четвер, 30 вересня 2021 р.

 


Людмила Логин очолила медичну галузь Висоцької громади

 

Нещодавно директором КНП «Висоцький ЦПМСД» стала Людмила Миколаївна Логин. Донедавна вона працювала у Дубровицькому ПМСД, здобула повагу та авторитет серед пацієнтів. Гарні відгуки чула про Людмилу Миколаївну, як фахівця від багатьох людей, та й переконалася в цьому особисто. Лікар, який завжди на зв’язку зі своїми пацієнтами. У наш час це дуже важливо.

Людмила Логин закінчила Тернопільський національний медичний університет ім. І.Я. Горбачевського, вона – лікар загальної практики – сімейної медицини. Досвід роботи в медичній галузі з 2006 року. Працювала на посаді заступника головного лікаря з медичного обслуговування населення та як лікар загальної практики – сімейної медицини. За час трудової діяльності Людмила Миколаївна зарекомендувала себе вмілим спеціалістом медичної справи. Як каже лікар, дуже важливими рисами у житті та роботі для неї є чесність та порядність. Людмила Миколаївна запевняє, що зробить все можливе, щоб медична галузь у Висоцькій громаді вийшла на новий рівень. Наразі триває процес укладання декларацій із жителями громади.

Люба КЛІМЧУК.

 

 

Триває ремонт інфекційного відділення

Лише кілька лікарень на Рівненщині зберегли інфекційні відділення, які мають свою особливу структуру і складаються з боксів. Хворі поступають в інфекційне відділення не тільки для лікування, але і для ізоляції. Тому правильно організоване інфекційне відділення перешкоджає поширенню внутрішньолікарняних інфекцій. В час ковіду, ми переконалися: дуже добре, що таке відділення збереглося у нашому місті. Під час пандемії лікувалися у ньому хворі не лише з Дубровиччини, а й з інших населених пунктів області. Досвідчена Євгенія Григорівна Поліщук, яка очолює це відділення лікарні, не раз наголошувала, що наша «інфекція» (так називаємо відділення у побуті) потребує капітального ремонту. Хто лікувався у відділенні протягом минулого року чи у 2021-му переконалися в цьому самі. Відділення нагадувало стару лікарню радянських часів, хоч і чистеньке та охайне, однак зовсім несучасне.

Дуже приємно, що нинішнє керівництво лікарні звернуло увагу на необхідність ремонту інфекційного відділення. Як зазначає директор медичного закладу Руслан Бовгиря, важливо створити сучасні умови для лікування хворих та роботи медперсоналу, адже медики піддаються у цьому відділенні особливим ризикам у роботі.

Користуючись нагодою, разом з керівником господарської служби Андрієм Полюховичем ми оглянули хід виконання ремонтних робіт.

У всіх боксах встановлено нові сучасні двері, облаштовано санвузли, покладено облицювальну плитку, замінено всі складові системи водогону, встановлено всю нову сантехніку – умивальники, унітази, душові кабіни, пошпакльовано стіни й стелі у палатах, замінено лінолеум. ремонтують всі палати. Відділення буде повністю забезпечена киснем, для цього облаштовано кисневу рампу, яка призначена для забезпечення безперебійного подавання кисню із дотриманням усіх норм цього процесу, вимог пожежної безпеки та техніки безпеки. Ремонт відділення здійснюють за кошти Дубровицької лікарні. Всі роботи виконують працівники господарського відділу медзакладу. Днями у лікарні побував депутат обласної ради Віталій Сухович. Разом з міським головою Богданом Микульським він оглянув хід ремонтних робіт в інфекційному відділенні. Віталій Миколайович пообіцяв долучитися до створення комфортних умов у цьому підрозділі, наголошуючи на необхідності подальшого збереження такого відділення у Дубровиці.

Приємно, що створюються гідні умови для лікування наших земляків.

 

Люба КЛІМЧУК.

 

«Директору Рівненської філії АТ «Укрпошта» Мосаковському В.П.

 

Запит на отримання публічної інформації

Відповідно до ст. 34 Конституції України кожному гарантовано право на отримання, зберігання та поширення інформації.

У рамках інформування населення про поштові реформи та підготовки газетної публікації про введення практики пересувних відділень просимо Вас надати інформацію:

1. З якого числа стартує проєкт «Пересувні відділення Укрпошти» на Рівненщині та Дубровиччині зокрема?

2. В яких населених пунктах колишнього Дубровицького району будуть закриті сільські ВПЗ (туди приїжджатиме лише пересувне відділення)?

3. В яких населених пунктах на Дубровиччині перейдуть на режим пересувних відділень з «точкою присутності пошти» (тобто там буде постійно працювати листоноша)?

4. Скільки стаціонарних (таких, що працюють щодня) відділень залишиться? В яких селах?

5. Скільки відділень будуть автоматизовані? Скільки плануєте автоматизувати до кінця року?

6. Який буде графік автоматизованих віддалень?

7. Який графік роботи у пересувних відділеннях?

8. По яких маршрутах та коли виїжджатимуть машини пересувних віддалень на Дубровиччині?

9. Скільки годин пересувні відділення працюватимуть в кожному селі?

10. Чи будуть листоноші пересувних відділень розносити пенсію лежачим людям або особам з обмеженими фізичними можливостями – чи вони змушені будуть самі добиратися до пересувних відділень?

11. Як організовуватиметься передплата і доставка періодики в умовах скорочення доставки пенсій і переходу на модель пересувних відділень?

12. Що буде з працівниками поштового зв’язку в процесі реформування? Чи  передбачено скорочення штатів?

13. Яка сьогодні середня заробітна плата сільського листоноші?

14. Як вона зміниться у світлі реформ поштового зв’язку?

15. Чи правда, що працівників автоматизованих відділень, зокрема листонош, змушують «добровільно» писати з переведенням із 0.8 посадового окладу на 0,7?

16. Чи й далі листоноші продаватимуть пенсіонерам ковбасу та продукти, що швидко псуються і потребують холодильного зберігання, з пересувних відділень?

17. Чи можна буде скористатися послугами пересувного відділення тим пенсіонерам, які отримують гроші на банківські картки (для отримання готівки)?

18. Раніше йшлося про створення поштового банку. Чи будуть реалізовані подібні проєкти?».

 

ЩО БУДЕ З ПОШТОВИМИ ВІДДІЛЕННЯМИ

 

Уже скоро на нас чекають глобальні зміни в роботі основного оператора поштового зв’язку

АТ «Укрпошта». Аби детальніше розповісти нашим читачам, до чого ж нам готуватися, ми звернулися з відповідним інформаційним запитом до керівництва обласної  філії «Укрпошти». Там постаралися порушити найболючіші питання, які нині на слуху у людей з приводу поштових реформ.

 

Днями ми одержали відповідь на наш запит. Зазначимо одразу, інформація ця далеко не така, на яку ми очікували. З-поміж загальних фраз не побачили конкретних дат, назв населених пунктів, маршрутів та графіків роботи. Як зазначили місцеві поштовики, поки що їх просто-напросто немає. Однак пообіцяли, як тільки-но щось буде відомо більш конкретно, одразу ж буде оприлюднено для населення через газету та оголошення по селах.

Отож, що ж нам повідомили з обласної філії АТ «Укрпошти» за підписом директора В.П. Мосаковського:

«Укрпошта» – єдина компанія, яка надає послуги на 100% території країни, адже як національний поштовий оператор ми зобов’язані працювати у будь-якому населеному пункті. Водночас стан наших відділень, умови праці працівників та клієнтський сервіс у селах до 1200 жителів не відповідають вимогам сучасності, і ми прагнемо це виправити. Для того, щоб залишити пошту у селах, де немає ні банків, ні аптек, а іноді навіть магазинів, і при цьому поліпшити якість надання послуг для клієнтів та покращити умови праці для наших працівників, ми запроваджуємо проєкт «Пересувні відділення Укрпошти».

Пересувне відділення поштового зв’язку (ПВПЗ) – це повноцінне поштове відділення, яке приїжджає у населені пункти з кількістю жителів до 1200 осіб за встановленим графіком, аби надати сільським жителям весь необхідний їм спектр поштових, логістичних, фінансових та інших послуг. Бригада пересувного відділення у складі трьох осіб (листоноша ПВПЗ, начальник ПВПЗ та водій-супроводжувач ПВПЗ) приїжджають до населеного пункту та до точки присутності. Точка присутності – це, по суті, і є стаціонарне поштове відділення, яке буде організоване у нашому приміщенні або виділеному сільською радою. Начальник пересувного відділення залишатиметься у точці присутності та прийматиме комунальні платежі, допомагатиме з передплатою, видаватиме грошові перекази та соціальні виплати, поповнюватиме мобільний рахунок тощо. Водій-супроводжувач та листоноша у авто пересувного відділення доставлятимуть пенсії, періодику, посилки, продаватимуть товари, прийматимуть платежі біля домівок користувачів. Таким чином, маломобільні клієнти так само отримуватимуть наші послуги біля своїх домівок, як і раніше.

Модель пересувних відділень дозволяє перевести співробітників, що зайняті на 0,2-0,5 ставки на ставку 0,8-1,0. Завдяки цьому листоноші можуть заробляти у середньому на 70% більше. Навантаження листоноші розраховується відповідно до обсягів наданих населенню послуг, а саме кількості поставлених населенню соціальних виплат, прийнятих платежів, доставлених поштових відправлень.

У Рівненській області в 951 населеному пункті стартує проєкт «Пересувні відділення «Укрпошти». Завдяки цьому жителі цих населених пунктів користуватимуться як звичними послугами (доставка пенсій, сплата комунальних платежів, поповнення мобільного рахунку, оформлення передплати тощо), так і розширеними можливостями пошти нового формату (замовлення та доставка малогабаритної побутової техніки та ліків, у майбутньому зняття готівки з картки тощо). У колишньому Дубровицькому районі, що увійшов до складу Сарненського району, проєкт «Пересувні відділення Укрпошти» буде розпочато з 15 вересня 2021 року у тестовому режимі для того, щоб відпрацювати процеси, відтестувати встановлений графік, познайомитись з мешканцями, вивчити будинки та вулиці. Досвід показує, що за два-три тижні клієнти звикають до пошти нового формату та відзначають її переваги.

Відповідно до стратегії 100% цифровізації та діджиталізації «Укрпошти» ми прагнемо покращити наш сервіс на всій території України. У селах з населенням до 1200 осіб запрацюють пересувні відділення, а у населених пунктах з населенням понад 1200 осіб – ми додатково автоматизуємо стаціонарні відділення. У Рівненській дирекції «Укрпошти» 433 відділення поштового зв’язку, з яких третина – автоматизовані. Також ми плануємо комп’ютеризувати 56 відділень поштового зв’язку у населених пунктах з понад 1200 жителів. Неавтоматизовані стаціонарні поштові відділення у населених пунктах до 1200 жителів замінять пересувні відділення – тож всі вони будуть автоматизованими до кінця року. Насьогодні у колишньому Дубровицькому районі, що увійшов до Сарненського району, 31 стаціонарне відділення, після впровадження проєкту пересувні відділення «Укрпошти» у колишньому Дубровицькому районі буде 10 стаціонарних автоматизованих відділень та 8 пересувних відділень поштового зв’язку, що забезпечить 100% покриття району автоматизованими відділеннями «Укрпошти».

Графік роботи всіх відділень поштового зв’язку, в тому числі автоматизованих та пересувних, залежить від кількості населення та завантаженості відділення. Затверджений графік роботи кожного відділення «Укрпошти» можна переглянути на офіційному сайті в розділі «відділення» за посиланням https://offices.ukrposhta.ua. У селах, які переходять на формат обслуговування пересувними відділеннями, графіки сформовано відповідно до попиту на послуги та майже не відрізняються від тих, що були раніше. Напрямки руху автомобілів, які будуть обслуговувати пересувні відділення поштового зв’язку, складено з урахуванням відстані між населеними пунктами, кількості населення, що обслуговується та обсягу послуг, що надається. Так, одне пересувне відділення за день обслуговує 3-4 населені пункти.

Листоноші продовжать в повному обсязі доставляти до дому жителям району, в тому числі маломобільним клієнтам, нараховану пенсію, соціальні виплати та надаватимуть інші поштові та фінансові послуги. Пересувні відділення так само доставлятимуть періодику та допомагатимуть з оформленням передплати. Доставка періодики – одна з основних частин структури нашого бізнесу. Тому ми зацікавлені в тому, щоб, не зважаючи на світову тенденцію падіння передплати, яку ми бачимо і в Україні, обсяги передплати не скорочувались. Наприклад, результати передплати у регіонах з пересувними відділеннями з 2020 рік показують зростання у середньому на 2-3 % за обсягами передплати: у Чернігівській області перевиконання плану на 2%, у Київській – на 7%, у Черкаській – на 7%, у Закарпатській – на 1%. Таким чином, нова модель обслуговування допомагає і передплаті. Якщо ж у клієнтів виникають поодинокі випадки недоставки – ми просимо звертатись до нашого кол-центру.

«Укрпошта» обслуговує всі населені пункти в країні, незалежно від їхніх розмірів. Іноді, в особливо маленьких селах немає магазинів. Тому ми продаємо товари першої необхідності: чай, кава, пральний порошок, крупи, цукерки тощо. Також за попереднім замовленням ми доставляємо продукти харчування, які мають обмежений термін придатності.

Послугу з отримання готівки за банківською карткою у пересувних відділеннях планується реалізувати пізніше після повної автоматизації.

Проєкт поштового банку знаходиться на етапі реалізації. На даному етапі йдуть перемовини з кількома діючими банківськими установами щодо потенційного їх продажу «Укрпошті». В подальшому буде проведено аудит такого банку і оцінку його дійсної вартості незалежною компанією ТОВ КПМГ-Україна, що перемогла у відкритому тендері через систему електронних закупівель Ргоzогго.

Запит підготувала Людмила РОДІНА.

 

Електронні  лікарняні:  що  зміниться  для  дубровичан

Медичні заклади країни з 1 вересня мали розпочати формувати медичні висновки про тимчасову втрату працездатності в електронному вигляді. Та не всі лікарні змогли вчасно підготуватися до впровадження цього. Тому втілення новації перенесли на місяць.

Тобто вже з жовтня замість паперових лікарняних  будемо отримувати електронні. Принаймні, так планують у МОЗі. Про те, чи спростить це життя пацієнтів та до кого потрібно буде звертатися за оформленням листка непрацездатності, спробували з’ясувати.

 

Електронні листки непрацездатності спростять життя пацієнта і роботу лікаря

Виписувати паперовий лікарняний не буде необхідності. Відомості про тимчасову втрату працездатності до електронної системи охорони здоров’я вноситиме лікар у вигляді медичного висновку. На його підставі електронна система самостійно здійснить перевірку даних пацієнта. Зокрема й те, чи є він застрахованою особою і чи може претендувати на видачу лікарняного. Для медика це зменшить кількість паперової роботи.

Не потрібно буде перейматися й за можливі помилки в назві місця роботи в лікарняних, через які до цього вони ставали недійсними. Дані про працевлаштування пацієнта автоматично «підтягуються» електронною системою з реєстру Пенсійного фонду України.

Очікується, що запровадження е-лікарняного також прискорить і саме нарахування страхових виплат та зменшить кількість фальсифікацій.

 

Як відбуватиметься оформлення

електронного листка непрацездатності

Участь у створенні цього листка бере лікар, Національна служба здоров’я України та Пенсійний фонд.

У разі хвороби пацієнт, як і раніше, має звернутися до сімейного лікаря. Після огляду лікар заносить в електронну базу медичний висновок про втрату пацієнтом працездатності, якщо вона виявлена. Повідомлення про це пацієнт отримує на свій телефон.

Далі через електронну систему цей висновок потрапляє до ПФУ, де за даними пацієнта відбувається автоматична перевірка, чи є він застрахованою особою.

У разі підтвердження, пацієнту формується листок з тимчасової втрати працездатності. Повідомлення про це теж надходить людині у вигляді смс. Інформацію про створення лікарняного також можна буде перевірити в особистому електронному кабінеті на сайті ПФУ.

Більше того, роботодавець пацієнта теж буде поінформований про такий лікарняний і зможе побачити цю інформацію у своєму кабінеті страхувальника на сайті Пенсійного фонду.

Якщо хворіє дитина, медичний висновок формується для дитини-пацієнта, а інформація про батьків, які доглядають за нею під час хвороби, вказується як додаткова. Відтак лікарняний створюється для дорослої застрахованої особи – доглядальника.

 

В чому різниця між медичним висновком лікаря

та електронним лікарняним

Це два різні документи. Лікар робить саме медичний висновок про тимчасову непрацездатність в електронній системі. А електронний листок непрацездатності створюється автоматично в електронному реєстрі листків непрацездатності ПФУ.

 

Чи потрібно йти до лікаря, щоб закрити лікарняний

Якщо пацієнт одужав в період, спрогнозований лікарем, то йти до медзакладу для того, щоб закрити лікарняний, не потрібно буде. Це відбуватиметься автоматично. Якщо ні, при повторному візиті створюватиметься наступний медичний висновок про стан здоров’я та наявність потреби у продовженні лікарняного.

Лікарняний можна буде закрити й раніше, якщо пацієнт почувається добре. Для цього потрібно прийти на прийом, де лікар внесе відповідні відомості до електронного реєстру.

У випадку, коли, під час перебування на амбулаторному лікуванні, стан пацієнта погіршується і він потребує госпіталізації, новий лікарняний не формується, а автоматично подовжуватиметься на основі медвисновку вже іншого лікуючого спеціаліста. Проте, якщо в період амбулаторного лікування пацієнт потрапляє до стаціонару з іншою хворобою, тоді формується інший лікарняний.

Електронний лікарняний вважається виданим з моменту його реєстрації в базі ПФУ.

 

 

1 коментар:

  1. Енергійна, цілеспрямована, перспективна. Це те, що потрібно для керівника такого закладу на даний момент.

    ВідповістиВидалити