понеділок, 8 липня 2019 р.


Мої вірші – наче мої діти
Ольга Захарівна Грейнер народилась на Дубенщині, згодом закінчила Чернігівський юридичний технікум, працювала спочатку в Радивилові, потім у Дубно. Професійна доля закинула працювати Ольгу Захарівну до Дубровиці. Багато земляків знають і шанують цю чудову жінку, пам’ятають спілкування з нею у нашому місті. Адже поріг управління праці та соціального захисту населення, управління Пенсійного фонду, де трудилася Ольга Захарівна, переступала переважна більшість жителів району. Зараз Ольга Грейнер на заслуженому відпочинку і живе на Київщині. Вона пише прекрасні вірші, які часто читаю у мережі «Фейсбук». Це поезія про життя. З талановитою, чуйною, мудрою людиною і автором прекрасних поезій сьогодні наша розмова.




Ольго Захарівно, яке місце у Вашому серці посідає Дубровиця?
В Дубровиці пройшла найбільша і найважливіша частина мого життя – з 1981 до 2013 року. 30 років працювала у соціальній сфері, спочатку в райсоцзабезі (це тепер управління праці та соціального захисту населення), потім в управлінні Пенсійного фонду України. В Дубровиці пройшла моя юність, там я зустріла свою долю, там народились і виросли наші діти. Все найкраще, найрадісніше, найяскравіше відбулося в моєму житті саме в цьому місті. І, на жаль, все непоправне теж. Осиротіли діти, осиротіла я, відійшли у небуття близькі родичі. Дубровиця дуже дорога мені, я ніби душею приросла до неї, до її неповторних краєвидів, до її працьовитих невтомних людей. За час роботи я спілкувалася з величезною кількістю людей, причому людей похилого віку і людей з особливими потребами. В переважній більшості тільки позитив отримувала від них, з багатьма і досі підтримую зв’язок. На Дубровиччині люди надзвичайно добрі, душевні, працьовиті і наполегливі. Такими пам’ятаю і пам’ятатиму. На роботі познайомилася і з найкращою подругою – Марією Назарівною Поліщук, з якою пліч-о-пліч пройшли всі випробування і досягнення, яка й зараз ніби сестра для мене. Бог посилав і посилає мені хороших людей на життєвому шляху, і я не перестаю йому дякувати за це. Зараз так склалось в моєму житті, що її Величність Доля змінила докорінно моє життя. Я виїхала з Дубровиці, живу на Київщині в сім’ї доньки, милуюся гарними краєвидами, тішуся внучками, скучаю за Дубровицею. Бо старому дереву так важко прижитися на новому місці.
Соціальна сфера, де Ви працювали, – це робота для чуйних і відповідальних. Чи змінила Вас професійна доля?
Робота в соціальній сфері не з легких, особливо, коли пропускаєш через своє серце людські долі, стараєшся хоч чимось (бодай добрим словом) допомогти, коли дивишся трудову книжку людини, а бачиш все її життя. Разом з тим я навчилась бути терплячою, більш вимогливою до себе, навіть мужньою. Це свого часу допомогло мені в боротьбі з важкою онкологією. Бо бачила не один приклад, коли людина боролась, то перемагала, а коли опускала руки, то… Я безмежно вдячна людям, з якими працювала і спілкувалася за роки життя в Дубровиці. А дубровичанам хочу побажати, як і всім людям, здоров’я, благополуччя, миру і мудрості в їх душі, взаєморозуміння і єдності.
У чому полягає сенс слова «щастя» для Вас?
З плином часу змінюється розуміння (та й значення) цього слова. Але завжди це – мов спалах блискавки – неочікувано, трохи лячно і прекрасно. А розумієш це, коли вже розкотисто гримить грім. А ще – щастя, мов маленькі сонячні промінчики, які осявають життя. Пам’ятаю, як в далекому дитинстві хрещений подарував мені аж 10(!) маленьких плиток шоколаду (такі були по 17 копійок, мабуть, 20 грамові, з діагональними поділками), а я все розтягувала насолоду від їх споживання. Ніби дрібничка, але це було моє маленьке дитяче щастя. Тому й пам’ятається. Потім було ще багато таких пам’ятних моментів. Коли вперше стала на ноги після 8 місяців перебування у гіпсові, коли успішно закінчила школу, коли вперше відчула смак поцілунку на губах. Народження дітей, їх перші усмішки, зубки, кроки, їхні успіхи. Внучки-сонечка, які тепер найголовніші, особливо найменша, бо потребує найбільше уваги. Щастя – це справжні друзі, коли ти думаєш, що треба подзвонити, а твій телефон уже подає сигнал, бо твоя подруга телефонує тобі. Це люди, з якими хочеться спілкуватися, хай навіть на відстані. А ще щастя – це можливість просинатись вранці, бачити, як сходить сонце, як виблискує роса на траві, як тьохкає соловейко, як п’янко пахне квітуча липа. Просинатись і відчувати, що просто живеш. От з таких маленьких промінчиків і складається велике сонце по імені «щастя».
 Які людські риси Вам не до вподоби?
 Не люблю фальші, нещирості, підступності, лестощів. Не люблю двояких людей, які з усім і усіма погоджуються. Не люблю обіцяти, знаючи, що не виконаю обіцянку. Не люблю, коли мене переконують, що чорне – це просто забруднене біле.
Читаю Вашу прекрасну поезію і розумію,  поетичне слово – це квіти Вашої душі.
Вірші… Не знаю, як правильно сказати. Це наче діти, яких доля посилає, зароджуються в любові, народжуються в муках, а тоді стають невід’ємною частиною життя. Ніколи не можу писати, так сказати, на замовлення, буває, одне слово чи фраза місяцями пульсує в мозку, а потім в одну мить виливається потоком слів. А що з цього виходить – судити вам, дорогі читачі.
Ось така щира розмова з чудовою Людиною відбулася у нас напередодні Трійці. А щоб більше пізнати душу Ольги Захарівни, яка виливається у вірші, сьогодні пропонуємо Вам поезію талановитої авторки – Ольги Грейнер.

Розмовляла Люба КЛІМЧУК.

* * *
В хвилину болю, в радості хвилину
Розрадою мені стає світлина,
Де мама молода, а я – дитина.
На хвилях спогадів в минуле лину…
Святкове в мами плаття з крепдешину,
На чорнім тлі рожеві й білі квіти.
«Як підлосту, даси мені надіти?» –
Кажу, гримаску скорчивши невинну…
– Звичайно, дам, а краще – я нашию
Тобі багато плать, моя рідненька.
Лляну голівку ніжно гладить ненька,
Маленькі ручки обвивають шию…
Пронісся час, немов ріка до моря,
Шалений ритм дорослого життя.
І мама відлетіла в небуття,
Залишивши у серці згусток горя,
Моя найменша внученька, матусю,
Вже старша, аніж я на тій світлині.
Сьогодні щиро Богу помолюся,
Щоб зустріч нам послав.
Хоч в сну промінні
До рідних рук вустами притулюся…
* * *
Проріджую моркву.
Зозуля кує,
Акації пахнуть медово,
А сонце у краплях роси виграє
Усміхнено і веселково.
У кроні каштана палають свічки
Захоплююче, мерехтливо.
Пливуть, наче хмари по небу, думки,
Тихенько, неспішно, ліниво.
Сіра зозуля, на думку спада,
Щороку безжально й жорстоко
Своїх зозулят в чужі гнізда вклада,
А потім кує одиноко...
Та й серед людей є зозулі такі,
Що ніг під собою не чують.
Лишають дітей, забувають батьків
І роду свого не шанують…
Проріджую моркву.
Вже й спина пече –
Не дивно, літа ж не дівочі,
І цівкою піт з-попід хустки тече,
Втомились напружені очі.
З дитинства ж таке в мене правило є:
Завершувати розпочате.
Останній рядочок.
Зозуля кує,
Вертаюсь, стомившись, до хати.
Я дякую Богу,
що сили дає
Боротись, любити, писати.
* * *
Їду в Дубровицю, серце хвилюється,
Душу охоплює щем.
Ніжною зеленню травень хизується
І поливає дощем.
Їду в Дубровицю, з громом і зливою.
Як вже давно не була
В місті, в якому була я щасливою,
Де моя юність пройшла.
Для свіжого ока місто змінилося,
Парк за два роки підріс,
Місць відпочинку багато з’явилося –
Втіха малій дітворі.
Велично костел куполами спинається
В неба безмежну блакить.
На башті годинник не зупиняється,
І ніби з часом уперто змагається –
Б’є щогодини, здається – щомить.
Стрілись, нарешті, з подружкою кращою,
Містом гуляємо вдвох.
Світлини з Іулянією Гольшанською
Та з знаком «до міста любов».
І тістечко з кремом, і кави горнятко,
В кав’ярні – приглушений джаз.
Складаємо, мов до зернятка зернятко,
Новин і спогадів пазл.
Бог допоміг і сусідок побачити,
Й двір, у якому жила.
Наче із юністю на побачення
Шанс мені доля дала.
В місце спочинку і вічного спокою,
Тих, хто пішов назавжди,
На цвинтар пішла, сьогодні ж день
проводів,
З букетом свіжих гвоздик.
Серце від болю й тривоги забилося –
Стільки могилок нових.
А в голові мимохіть прохопилося –
Скоро й мені вже до них…
Небо похмуре, а зелень всміхається,
Вмита весняним дощем.
Їду з Дубровиці… серденько крається,
Душу охоплює щем…
Тихо надія з містом прощається:
«Я повернуся іще і іще»…

НАПІВЖАРТОМА
В перегонах і
суперечках
Намагаймося
не забувати:
З зерен жита
не виросте гречка,
Що посієм – те й будем
збирати.
І (вкотре!) граблі
під ногами
Знов лежать, підступно,
зловтішно.
Коли б все відбувалось
не з нами,
То було би, може,
і смішно…
Так, цеглинка – ще
не будинок,
А одна краплинка –
не море.
Та з найменших таких
частинок
І складається Успіх
чи Горе…
Вибір маєм зробити
мудрий,
Так, щоб потім
не жалкувати,
Й не шукати компактної
пудри
Від грабель синці
маскувати.
* * *
Колючий вітер хмари крає,
Хова в них сонечко від нас...
Весна розгублено зітхає,
Обійми вітру розмикає ,
Як я твої... наш вогник згас...
Терпи , душе, усе минає.
Загоїть рани лікар-час...
ВСІМ МОЇМ ДРУЗЯМ
Ніжний промінчик
Осяяв фіранку,
Сонечко встало.
Доброго ранку!
Доброго ранку
Всім друзям, знайомим,
Кави горнятко
Чи чаю з лимоном,
Чи з бутербродом,
Чи з круасанчиком,
Миру й добра вам
З цим сонячним зайчиком,
Що посміхається
Через фіранку.
Все буде файно!
ДОБРОГО РАНКУ!
Ольга Грейнер.



4 коментарі:

  1. як це нема коментарів до ТАКОЇ поезії. СМають бути і, безумовно, є, хоча не на письмі то в серцях вдячних Поетові за те, що вимовив душею відчуті і радість і біль, і смуток і надію. надію, у " спакувала валізи іще в одну осінь...." Дай Господь Вам Ольго Захарівна здоров'я , щастя і снаги на нові слова , що йдуть від Вашої душі до нас.

    ВідповістиВидалити
  2. Я відчуваю, що це моя поетеса. Зміст і, якщо можна так сказати, тембр її поезій близькі мені, споріднені з моєю душею, моїм єством.

    ВідповістиВидалити
  3. Дякую за гарну поезію. Багато що згадалося, защемило, заболіло...Навіяло спогади. Це той край де уміють сказати про наболіле. Ще раз дякую пані Ользі за її талант.

    ВідповістиВидалити
  4. Уклін за вірші та довгих щасливих років життя!

    ВідповістиВидалити