пʼятниця, 2 березня 2018 р.


Від школи знань до школи компетентностей


У минулому номері газети ми розповідали про те, що на базі ЦПО проходять навчальні тренінги для вчителів першого класу. Якою буде нова українська школа? Ми попросили поділитися думками учасників тренінгу.

Галина Янковська, тренер-методист:
Реформа освіти України – це передусім психологічна готовність педагогів до втілення нових ідей. Одна із головних складових реформи школи – запровадження компетентнісного підходу до навчання. Воно передбачає не тільки інший зміст, але й нові методи. І ось тому треба навчити вчителів, як їх застосовувати. Сучасні діти інші. Вони потребують інших підходів до організації навчально-виховного процесу: перейти від школи знань до школи компетентностей. На відміну від традиційної системи, де дитині потрібно дати максимум знань, філософія Нової української школи змінюється. Дитині даватиметься можливість більш творчо до усього підходити, розвиватися, застосовувати набуті знання практично. Щоб якісно організувати навчальний процес, вчитель повинен досконало знати і розуміти вимоги Концепції НУШ та Держстандарту початкової школи, а також створити комфортне освітнє середовище.
Новизною є також і здійснення інтеграції навчальних предметів. З вересня 2018 року в 1 класі буде введено новий інтегрований курс «Я досліджую світ», який об’єднає кілька навчальних предметів. Його мета – формування в учнів цілісного уявлення про навколишній світ. Нова українська школа виходить з того, що в центрі навчального процесу – дитина, яка наділена від природи унікальними здібностями, талантами та можливостями. Місія Нової школи – допомогти розвинути ці здібності кожної дитини на основі партнерства між учнем, вчителем та батьками. Але хочу зауважити, що всі новації неможливі без висококваліфікованих вчителів. Саме від них залежить успіх Нової української школи. «Нова школа потребує нового вчителя, який стане агентом змін», – наголошує Концепція НУШ.

Галина Горун, Дубровицький НВК:
Кожен з нас уже відчув і зрозумів, що настав час провести реформу в освіті. Розвивати творчу, думаючу дитину, формувати віру в успіх, досліджувати і знаходити, вирішувати і застосовувати знання на практиці – це моє бачення НУШ. Коли подолається бар’єр «бери, що дають» на «я дізнаюсь», «я знайду» – тільки тоді дитина відчує, що вчитися – це КЛАС.
Оксана Пилипчук (Лісівський НВК), Галина Клюйко, Тамара Дука (Дубровицький ЗОШ 1-2 ст.), Тамара Буткевич (Дубровицький НВК «Ліцей-школа).
Змістовно і цікаво пройшли тренінги підвищення кваліфікації вчителів початкових класів під керівництвом Галини Янковської та Наталії Пасько.
Але без підтримки місцевої влади, батьків, громадськості ми не зможемо сповна реалізувати концепцію нової української школи. Сподіваємося на взаєморозуміння та співпрацю. Настала потреба перейти до школи, де оволодівають уміннями.



Немає коментарів:

Дописати коментар