ЯК
ОРГАНІЗУВАТИ НАВЧАННЯ НА ДИСТАНЦІЇ
Організація
освітнього процесу на дистанції відрізняється від очного навчання дітей у першу
чергу тим, що дітям СКЛАДНІШЕ ВЧИТИСЯ ВДОМА.
Своїми
міркуваннями з цього приводу та порадами, як урізноманітнити в такому випадку
засвоєння матеріалу, в соціальних мережах поділилася адміністратор сайту
Селецького ЗЗСО імені Олега Ващишина Яна ШИНКАР.
Психолог зазначає: кожна третя дитина перебуває у
стресовому стані/тривозі, пов’язаній зі сформованими обставинами. Однією зі
складових стресу є втрата тієї стабільності та структурованості (зрозумілості),
яка була, коли дитина мала чіткий режим, розклад і розуміння, що за чим йде.
Стабільність і зрозумілість – це те, що для дітей створює
якусь зону безпеки. Адже, саме в безпеці діти прагнуть розвиватися, вчитися і
пізнавати світ. Складіть новий розклад для дитини. Розмістіть його на видному
місці, намагайтеся дотримуватися режиму
дня (підйом в один і той же час, перерви, прийом їжі тощо). Режим позитивно
позначається і на нервовій системі дитини.
Організувати
робочу зону. Якщо немає своєї
кімнати, то хоча б свій куточок (обов’язково ввімкнений екран монітору чи
телефону та наявні навушники). Де будуть ТІЛЬКИ потрібні для «цього» уроку
матеріали. Усі зайві предмети, що відвертають увагу, доцільно прибрати. Також
на працездатність дитини впливає світло. Яскраве і холодне освітлення стимулює
мобілізацію систем організму і підвищує пильність.
Організувати
форму. Дитина не повинна
сидіти в піжамі. Вона і так навчається вдома (у дітей будинок не асоціюється з
навчальною діяльністю, а більше з відпочинком). Учневі буде значно простіше
надіти на себе «роль учня» і «переключитися» на заняття, якщо він буде
одягнений у відповідний (асоціюється з навчанням) одяг.
Робити
перерви. Фокус уваги школяра на
відеоконференції/уроці 20-30 хвилин. Не більше. Дитина докладає чимало зусиль,
аби сконцентруватися і зрозуміти, що їй через екран намагаються донести.
Енергії витрачається більше, ніж на звичайному уроці. Тому вкрай важливо, аби
діти перемикали свою увагу і відпочивали між уроками (по можливості не в
гаджетах).
Братися до виконання домашньої роботи доцільно не раніше,
ніж за годину-півтори після закінчення уроків. Дитині потрібно переключитися,
відпочити,пограти і перезарядитися.
Заохочувати
спілкування з однолітками. Провідна
діяльність школярів середніх та старших класів – це спілкування. Та й в цілому
школярі (зокрема молодші)звикли проводити багато часу в колективі, спілкуючись,
тому можуть відчувати дискомфорт в ізоляції.
Заохочуйте спілкування, розмови, скайп-колли, можливо,
навіть якісь ігри онлайн з
однокласниками. Загалом, створюйте і заохочуйте умови, у яких дитина може
поспілкуватися з однолітками.
Знизити
очікування і вимоги. Нові
умови навчання, тиск суспільства, страхи і тривога заважають дитині розуміти і
читця як раніше. Отже, якщо помітили, що оцінки й успішність вашого сина/дочки погіршилася – НЕ СВАРІТЬ І
НЕ ТИСНІСТЬ, а навпаки, зверніть увагу на ситуацію. Адже це може бути однією з
ознак стресу. Дитина потребує допомоги і відкритого діалогу з батьками. Зараз
як ніколи вдалий час для перегляду і переоцінки вимог стосовно дитини.
Мотивувати
і помічати успіхи. Не змушуємо дитину,
а мотивуємо! Спробуйте переконати дитину в тому, що система примусу
відходить в минуле. Кожна людина в
сучасному світі розуміє ту міру відповідальності за своє життя, яку вона несе.
Ніхто не допоможе тобі стати освіченою і успішною людиною, якщо ти сам не захочеш і не навчишся
цього. Дистанційна освіта дає унікальний шанс довести самому собі, чого ти
вартий. Але батьки повинні усвідомлювати, що такий рівень відповідальності за
своє життя дитина отримує з часом. І головна мета батьків – допомогти своєму
школяреві це зрозуміти і створити максимально комфортні умови для того, щоб він
зміг оволодіти навичками онлайн-навчання.
Водночас не забуваймо відзначати її
успіх. Якщо порівнюємо, то тільки із самим собою. Навчайте дітей помічати
хороше в обставинах, що склалися, розмовляйте, хваліть і підтримуйте.
Немає коментарів:
Дописати коментар