«АКЦІЙНА» МОРКВА ПО 34 грн.,
або ЯК ДОБРЕ МАТИ ПИЛЬНОГО БУХГАЛТЕРА
Не обдуриш – не продаси. Ця
приказка знайома власникам і співробітникам магазинів. Як же нас намагаються
обдурити в супермаркетах? Кілька корисних порад убережуть ваш гаманець і навіть
ваше здоров’я від небажаних покупок. Насамперед рушаючи у великий магазин за
покупками, прихопіть з собою пильність. Це послужить вам непоганим щитом, а
іноді й мечем в боротьбі з нечесними продавцями.
Читайте
написи на упаковках
Перше правило супермаркетів
– уважно читати написи на упаковці. Якщо на упаковку наклеєний стікер, який
повністю заклеєний ще одним, швидше за все, вас хочуть обдурити. Звичайно ж, не
виключений варіант, що змінилася ціна на продукт, але, можливо, співробітники
магазину штучно збільшили термін його придатності.
Дуже
часто на полицях виявляються вже прострочені товари. Особливо це стосується
напівфабрикатів і молочки. Не радила би купувати м’ясну та молочну продукцію,
яка має тривалий термін зберігання. Зберегти властивості такого продукту можна
тільки при дотриманні всіх умов: потрібно певне приміщення і певна температура
зберігання. А де гарантії, що співробітники супермаркетів дотримуються цих
правил?
Хороший товар – свіжий
товар.
Не
купуйте кулінарію
У багатьох
супермаркетах є відділ кулінарії. Звичайно, є кухня, яка готує різні нарізки,
салати і страви. Я думаю, ні для кого не секрет, що для таких заготовок дуже
часто використовують продукти, які ось-ось зіпсуються або, ще гірше, термін
зберігання яких уже закінчився.
Також велике питання,
як готують ці продукти. Чи використовують чисті ножі, чи регулярно миють і
протирають столи і обробні дошки? Ці продукти можуть стати джерелом безлічі
різних захворювань. Стафілококи, стрептококи, гонококи, кишкові палички. Якщо
ви не хочете «познайомитися» з цими «милими створіннями», то вам варто уникати
відвідування кулінарного відділу в супермаркеті.
Не
ведіться на акції
Супермаркети люблять
заманювати своїх клієнтів за допомогою акцій. Вони навіть готові витрачати
певні кошти на рекламні буклети, які потрапляють у наші поштові скриньки або
прямо в руки біля каси і просто в людних місцях. Огірки на 20% дешевше, три
кілограми картоплі за ціною двох, ковбаса в два рази дешевше. Все це,
безсумнівно, привертає нашу увагу, і ми йдемо в цей супермаркет, щоб заощадити.
До товарів, що
продаються за акцією, варто ставитися з великою обережністю.
Ще раз уважно читаємо
інформацію на упаковках, перевіряємо терміни зберігання, дати виготовлення і
зовнішній вигляд продуктів. Якщо на товар наклеєний тільки фабричний стікер,
можна трохи розслабитися. Порушення з боку фабрик зустрічаються набагато рідше,
ніж з боку власників і співробітників супермаркетів.
Але особисто зі мною
акції кілька разів злісно пожартували. Першого разу у місцевому маркеті я
«повелася» на акційні шоколадні цукерки. Лише вдома побачила, що одну їх пачку
мені порахували за акційною ціною, проте іншу – за завищеною. Маркети вдаються
до подібних хитрощів, коли переклеюють тільки частину стікерів на знижені ціни.
Купивши «акційний»
зелений горошок в тому ж маркеті, іншого разу була гірко розчарована, коли в
магазині, що розташований буквально через дорогу від мого дому, знайшла то й же
«неакційний» товар, проте на кілька копійок дешевший.
Якось «прокололася» з
акційними вафлями. Тут «акційність» була прихована у зменшенні ваги упаковки.
Не
купуйте нарізки
Не
раджу купувати нарізки ковбас і сирів в супермаркетах. Туди, як і в кулінарію,
також дуже часто потрапляють прострочені продукти.
Звертайте
увагу на зовнішній
вигляд
товарів
Гарненько огляньте
товар. Якщо на курці є заморожені патьоки, швидше за все, вона була
розморожена, а потім її заморозили знову. Нічого корисного ця процедура не
приносить. Особливо обачним необхідно бути при покупці риби – в маркеті вона,
як правило, чомусь завжди більш наморожена.
Інше
Палки ковбаси,
особливо копченої, мають властивість усушки. Тобто за певний час ковбаса просто
стає легшою. На стікері може бути вказаний допустимий відсоток усушки. Але все
одно раджу вам зважити ковбасу знову. Це може заощадити вам кілька гривень.
Дорогі товари
розміщують на рівні ваших очей, більш дешеві – нижче або вище.
Товари, термін
зберігання, яких добігає кінця, розміщені якомога ближче до краю полиці. Свіжі
товари розміщують якомога ближче до задньої стінки полиць і холодильників.
Робіть покупки за
списком. В супермаркетах не просто так розміщують важливі відділи якнайдалі
один від одного. Адже по дорозі від хлібного відділу до молочку вам на очі
попадеться ще безліч товарів, які вам не потрібні, але які супермаркети з радістю
вам продадуть.
Отримавши
чек, постарайтеся згадати ціни, що вказані на цінниках, і порівняти їх з тими,
що вказані в чеку.
Якщо вони різняться –
зверніться до касира. Уважно стежте за кількістю пробитих товарів. Три йогурти
легко можуть перетворитися на чотири.
У просунутих магазинах
нерідко практикується такий вид обрахування, як «зайва покупка». Тобто якщо,
скажімо, замість п’яти пляшок пива вам пробивають сім. Це трапляється
найчастіше тоді, коли через сканер проходить одна покупка з наступним множенням.
Фахівці попереджають, що при введенні штрих-коду в касовий апарат вручну
ймовірність обрахування різко зростає.
Тепер перейдемо до
«фірмових» хитрощів супермаркетів. Так, нерідко в магазинах розігрують наступну
комбінацію: касир не пробиває одну одиницю купленого вами товару. Ви, не
помітивши цього, відходите від каси, і ... вас тут же звинувачують у крадіжці,
охорона відводить у свою «комірчину» і пропонує домовитися без міліції.
Більшість
«злодіїв мимоволі» в таких випадках погоджуються розійтися миром. Вам
пропонують оплатити «вкрадений» товар у потрійному розмірі і вирушати на всі
чотири сторони. Зрозуміло, що дві ціни з трьох, підуть у кишеню «пильного
контролера». Довести, що ви не збиралися нічого красти, практично неможливо –
місцева міліція найчастіше знайома з охороною супермаркету і займе її сторону.
Юристи радять у даній
ситуації стояти на своєму і погоджуватися оплатити товар в одиничному розмірі,
але ніяк не в потрійному. При цьому треба пам’ятати, що охоронці з правової
точки зору взагалі ніхто. Вони можуть лише затримати вас до приїзду міліції.
Існує кілька видів
шахрайства на основі систем автоматизації, які, власне, і відрізняють
супермаркет від звичайного продуктового магазину.
Найпоширеніший
випадок порушення правил торгівлі у великих магазинах - підміна цінників,
неправильно розвішані цінники, невірна інформація на них. Так, часто на полиці
магазину лаштують товар з однією і тою ж назвою, але за різними цінами.
Наприклад, горілка «Столична» в подарунковій упаковці коштує 75 грн., а без
такої – 56. Покупець набуває просту пляшку, а йому пробивають її як
подарункову. Коли візок до відмови набитий товарами, помітити таку підміну дуже
складно.
Зіпсована
морква по 34 грн.
Іноді має місце так
звана «програмна помилка» в електронній системі касових апаратів, коли в
торговому залі цінник на товарі стоїть один, а на касі при автоматичному
зчитуванні штрих-коду сканером виявляється, що товар коштує зовсім інших
грошей, набагато більших, ніж обіцяв цінник.
На
такий гачок нещодавно попалася моя подруга в тому ж місцевому маркеті «Вопак».
Бажання зекономити підштовхнуло її до корзини з уціненими товарами. З-поміж
іншого вона вибрала три більш-менш «дужі» морквини, зважила їх, як годиться, на
спеціальній касі, де на товар приліпили стікер-цінник. Набравши це кілька
одиниць товару, як ні в чому не бувало, розрахувалася й рушила з магазину.
«Шахрайство» помітила наш бухгалтер, яку насторожило, що ці три нещасні
морквинки обійшлися колезі аж в сім гривень. Що ж виявилося? Зіпсовану моркву
жінці наприкінці вересня порахували як «молоду», себто за ціною, яка була на
цей товар в березні-квітні – у «Вопаку» її вартість становила тоді майже 34
грн., саме таку ціну «забили» нашій колезі в чек. Іншого разу з цієї ж
«уцінененої» корзини дорожчим за товари
першого сорту виявився столовий буряк. Й обіцяна знижка на 30 відсотків за
підв’ялий лимон виявилася набагато меншою: першосортний товар вартував 54 грн.,
а з «прострочених» – 50 грн. за кг.
Пильнуйте
терези
Варто
відзначити, що в супермаркетах не тільки обраховують, а й обважують, правда
роблять це менш грубо, ніж на ринку. Фокус у тому, що вже розфасовані товари
оцінюються не за масою нетто, а за масою брутто. Це означає, що за кожен грам
упаковки покупець платить за ціною, скажімо, загорнутого в неї м’яса. Крім
того, іноді фасувальники використовують більш товсту плівку, ніж належить.
Є й інший спосіб
обважування. Заснований він на тому, що багато продуктів мають властивість
всихати і втрачати при цьому у вазі. Наприклад, надійшло в магазин 100 кг
бананів, полежали вони тиждень і всохли в цілому на пару-трійку кіло. Щоб
продавці не виявилися в збитку, банани відразу ж фасуються в пакети, на них
наклеюються етикетки з вагою і вартістю. І там, де вказано «1 кг», вмісту може
виявитися грамів 900. Щоб не платити за повітря, потрібно просто переважувати
фасований товар.
Будьте уважні,
слідкуйте за цінниками, стікерами та зовнішнім виглядом товарів. Не беріть
зіпсовані, биті і пом’яті продукти. Це інколи може врятувати не тільки ваш
гаманець, але й життя.
Людмила
РОДІНА.
Немає коментарів:
Дописати коментар