Покликані «перевертати
свідомість»
Нещодавно
Дубровицькому інклюзивно-ресурсному центру виповнилося два роки. Зовсім
невеличкий вік як для новоствореного закладу. Проте навіть за цей період
керівнику центру Тетяні Твердюк вдалося сформувати професійну команду і
створити особливий, гарний простір для діток з особливими потребами, з
допомогою держави, районної влади, керівникцтва відділу освіти і просто
небайдужих щирих людей. З нагоди річниці попросила Тетяну Борисівну поділитися
міркуваннями про набутий досвід і тих, хто сприяє роботі.
– Так, вже два роки функціонує Дубровицький
інклюзивно-ресурсний центр, – ділиться думками Тетяна Борисівна, – а це
означає, що діти з особливими освітніми потребами отримують супровід
відповідних фахівців, батьки отримують професійну консультацію щодо виховання
дітей, а освітні заклади мають методичну підтримку у впровадженні інклюзивного
навчання. Аналізуючи минулий рік,
можна сказати, що у всіх сферах відбулись зміни. За цей рік колектив ІРЦ
поповнився новими фахівцями: у нас з’явилися чудові логопеди – Буткевич Наталія
Петрівна і Хомич Марина Михайлівна, сурдопедагог Георгієва Ірина Василівна.
Навесні ми облаштували на подвір’ї закладу динамічну
ігрову і тактильні доріжки. Наші друзі та партнери Дубровицький лісгосп на чолі
з Петренком Віталієм та Висоцький лісгосп на чолі з Торчилом Віталієм під
егідою депутата обласної ради Віталія Суховича допомогли нам в облаштуванні
зеленої зони на подвір’ї – ми висадили «зелений паркан» з туй, що подарували
лісові господарства.
Зросли ми і професійно: цей рік приніс нам корисний
досвід дистанційних відеозанять, онлайн-нарад і конференцій. Восени, за
сприяння міського голови Богдана Микульського, облаштовано зручний під’їзд до
закладу та місце для паркування, за що висловлюю величезну подяку від батьків в
облаштуванні безбар’єрного доступу. Всі наші ініціативи та починання можливі
завдяки підтримці відділу освіти в особі начальника Стасюк Ніни Іванівни.
На сьогодні на обліку в ІРЦ зареєстровано 300 дітей з
Дубровицького району, Висоцької та Миляцької ОТГ, за рік 107 дітей відвідували
корекційно-розвиткові заняття. За рік розширилась мережа інклюзивних освітніх
закладів – це 19 загальноосвітніх закладів, в інклюзивних класах навчається 77
дітей та 8 дошкільних закладів, інклюзивні групи відвідує 21 дитина з
особливими освітніми потребами. Головним нашим досягненням вважаємо те, що
вдається «перевертати свідомість» і доносити до громадськості, що інклюзія – це
не про діагноз, це не про обмеження, це не про жалість. А інклюзія це рівність,
це можливості, це перемоги.
Розмовляла Люба КЛІМЧУК.
Щиро бажаємо закладу досягати нових
успіхів у роботі з особливими дітками.
Нагадаю, що інклюзія (від Inclusion – включення) – процес збільшення ступеня участі всіх
громадян у соціальному житті. Це політика й процес, що дає можливість всім
дітям брати участь у всіх програмах.
Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі
забезпечення основного права дітей на освіту та права здобувати її за місцем
проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в
умовах загальноосвітнього закладу.
Одним із головних завдань інклюзії є відгук на широкий
спектр освітніх потреб в шкільному середовищі та поза його межами.
В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія,
яка виключає будь-яку дискримінацію дітей, яка забезпечує однакове ставлення до
всіх людей, але створює спеціальні умови для дітей з особливими потребами.
Немає коментарів:
Дописати коментар