пʼятницю, 2 березня 2018 р.


«Інтелект України» як скарбниця знань для маленьких українців
Вперше у районі за програмою «Інтелект України» у цьому році працюють учні першого класу Дубровицького ліцею. Зумисне написала слово працюють, бо навчання незвичне, інтегроване, на уроці треба активно виконувати завдання всім учням разом зі вчителем. З великим інтересом минулого тижня побувала на уроці в гостях у першопрохідців цієї програми на теренах Дубровиччини. Отож, Дубровицький НВК «ліцей-школа», 1-М клас. Дякую за запрошення Олені В’ячеславівні Семеняці і Катерині Євгенівні Манюгіній, за можливість побувати у нестандартному класі і насолодитися світом цікавої науки.
Ще перед своїм візитом у цікавий клас попросила Олену В’ячеславівну поділитися враженнями про програму і свою роботу зокрема. Вчителька, яку знаю багато років, ще більш зацікавила мене як журналіста і переконала у необхідності завітати до її вихованців на урок. Зокрема, вона поділилася такими думками:
– Я звичайно трішки хвилювалася, коли наш директор Володимир Володимирович Кушнір запропонував мені працювати за програмою «Інтелект України». Хоча він бачив уроки за такою системою ще кілька років тому за межами Рівненщини. Директор вже тоді казав, що нашому закладу варто спробувати навчати за цією перспективною програмою. На жаль, тоді не дослухалися. Цього разу я поїхала у Рівне, у школу №12, щоб переконатися, як проходять уроки за системою «Інтелект України». Була вражена, скільки матеріалу опрацьовується за один урок, роботою вчителя і навиками дітей, темпом і настроєм учнів і педагога. Вирішила, що також працюватиму саме так. 40 шкіл в області мають такі класи. Зізнаюся, за свої 25 років педагогічного стажу, доки не побачила уроки за нашою програмою на власні очі, я вважала, що наша традиційна школа – це достатній і гарний навчальний процес. А тут, в рівненській школі, переді мною постала зовсім інша картина. У класі було 37 дітей. Всі працювали. Вчителька справлялася і бачила кожного. Ще раз скажу, що вразив високий темп заняття, нема коли розслаблятися ні дітям, ні педагогу. Однак все мудро продумано, є багато різних вправ, зміна діяльності, є багато додаткових засобів – таблиці, карти, використовується телевізор. Є фізкультперерви під музику і вправи для очей. Приїхала натхненна з метою долучитися до цієї програми.
До загальношкільних предметів в цьому проекті введені нові: «Навчаємося разом», на якому діти розвивають пам’ять за спеціальними методиками, вчаться працювати з інформацією. Цей проект дає комплекс знань, умінь, навичок для всебічного розвитку особистості.
Минулої весни у нас проходили попередні ознайомлювальні зустрічі з майбутніми учнями та батьками. Ми ходили по садках, агітували, проводили попередню підготовчу роботу. Було кілька зустрічей з майбутніми учнями та батьками, проводили тестування. Ставили за вимогу, щоб дітки знали всі букви. Бо з першого уроку починається читання. Взагалі потрібна велика підтримка батьків, вони також є рушійною складовою нашого навчального процесу. Я маю наразі дуже гарну підтримку і розуміння з їх боку.
У моєму класі 24 учні. Вони різні, як і всі школярі. Мої вихованці прийшли у клас неоднаково підготовлені: хтось читав впевнено, а хтось несміливо. Хтось мав більш енергійний   характер і швидше звик до темпу роботу, інші звикали трішки повільніше. Зараз клас працює, як єдиний механізм. Завдання вчителя - не відволікати увагу дітей, а стимулювати їх швидко мислити, приймати рішення, переключатися з одного завдання на інше.
Підручників у нас нема. За кошти батьків щомісячно ми купуємо зошит-підручник (вартість одного 195 грн.) Окрім нього, отримуємо аудіо- і відеодиски, адже тести на читанні озвучує диктор.
У середніх класах мої учні також мають вчитися за програмою «Інтелект України», а вчителі мають пройти відповідну перепідготовку.
Я дуже шкодую, що мої син та донечка не навчалися за цією програмою. Вони могли б отримати у початковій школі значно більше знань і загалом навчитися здобувати знання, швидко мислити і працювати.
Від себе додам, перебуваючи на уроці читання у 1-М, з Катериною Євгеніївною Манюгіною-Івановою, заступником директора школи розвитку Дубровицького навчально-виховного комплексу «Ліцей-школа», для себе дізналася багато цікавого. Це було читання з елементами географії, письма, музики, навіть математики. Урок інтегрований. Дітки із задоволенням двічі позаймалися фізичними вправами під музику. Вразила динаміка уроку, виконали близько 20 різноманітних завдань. Диктор начитує текст, з інтонацією, роблячи правильні наголоси. Тексти читають школярі досить об’ємні. Одночасно вивчають нові слова і звуки. Як розповіла вчителька, за день вчать 6 букв і звуків. Я разом з дітьми дізналася багато про Андерсена, про Данію, про значення цікавих нових слів, побачила роботу в парах. Дивилися частину мультфільму. Заповнювали клітинки буквами, були вправи з розвитку зв’язного мовлення. Час пролетів дуже стрімко. Попросилася дозволу у діток прийти на заняття ще. Вони погодилися. Загалом учні дуже комунікабельні і чужа людина у класі їх абсолютно не відволікала. (Катерина Євгенівна тут рідна). Але, як і казала Олена В’ячеславівна, я зробила висновок, що у такий клас повинні йти дітки, які вже підготовлені і мають здібність освоювати багато нового. Отож, цього року батькам першокласників є можливість вибирати, за якою програмою будуть навчатися у Дубровиці їх діти.
Цього літа знову будуть набирати перший клас, який працюватиме за цією програмою.
Любов КЛІМЧУК.

Немає коментарів:

Дописати коментар