вівторок, 5 квітня 2022 р.

 


Банкомат зажував карту:

декілька лайфхаків, як діяти

 

У багатьох з нас траплялася ситуація: вставили у банкомат картку, а вона раптом стала його заручником. Або ж зняли на радощах гроші, поспішаючи у справах, а картку забули забрати. Що робити, коли ця неприємність трапилася? Ми підготували декілька корисних порад.

 

В чому причина?

Банкомат «поглинає» картку в випадках, коли клієнт забув її в картоприймачі або тричі неправильно ввів пін-код. Робиться це з метою безпеки. Також карта може залишитися в банкоматі при технічних збоях (наприклад, відключення електрики). В такому випадку вона поміщається в спеціальну касету, звідки її витягують при найближчій інкасації.

 

Що робити, якщо банкомат «з'їв» картку

Перш за все, не треба панікувати. З вашими грошима нічого не станеться, якщо діяти правильно, адже вони знаходяться не на картці, а на рахунку.

Спробуйте впоратися самостійно. Для цього можна затиснути на декілька секунд кнопку «Скасувати» і карта має вийти сама. Якщо ж банкомат вперто не реагує на це, необхідно зателефонувати до служби технічної підтримки банку.

Номер контакт-центру Ощадбанку – 0-800-210-800 (безкоштовно зі стаціонарних і мобільних телефонів по всій Україні). Номер техпідтримки Приватбанку – 3700 (безкоштовно з мобільних телефонів в межах України).

Повідомте оператору банку про інцидент. Вам повинні пояснити, що робити далі. Якщо банкомат знаходиться в приміщенні банківської установи, то зверніться до співробітників: можливо, вам пощастить і достатньо буде просто написати заяву на повернення і дочекатися інкасації. Все залежить від внутрішніх правил банку. Принаймні вам підкажуть, як діяти в цій ситуації.

Чого точно не варто робити, так це стукати по банкомату руками та ногами. Ніякого результату це не дасть.

 

Як вирішити проблему?

Оператору банку (по телефону або особисто) ви повідомляєте про те, що трапилося, називаєте свої дані і дані карти, а також при необхідності даєте відповідь на контрольне запитання. Щоб уникнути проблем в таких, здавалося б, непередбачених ситуаціях, необхідно заздалегідь зберегти всю інформацію про картку після її отримання (конверт і інструкцію). Співробітник банку розповість вам, куди і з якими документами необхідно звернутися для оформлення заяви на повернення.

Відразу заблокуйте вашу картку, яку «зажував»  банкомат. Це дуже важливо, якщо вона зникла через його несправність. В такому випадку вашими грошима ніхто не скористається. Також дізнайтеся, що необхідно для отримання нової картки. У більшості випадків отримати нову вдається швидше, ніж повернути попередню з банкомату.

Можете скористатись послугою онлайн-банкінг: перерахувати кошти на іншу картку, а потім заблокувати втрачену самостійно.

 

А якщо негайно потрібна готівка?

Якщо вам терміново треба гроші, а картка «проковтнулась» і заблокувалася, в деяких банках можна скористатися послугою на екрані банкомату «Екстрені гроші». У цьому випадку за зняття коштів комісія складе 1 %.

А якщо при собі взагалі немає банківської картки, є опція  «Операція без карти». Для цього треба при собі мати мобільний телефон. Далі послідовність дій така: натиснути кнопку «Операція без карти», ввести номер свого мобільного, потім пароль, який прийде у вигляді смс. Затим на екрані висвітлюються дані про всі ваші картки (зарплатна, кредитна, пенсійна тощо). Обираєте потрібну, з котрої треба зняти готівку, вводите необхідну суму і пін-код. Банкомат видає вам гроші.

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар