вівторок, 2 червня 2020 р.


Про хвилювання, поради та плани

Освітній процес перемістився в онлайн. Педагоги в пришвидшеному темпі освоюють технології дистанційного викладання. Учні та студенти вчаться завдяки онлайн-урокам і лекціям. Та найбільше зараз турбот в одинадцятикласників. Як вони  штудіюють науку та готуються до ЗНО, поділились з нами цьогорічні випускниці.


Марія Опанасик, Висоцька ЗОШ:
«Насправді карантин для 11-класника – це не так вже й погано, адже тоді маєш значно більше вільного часу, який можна присвятити підготовці до ЗНО. Але в ту ж мить важко змусити себе щось робити, адже фактично ти сам собі керівник і сам собі контролер.
Звичайно, ми отримуємо завдання дистанційно, вчителі все індивідуально перевіряють, допомагають.
Надто багато всього не задають, але виконувати, через відсутність чіткого розпорядку дня, тяжче. Тому я намагаюся не прокидатися надто пізно, і так само пізно не засинати. Про недоліки дистанційного формату не скажу нічого, адже раніше ми так не навчалися, і немає з чим порівнювати
Цьогоріч влітку планую складати чотири  предмети, це – біологія, математика, українська мова та історія. Готуватися самостійно не дуже складно, навпаки, як я і говорила, з’явилося більше часу, тут головне сила волі. Та й у будь-якому випадку, вчителі всі на зв‘язку.
Хвилювання перед вступом через карантин у мене немає. По-перше, тут ми вдіяти нічого не можемо.
По-друге, наше завдання лише плідно готуватися й сидіти вдома. А про вступ піклується держава, от для неї зараз, певно, дійсно важко. Нам же лишається просто чекати й вчитися.
Щодо того, куди планую вступати, я ще точно відповісти не можу. Рік тому була майже впевнена в одному, через пів року думки кардинально змінилися, зараз міркую про щось зовсім інше. Тому додаткових кілька місяців мені в радість».
Яна Олещук, Колківський ЗЗСО:
«Дистанційним завданням я задоволена, проходить воно добре.  Після сніданку вчу чергову лекцію з історії до ЗНО. О 10.00 переглядаю онлайн-уроки на каналі М1. Ввечері знову ж  повторюю матеріал. Також періодично вчителі проводять онлайн-уроки, дають домашнє завдання. Його у мене достатньо. Окрім завдань від педагогів зі школи, виконую те, що задали зробити на онлайн-уроках.
Складатиму тестування з української мови та літератури, історії України, географії та англійської мови. Готуюсь завдяки онлайн-тестам, відео, вчу лекції з Інтернету, допомагають  і  телевізійні та шкільні онлайн-уроки. Насправді готуватись самостійно трішки складно, але я роблю все можливе. Виділяю на це більше три години на день.
Звісно, є хвилювання через вступ і ситуацію з карантином. Вже кілька разів відтерміновували ЗНО та вступну кампанію. Є кілька варіантів, коли вони відбудуться, тому слідкую за новинами.
Щоб я порадила у підготовці до зовнішнього незалежного тестування? Не гаяти часу. Є дуже багато матеріалів в Інтернеті, які допоможуть підтягнути знання. Варто визначити для себе, які предмети знаєш гірше і над якими особливо ретельно треба попрацювати. Час від часу слід  проходити онлайн-тести, щоб побачити свої позитивні результати підготовки та зрозуміти,  що ще потрібно повторити.
Те, куди планую вступати, залежить від складеного ЗНО, моїх вмінь та вподобань. Скоріш за все, оберу гуманітарний напрямок».

Соломія Орленко, Дубровицька ЗОШ №2:
«Взагалі, на мою думку, карантин – це чудовий шанс для тих випускників, хто ще навіть не починав підготовку до ЗНО. Саме зараз є можливість плідно попрацювати для того, щоб вступити до омріяного ЗВО.
Щодо мене, то розклад навчального дня на карантині – це просто поєднання шкільного домашнього завдання та повторення того матеріалу, який потрібний  мені для іспитів. Мій день постійно з книжками, тестовими завданнями, телефоном, який, до речі, допомагає у вивченні слів з англійської мови, наголосів тощо.
Дистанційне навчання – не для мене. Я більше люблю живий контакт з вчителями, і, якщо чесно, коли ми навчалися у школі, то домашнього завдання було менше. Я розумію вчителів, тому що вони хочуть, щоб діти повернулися до навчального процесу з відповідними знаннями, але можу впевнено сказати, що вдома, особисто мені, набагато важче почати щось робити.
ЗНО – це складна тема для мене. Я буду складати українську мову та літературу, історію України, англійську мову та географію. Звичайно, що на підготовку я виділяю більшу частину свого часу; полюбляю щось вчити вночі. Готуватися абсолютно нескладно. якщо ти маєш чіткий план дій, потрібні довідники та людей, які вірять у тебе. Через ситуацію з карантином хвилювання присутні, тому що за всю історію зовнішнього незалежного оцінювання, воно жодного разу не було перенесеним, а зараз ти взагалі не знаєш, чого очікувати.
Ще певно з 5 класу я мрію стати юристом, але вже у 9-му вирішила остаточно, що право – це моє. Я маю людину, яка є прикладом для мене не лише у цій справі, а взагалі у житті. Розкривати університет, студенткою якого я мрію бути, не буду. Сподіваюсь, що після вступної кампанія, я зможу впевнено сказати, що моя мрія здійснилась.
А тепер хочу дати декілька порад майбутнім випускникам у підготовці до ЗНО.
1. Не панікуйте. ЗНО – це лише звичайна контрольна робота. Хвилювання – це ворог.
2. Починайте готуватися у другому семестрі 10 класу, я думаю, що це найбільш оптимальний час для початку.
3. Використовуйте час раціонально: визначте пріоритети у шкільних предметах і щосили працюйте. Щодня.
Хоч і ситуація у світі та країні не є благополучною, але іспити та навчання ніхто не відміняв. Бажаю всім абітурієнтам успіхів та наснаги! У нас все вийде!».
Леся КОНДРАТИК.


Немає коментарів:

Дописати коментар