пʼятницю, 19 січня 2018 р.

БЮДЖЕТ НЕ ПОРАДУВАВ. РИБУ ОХОРОНЯТИМЕМО САМОТУЖКИ…
21 грудня відбулося пленарне засідання дев’ятнадцятої сесії районної ради. У його роботі взяло участь 23 депутати, серед яких й «новобранець» за списками партії «Воля» Ігор Богельський. Ігор Володимирович здобув депутатський мандат замість Валерія Салюти, який подав заяву про дострокове припинення депутатських повноважень на одній з попередніх сесій районної ради. Отож після оприлюднення головою районної виборчої комісії Людмили Берестень відповідних постанов Дубровицької виборчої комісії голова ради Микола Кухарець вручив Ігорю Богельському депутатське посвідчення та побажав плідної роботи на благо виборців.
А загалом депутати розглянули 24 питання. Сьогодні зупинимося на найцікавіших з них.

ПРО РОБОТУ КП «БУДИНКОУПРАВЛІННЯ»
ТА ЙОГО ТАРИФНЕ ЦІНОУТВОРЕННЯ
йшлося у запиті депутата Григорія Шаха. «До мене, як депутата районної ради, звернулись громадяни м.Дубровиця з питань роботи КП «Будинкоуправління», а саме з питань збору та утилізації відходів, формування тарифів, відсутності гласності, нав’язування послуг громадянам без їх згоди, самоправства керівництва підприємства, обмеження можливості громадян та організацій самостійно проводити збір та вивезення відходів.
Рішенням виконкому міської ради від 12.07.17р. №111 затверджено тарифи на збір, вивезення та захоронення твердих побутових відходів, яке здійснює КП «Будинкоуправління» Дубровицької міської ради. На думку громадян дане рішення прийняте не тільки з порушеннями існуючих нормативних актів, але суперечить і здоровому глузду.
При укладені договорів КП «Будинкоуправління» посилається на п.3 ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», яка передбачає, що споживач зобов’язаний укласти договір на надання житлово-комунальних послуг і рахує всіх громадян споживачами, направивши їм договори. Це суперечить п.1 ст.1 цього закону, який говорить, що споживач – це фізична чи юридична особа, яка отримує або має намір отримувати житлово -комунальні послуги. Нав’язування всього переліку послуг, особливо для тих, хто може самостійно забезпечити збір та вивезення відходів (крім хіба що захоронення), вимагає додаткових витрат, а наявність у договорі пункту про пропуск на сміттєзвалище транспорту тільки при наявності договору, тобто заборона  прийому на сміттєзвалищі, веде до утворення стихійних смітників довкола міста, які продовжують розростатись. Мабуть, необхідно було б розробити заходи заохочення для всіх, хто самостійно звозить сміття на сміттєзвалище, що ще і зменшило б витрати КП «Будинкоуправління». Складається враження, що збір, захоронення сміття – це не боротьба за чистоту, а якийсь бізнес-проект.
КП «Будинкоуправління» нікого не запитуючи і не погоджуючи перелік послуг відкрило особові рахунки громадянам на весь перелік послуг і без підписання договору нараховує за ненадані послуги плату, що суперечить ст. 20,21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», які передбачають плату тільки за фактично надані послуги. Такі дії ведуть до безпідставного позбавлення громадян житлово-комунальних субсидій, адже їм штучно створена заборгованість.
В тарифи включено рентабельність від 5 до 21%, що допускається тільки при умові розробленої на підприємстві конкретної інвестиційної програми, на яку будуть спрямовані зібрані кошти. Ця програма крім того повинна бути схвалена радою і обговорена громадськістю. В договори включено додаткова відповідальність споживачів (штраф 200 грн.), яка не передбачена типовим договором.
Викликає запитання і норма утворення відходів одна і на дорослого, і на новонароджену дитину, що накладає завищені витрати на багатодітні сім’ї з дітьми. Що робити громадянам, які мають можливість самостійного збору і вивезення твердих побутових відходів? Хто бачив конкретну інвестиційну програму КП «Будинкоуправління», що є підставою включення рентабельності в тариф? Які роботи проведені по захороненню твердих побутових відходів, і чи взагалі вони проводяться, що теж включено в тариф? Чому не забезпечується громадянам вибір набору послуг, а цей набір є обов’язковим для всіх? Скільки зібрано коштів за рахунок включення у тариф рентабельності та куди вони витрачені? Куди везти сміття, якщо його не пропускають на сміттєзвалище? Які фактичні надходження та витрати по статтях (фінансові результати, аналіз) від збору та захороненню відходів?», – звертається депутат. Депутат Оксана Краглевич як секретар виконкому міської ради резонно зауважила, чому Григорій Петрович не висловив своє претензії, коли тариф ставився на обговорення як регуляторний акт? Тоді до міської ради з цього приводу не надійшло жодного зауваження, хоча, як й вимагає закон, проект було оприлюднено в нашій газеті.

ЩОДО ЗРІЗАННЯ ДЕРЕВ,
ЩО СТАНОВЛЯТЬ НЕБЕЗПЕКУ,
своє бачення висловив депутат Михайло Яковець. В таких випадках, на думку депутата, на допомогу має прийти служба цивільного захисту. «Ми не раз фінансово підтримували районний сектор ГУ ДСНС. Тож нині маємо моральне право ставити перед ними такі завдання. Гасло кожного «надзвичайника» «Запобігти. Врятувати. Допомогти», а зрізання дерев, що становлять небезпеку, хіба не запобігає лихові?», - зауважив депутат в своєму запиті.

ПРО ЗАХОДИ З ЕНЕРГОЕФЕКТИВНОСТІ
доповідав заступник голови райдержадміністрації Павло Ващишин, звітуючи про виконання однойменної програми. За словами Павла Єремійовича, кошторисна вартість об’єктів перевищує 4 млн.грн. А заходами програми проведено: капітальний ремонт котельні Озерського та Туменського НВК (заміна тепломеханічного обладнання); капітальний ремонт систем теплопостачання з встановленням вузла обліку та регулювання теплової енергії приміщень Селецького та Заслуцького НВК; реконструкція будівель Дубровицького НВК «Ліцей – ЗОШ I-II ступенів» (влаштування шатрового даху, зовнішнє опорядження фасадів, заміна вікон та зовнішніх дверей, реконструкція системи опалення); реконструкція будівель Дубровицького  НВК «Ліцей – ЗОШ I-II ступенів» (влаштування шатрового даху, зовнішнє опорядження фасадів, заміна вікон та зовнішніх дверей, реконструкція системи опалення); реконструкція котелень по вулиці Будівельна, Макарівська;  капітальний ремонт харчоблоку дошкільних навчальних закладів №4, №5 в місті Дубровиця, «Малятко» в селі Бережки.
Впроваджено також заходи: капітальний ремонт у харчоблоці ЦРЛ із заміною електричного обладнання для приготування їжі; капітальний ремонт системи опалення Дубровицької районної центральної бібліотеки із застосуванням альтернативних джерел енергії.

АБИ В НАШИХ ВОДОЙМАХ РИБА
НЕ ЗВОДИЛАСЯ,
депутати ініціювали звіт  про  роботу районної організації УТМР та управління державного агентства рибного господарства та території району. На превеликий жаль, головному державному інспектору Рівненського рибоохоронного патруля Ігорю Леонідовичу Киці особливо про що й звітувати не було. Сам (в повному розумінні цього слова – себто в штаті лише одна людина) інспектор дислокується в Сарнах й має на обслуговуванні три райони: Сарненський, Володимирецький та Дубровицький. За рік в послужному списку пана інспектора 18 викритих порушень. На запитання депутатів, скільки електровудок вилучено в нашому районі, Ігор Леонідович тільки розвів руками – жодної. Зрозуміло, що одна людина просто фізично не може проконтролювати таку величезну територію. Не густо в рибінспектора й з громадськими помічниками, позаяк й фінансування державне, за його словами «не дуже». Тому й звертався до депутатів за допомогою, щоб гуртом якось давали лад в такому непростому екологічному питанні.
А помічники одразу знайшлися. Приміром, депутат Станіслав Рожко розповів, як люди самі зініціювали охорону старого русла ріки в Колках. «Ми живемо в благодатному краї, де зливаються Случ та Горинь, маємо чимало стариць та озер, але внаслідок варварського лову, останніми роками риби майже не бачимо. Тож мої односельці згуртувалися, аби відродити та зарибнити старе русло Горині. Самі закупили малька, організовуємо добровільні чергування, лов дозволяємо тільки цивілізованими знаряддями», – розповів Станіслав Миколайович. Розповів він для прикладу, як організовано рибоохоронну діяльність на території Білорусії: «Гостював улітку в друзів в Столінському районі. То коли вирішили порибалити, рибопатруль через кожні годину-дві навідувався, слідкуючи чим й як ми рибу ловимо». А Столін же – райцентр нічим не кращий нашої Дубровиці.
Про свою роботу в цьому напрямку говорив й  голова районної організації УТМР Микола Олександрович Ютовець. Хоча Товариство не наділене повноваженнями охороняти рибні запаси, проте на прохання тодішнього керівництва району єгері залучалися до нічних рейдів з рибоохорони. Й риболовецьких сіток  вилучили неймовірну кількість. В окремих селах вони обплутували водойми в декілька рядів. Тут також на допомогу прийшла громадська ініціатива – в Озерську люди самі повстали проти такого засилля браконьєрських засобів лову. Організувалися самотужки й в Мочулищах, щоб зарибнити місцевий ставок. Але такій ініціативі на місцях необхідна більш масштабна координація з діями поліції, прикордонниками, мисливськими господарствами і іншими службами, у яких є відповідальні особи і законні підстави боротьби з браконьєрством, бо громадський патруль не має права складати протокол і тим більше затримувати порушників. Микола Олександрович запропонував раді задуматися над цим моментом.

НАЦІОНАЛІЗМ ЯК ВИЩА
СТУПІНЬ ПАТРІОТИЗМУ
Розвивати патріотизм до його вищої ступені – націоналізму закликав колег по депутатському корпусу заступник голови районної ради Олександр Задорожний, виносячи на розгляд сесії вже вдруге положення, яке б рекомендувало державним і комунальним установам, закладам, підприємствам і організаціям поряд із державним блакитно-жовтим використовувати і ОУН-івський червоно-чорний прапор. Обидва рази депутати цю пропозицію відхиляли. Хоча на останній сесії поступ вже намітився. Після деякого редагування проекту рішення до нього повернуться, але вже наступного року – на одній з найближчих сесій.
«ЦЕ ГІРШИЙ З УСІХ БЮДЖЕТІВ РАЙОНУ,
ЗА ЯКІ МЕНІ ДОВОДИЛОСЯ ГОЛОСУВАТИ», –
такими словами прокоментував головний фінансовий документ району депутат Юрій Лосік. Й пояснив, чому він так вважає. «На жаль, сперечаючись з приводу видаткової частини бюджету, а вона не задовольняє нікого, ми мало уваги звертаємо на прибуткову. Біда в тому, що самотужки ми заробляємо менше 10 відсотків загальної цифри. Всі основні надходження, що нібито заробляє район – це податок на зарплату, яка надходить нам у вигляді державних субвенцій. Доки не матимемо достатньої бази для оподаткування, доти животітимемо далі. А база для оподаткування з’явиться, коли створимо достатньо робочих місць, коли запрацюють місцеві підприємства. Ось це й є основним завданням влади», – сказав Юрій Євгенович.
Ми вже навели, як розподілено бюджет району на 2018 рік, тож не будемо повторюватися. Зазначимо лишень, що цього разу розрив між бажаним та дійсністю (бюджетними запитами та реальними цифрами фінансування) сягнув 85 млн. грн. Фактично бюджет залишається на рівні минулого року, враховано тільки підвищення мінімальної заробітної плати. Деякі ж його суми взагалі суттєво скорочуються – наприклад, відшкодування вартості ліків за Чорнобильськими рецептами на 2018 рік передбачається в розмірі 990 тис. грн., в поточному ця цифра була – 1529,5 тис. грн.
Втім депутати за даний бюджет проголосували. Тільки заступник голови районної ради  відкрито відмовився підтримати цей фінансовий документ. Олександр Задорожний заявив: «У зв’язку з запланованими (понад 3 млн.грн.) видатками на утримання шкіл з районного бюджету, компенсацію пільгового перевезення та обслуговування стаціонарних телефонів пільгових категорій громадян (понад 300 тис.грн.), що є перекладанням видатків з державного на місцеві бюджети, а це прямо суперечить ст.142 Конституції України та ст.85 Бюджетного кодексу України, де прописано, що держава бере участь у формуванні доходів бюджетів місцевого самоврядування, фінансово підтримує місцеве самоврядування; і витрати органів місцевого самоврядування, що виникли внаслідок рішень органів державної влади, компенсуються державою! Недофінансуванням утримання навчальних закладів уряд спонукає місцеве самоврядування до скорочення шкіл та працівників. Фінансування утримання шкіл на понад 3 млн.грн. з районного бюджету означатиме недофінансування спортивних, культурних заходів, програм, ремонтів ФАПів…».
Висловлюю свій протест проти бюджету Дубровицького району 2018 року і не голосуватиму за нього».

Всі інші питання: про присвоєння рангу та оплату праці голови районної ради та його заступнику;.про передачу з балансу комунального підприємства «Теплосервіс» на баланс управління освіти, молоді та спорту основних засобів; про передачу з балансу комунального підприємства «Теплосервіс» в оперативне управління та на баланс головного управління статистики основних засобів; про передачу на баланс та в користування транспортних засобів (автомобіль УАЗ «спонсорували» районному сектору ГУ ДСНС); про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка передана в оренду ПАТ «Київстар» на території Туменської сільської ради; про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка відводиться в оренду шляхом продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) на території Селецької сільської ради; про затвердження технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, які відводяться в оренду шляхом продажу права оренди на земельних торгах (аукціоні) на території Колківської сільської ради; про затвердження плану діяльності районної ради з підготовки проектів регуляторних актів на 2018 рік; про звіт постійної комісії районної ради з економічних питань, розвитку підприємництва та комунальної власності; про план роботи районної ради на І півріччя 2018 року; про зняття з контролю рішень районної ради; про внесення змін до районного бюджету на 2017 рік; про затвердження порядку надання з районного бюджету міжбюджетних трансфертів бюджетам місцевого самоврядування в 2018 році; про районну Програму фінансового забезпечення компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян та надання пільг з оплати  послуг зв’язку на 2018 -2019 роки; про встановлення розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів; про прийняття у спільну власність територіальних громад району об’єкту «Їдальня школи в с.Велюнь Дубровицького району» – розглянули практично без зауважень, керуючись висновками профільних постійних комісій районної ради.
Деякі дискусії, щоправда, виникли щодо передачі у власність трансформаторних підстанцій. Незважаючи на аргументи заступника голови райради Олександра Задорожного, який констатував, що «рішення про передачу об’єктів державної та комунальну власності у приватну є юридично нікчемним і навіть якби це було законно, то це було б не розумно», – цитата Олександра Задорожного, – депутати проголосували «за» передачу у власніть ПрАТ «Рівнеобленерго» трансформаторних підстанцій, які знаходяться на території навчальних та медичних закладів району.
Через таку активність Олександра Задорожного у «Різному» з-поміж іншого прозвучало: чи не пора голові ради задуматися про подальше перебування на посаді свого висуванця? Депутат Григорій Шах дивувався, чому людина, яку рекомендував Микола Кухарець на роль свого заступника, зовсім не поділяє думку голови ради. Так чи-то жартома, чи-то всерйоз Олександру Григоровичу натякнули на його вільнодумство.
А закінчилася сесія привітаннями з прийдешнім Новим роком. Вітаючи з цим колег, Микола Кухарець бажав гараздів та злагоди. А ми бажаємо всім миру! Хай він таки вже скоріше прийде в Україну.


                                                                                                                                                                              Людмила РОДІНА.


Немає коментарів:

Дописати коментар