуляторі, який є на офіційному сайті компанії, ми розрахували, що тариф «Хендмейд» лише з безлімітними дзвінками у мережі обійдеться у 80 гривень за чотири тижні. Ще один тариф, який не містить мобільного Інтернету, – «Дзвінкий Безмеж» (безлімітні дзвінки у мережі та 250 хвилин на номери інших мобільних операторів). Вартість тарифу – 60 гривень за чотири тижні користування.

До речі, цей мобільний оператор пропонує систему знижок. Якщо номер зареєстрований (тобто прив’язаний до паспортних даних), вартість плати буде меншою. Ще більшу знижку отримають ті абоненти, які перейшли від іншого оператора зі збереженням певного номера. Наприклад, «Дзвінкий Безмеж» для персоніфікованого номера коштуватиме 50 гривень за чотири тижні, для абонентів, які перейшли від іншого оператора, – 40 гривень.

* * *

У оператора «Водафон» (МТС) найвигіднішим для пенсіонерів, які не користуються смартфонами, може стати тариф для дитячих годинників, сигналізацій та інших пристроїв за 50 гривень на місяць. Однак за ці гроші можна отримати лише 50 хвилин на дзвінки в усіх мережах. Тому він підійде лише тим, хто користується переважно вхідними дзвінками.

Тарифні плани з безлімітними дзвінками у мережі стартують від 100 гривень за місяць. Проте вони найбільше підходять для користувачів смартфонів, оскільки включають в себе мегабайти Інтернету. До такого тарифу належить «СуперНет Турбо» із ціною 100 гривень на місяць. Послугу відключення Інтернету пропонує тариф «СуперНет Старт». Він коштує 125 гривень на місяць. Однак, якщо відмовитися від мегабайт, ціна складатиме 100 гривень на місяць. Тариф пропонує безлімітні дзвінки у мережі, 150 хвилин на дзвінки інших мобільних операторів та 50 хвилин на дзвінки у 17 країн світу.

* * *

А якщо не поповнювати рахунок взагалі? У такому випадку оператор має право від’єднати номер від мережі. Так, строк дії номера абонентів «Київстар» становить 365 днів з моменту будь-якої останньої активності: вихідного смс, сесії мобільного Інтернету, вхідного або вихідного виклику, поповнення рахунку на будь-яку суму. Термін дії номера у «Лайфселл» теж становить 365 днів від дня поповнення рахунку на суму 10 гривень або більше одним платежем. Аналогічно і з оператором «Водафон». Якщо упродовж 365 днів ви не поповнювали рахунок, то оператор може від’єднати вихідні дзвінки, а ще через два місяці повністю заблокує номер. Щоб цього не сталося, потрібно поповнювати рахунок мінімум на п’ять гривень.

Однак, виявляється, можна отримати й індивідуальну пропозицію. Деяким абонентам, які певний час не поповнювали рахунок, не телефонували, а приймали лише вхідні дзвінки оператор «Київстар»  пропонував скористатися тарифом «Без меж лайт», плата за який складає 50 гривень. Втім такий тарифний план можуть під’єднати не всі, а лише ті, хто отримав цю індивідуальну пропозицію. Надходить вона всім чи окремим абонентам – достеменно невідомо.

* * *

Вартість зв’язку зі стаціонарного телефону нині майже не відрізняється від мобільного.  «Укртелеком» пропонує низку тарифних планів, які користувач може обрати. З 1 січня їхня ціна стартує від 104 гривень на місяць. У тарифному плані «Простий мінімальний» за 104 гривні абонент отримає 167 хвилин для місцевих розмов, а у тарифному плані «Простий» за 106 гривень – необмежені місцеві дзвінки. Проте міжміські розмови тарифікуються окремо.

Для тих, хто з домашнього телефона телефонує на мобільний, «Укртелеком» має інші тарифні плани. Так, пакет «Домашній Базовий» (179 гривень на місяць) надає 500 хвилин для дзвінків по країні, 500 хвилин на мобільні та необмежені місцеві. «Домашній Безлімітний» (189 гривень) включає 1 000 хвилин для міжміських розмов та 1 000 хвилин для спілкування з абонентами мобільних мереж і необмежені місцеві розмови.

Додамо, що АТ «Укртелеком» надає пільги на користування стаціонарним телефоном. Перелік пільгових категорій громадян та порядок надання пільги визначаються державою. До списку входять 38 категорій споживачів, які мають пільги з оплати послуг зв’язку.

До таких категорій, зокрема, належать особи з інвалідністю внаслідок війни та прирівняні до них; учасники війни; учасники бойових дій та особи, прирівняні до них; учасники бойових дій у період Другої світової війни, яким виповнилося 85 років і більше; постраждалі учасники Революції Гідності; особи, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, і дружина (чоловік), батьки цих померлих осіб; особи, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи та інші. Проте деяким категоріям пільги надаються або не надаються з урахуванням доходу.

 

Телефон впав у воду:

як врятувати гаджет?

 

Випадки, коли телефон випадає з кишені у воду, мокне під дощем тощо – непоодинокі. Таке трапляється чи не у кожного. Та чи всі знають, що робити далі?

1. Якомога швидше дістаньте телефон з води і вимкніть його. Навіть слабкий електричний імпульс у поєднанні з крапельками води може вивести з ладу мікросхеми. Також може статися коротке замикання, після якого телефон не підлягатиме відновленню. Після вимкнення обітріть пристрій насухо будь-якою тканиною, яка є під руками.

2. Витягніть батарею, сім-картку і карту пам’яті. Обережно протріть корпус всередині серветкою і залиште телефон в розібраному вигляді. Якщо батарея не знімається, просто вимкнути пристрій і витягнути картки.

3. Зніміть з телефона все, що можна зняти: чохли, кришки, заглушки, щоб максимально відкрити вентиляцію. Не рухайте апарат без необхідності, не натискайте кнопки. Вода з-за цих дій може розтектися по всьому телефону. Не намагайтеся висушити його феном. Фен проштовхне крапельки води ще далі, а потік теплого повітря може призвести до перегрівання.

4. Загорніть телефон у суху серветку і помістіть у контейнер з рисом приблизно на добу. Рис вбере залишки вологи. Окрім рису, можна використати силікагель, який кладуть в коробки з новим взуттям. Однак, якщо мобільний пробув у воді довго, то це, швидше всього, не допоможе.

5. Коли ви спробуєте всі ці засоби, і ви будете впевнені, що позбулися вологи, спробуйте знову зібрати телефон і ввімкнути його. Якщо все зробили правильно і вчасно апарат має запрацювати. В іншому випадку потрібно звернутися в сервісний центр.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар