середу, 2 червня 2021 р.

 












ШКІЛ ПОКИ ЩО ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЯ

НЕ ТОРКНУЛАСЯ

27 травня відбулося пленарне засідання дев’ятої сесії міської ради. На його розгляд виносилося близько п’яти десятків питань, а в роботі сесії взяли участь 24 депутати.

 

Які ж питання порядку денного цього разу були топовими? Звичайно, освітянські. Однак про все по порядку.

Нарешті, після десятиліть будівництва спортивно-оздоровчого комплексу, саме цій каденції народних обранців випала честь дати сигнал старту роботі цього вистражданого спортивного об’єкта. Позаяк саме на цій сесії було надано згоду на прийняття до комунальної власності Дубровицької міської ради закінченого будівництва об’єкта: «Будівництво спортивно-оздоровчого комплексу по вул. Червоного Хреста,25 в м.Дубровиця Рівненської області» та його індивідуально визначеного майна.

Ще одним рішенням надали підприємству готель «Дружба» дозвіл на отримання кредитного ліміту на поточний рахунок. Також внесено зміни до рішення міської ради від 04 вересня 2020 року №1011 «Про затвердження Переліків першого та другого типу об’єктів комунального майна Дубровицької міської ради для передачі майна в оренду на аукціоні та без проведення аукціону», оскільки й сама кількість майна в міській раді збільшилася після об’єднання в громаду і виникла потреба оперативно розпоряджатися ним.

Депутати також припинили діяльність шляхом його ліквідації комунального підприємства «Надія», що раніше функціонувало в Мочулищі, а згодом було передано до Дубровицької міської ради. Також ліквідовано Узліську філію Залузького опорного закладу, фактично школа в Узліссі не працювала вже більше трьох останніх років, однак утримувати саму будівлю та оплачувати роботу сторожів було потрібно, що коштувало бюджету солідні суми.

А от реорганізувати Кривицьку школу шляхом приєднання до Трипутнянської, що практично означало ліквідацію першої, як пропонувалося відділом освіти, культури, туризму, молоді та спорту, на цій сесії не вдалося. Тільки вісім депутатів в залі підтримали таке рішення. Зауважимо, зараз в Кривиці навчається 72 школярів, в Трипутнях – 54-ри. Аргумент відділу освіти, культури, молоді, туризму та спорту – в Трипутнях типове шкільне приміщення, а в Кривиці будівля школи старенька, не має спортивної зали, утримання одного учня в Кривиці коштує державі 58 тис.грн., в Трипутнях – 78 тис. грн., тоді, як в міській школі №2, приміром, 26 тис. грн. А в розрахунок для освітньої субвенції взагалі закладено 22 тис. грн. на учня.

Проте, як не прикро це звучало б: рано чи пізно міська рада все одно повернеться до розгляду питань оптимізації освітніх закладів, бо вже зараз маємо в мінусі 5 млн. грн., оскільки субвенція обраховується, в тому числі й за коефіцієнтом наповнюваності класів, а в нас в громадах цей показник досить невисокий – в середньому трохи більше десяти учнів, тоді, як Міністерство обраховує видатки з чисельністю класів більше 20 дітей. Тому мережу закладів в будь-якому разі доведеться переглядати. Це неминуче, на жаль, торкнеться кількості ставок, робочих місць і т.д.

Проте поки що депутати над цим критично не замислювалися, запропонували спершу провести громадські слухання. Тому й не було проголосоване найбільш пікантне «освітянське» питання про зміну найменування та типів закладів загальної середньої освіти. В проєкті пропонувалося в громаді всього кілька закладів повної середньої освіти – ліцеєм мав залишитися теперішній Дубровицький НВК «Ліцей-школа І-ІІ ст.», а окрім нього, ліцеями бачилися школи в Орв’яниці, Сварицевичах, Осовій, Трипутнях. Решта шкіл пропонувалися як гімназії, відповідно філії Сварицевицького опорного закладу ставали б філіями Сварицевицького ліцею.

Додам, на сесію прийшли кілька делегацій від вчительських колективів. І кривицьких вчителів на трибуні таки відстоювала наставник молодших класів місцевої школи Світлана Міщур. Інші делегації виступали на профільній комісії, а вже на пленарному засіданні, оскільки питання зняли з розгляду, їх не слухали.

Депутати також переглянули декілька раніше прийнятих програм, зокрема, щодо розвитку фізичної культури і спорту, охорони навколишнього природного середовища на території ради, «Здоров’я дітей Дубровиччини», фінансової підтримки закладів охорони здоров’я, а також прийняли нові (Програму соціально-правового захисту дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського  піклування, осіб з їх числа; оздоровлення та відпочинку дітей тощо). Зазнала трансформації й структура виконавчих органів ради, загальна чисельність апарату ради та виконавчих органів Дубровицької міської ради. Штати трохи збільшено і загалом нині апарат ради налічує 69,5 штатних одиниць.

Також внесено зміни до бюджету міської ради для забезпечення співфінансування будівництва об’єктів  та затверджено порядок і нормативи відрахування суб’єктами господарювання, що належать до комунальної власності міської ради, частини чистого прибутку (доходу) до місцевого бюджету.

Затвердили депутати й перелік адміністративних послуг, що надаватимуться через Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) нашої міської ради. Зокрема, надаватиметься 22 послуги з реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, дев’ять – з реєстрації нерухомості, сорок – із земельних питань, 43 щодо питань місцевого значення (містобудування, благоутрій, житло), шість – з реєстрації актів цивільного стану, десять – з реєстрації, зняття з реєстрації мешканців, десять паспортних послуг, сім послуг пенсійного фонду, 35 – соціального характеру, здійснюватиметься шість нотаріальних дій, що вчиняються органами місцевого самоврядування в сільській місцевості. Загалом наш ЦНАП надаватиме 210 послуг. Через нього, наприклад, можна буде звернутися за призначенням, перерахунком, надбавками до пенсії, зареєструвати народження або шлюб, місце проживання чи перебування особи тощо. Ми в наступному номері опублікуємо детальний перелік послуг ЦНАПу.

Традиційно в порядку денному – кілька десятків земельних питань (всього їх було 26), депутські запити. Андрій Кулик подав запит щодо надання інформації про сплату податків агроформуваннями Дубровицького району за 2020 рік, а Микола Петрушко аж три запити: щодо відновлення роботи державної нотаріальної контори в м.Дубровиця; щодо ініціювання перед органом управління КНП «Дубровицька стоматологічна поліклініка» Сарненської РДА проведення перевірки, аудиту цього підприємства та з приводу перегляду переліку доріг, тротуарів, об’єктів благоустрою, територій комунальної власності Дубровицької міської ради, які потребують поточного ремонту у 2021 році.

Були на сесії й звернення до керівництва України (до Кабінету Міністрів України та Верховної Ради України щодо об’єднання зусиль розробників законопроєктів та забезпечення прийняття в найкоротші терміни закону, що врегулює питання функціонування сучасної та ефективної системи територіальної оборони; до Кабінету Міністрів України щодо негайного скасування нововведень в оформленні та призначенні населенню житлових субсидій; заява депутатів Дубровицької міської ради до Верховної Ради України щодо прийняття пакету законопроєктів щодо малої приватизації).

Брав участь в роботі сесії і голова Сарненської районної ради Ярослав Яковчук.

Людмила РОДІНА.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар