Ольга Хомич: «Вчитель повинен
розвиватися»
Нещодавно
пройшов XVIII обласний конкурс-ярмарок педагогічної творчості. Тетяна
Браздецька, заступник директора з методичної роботи Дубровицького
навчально-виховного комплексу «Ліцей-школа», написала про нього так: «Відчуваєш
гордість, впевненість в тому, що все-таки Дубровицький навчально-виховний комплекс
«Ліцей-школа» – це заклад, в якому працюють творчі вчителі та навчаються
талановиті діти! Отож, вітаємо: Хомич Ольгу Василівну – II місце у XVIII обласному конкурсі-ярмарку педагогічної творчості,
номінація «Математика», методичний посібник – «Використання онлайн-сервісів на
уроках математики. Оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти»;
Гаврильчик Галину Василівну – III місце у XVIII обласному конкурсі-ярмарку педагогічної творчості,
номінація «Інформаційні технології в освітньому процесі» за завдання у вигляді
навчальних ігор – «Електронний зошит «Логічна хвилинка»! Снаги вам, колеги,
здоров’я та подальших успіхів!
Щиро
приєднуємося до вітань на адресу призерів конкурсу. У Ольги Василівни Хомич
розпитали про її шлях у педагогіку та про особливості викладання математики.
Ольго Василівно, з чого почалася
Ваша любов до математики? Розкажіть про себе.
Я народилася у Дубровиці у 1984 році. Закінчила
Дубровицьку ЗОШ № 3. У 2001 р. вступила до Рівненського державного
гуманітарного університету, спеціальність «математика». Любов до точних наук
мені передалася від мами, вона закінчила технічний виш. А власне математикою, я
захопилася, як навчалася у 6 класі. Цей предмет нам почав викладати молодий
вчитель Віктор Васильович Гумен. Його цікаві, змістовні, нестандартні уроки та
позаурочні заходи я пам’ятаю дотепер. У старших класах любов до цієї дисципліни
у мене зросла. Я допомагала опановувати математику і своїм сестрам Надії та
Ірині. Саме тоді, мабуть, і зрозуміла, що хочу стати вчителем. Ще під час навчання
в університеті, прийшла вчителювати до своєї рідної школи у Дубровиці. Спочатку
працювала з дітками, які перебували на індивідуальному навчанні. Згодом взяла
свої перші п’яті класи.
На мій погляд, навчати математики
непросто, адже навчити дітей передусім розуміти предмет, а для цього треба
працювати, працювати…
Чи важко навчати математики? Я думаю, що не важче, ніж
іншим шкільним дисциплінам. Звісно, є нюанси. У нашому ліцеї класи розділені за
профілями, гуманітарний та природничий. У природничому класі працювати легше,
бо діти мають більше схильності до точних дисциплін. У своїй роботі я
використовую багато методів, щоб уроки були цікавими. Залучаю учнів до різних
математичних конкурсів – «Кенгуру», «Акробатика з математики». Мої вихованці
беруть активну участь у різних інтернет-олімпіадах:
«На Урок», «Всеосвіта», мають гарні досягнення. Результати нашої роботи –
призові місця в олімпіадах з математики у районі (1 місце – 2018 р., 2 – 2019
р. Бернацький Єгор), 2 місце – у написанні роботи МАН (Островець Анна, 2018
р.).
Як працювали в умовах дистанційного
навчання? Чи вчитеся разом зі своїми учнями?
В умовах сучасності вчитель повинен професійно
розвиватися. У час гаджетів, коли учня важко відірвати від телефону, я відкрила
для себе багато Інтернет-сервісів, платформ. На мою думку, використання їх на
уроках, посилює в учнів інтерес до навчання. А з приходом карантину (минулого
року), ці навички мені дуже знадобились. Під час карантину чималою проблемою
для мене, а я думаю і для інших вчителів, не тільки математиків, стало
оцінювання учнів. Одним з найефективніших інструментів у цьому плані стали
тести та інтерактивні вправи. Переглянула багато вебінарів, пройшла чимало
курсів. Через це і темою своєї брошури обрала «Використання онлайн-сервісів на
уроках математики. Оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти». У ній
детально описала, як можна створювати тести та інтерактивні вправи у сервісах Google forms, Socrative, plickers, Wordwall, Quizizz, «На Урок», LearningApps. org, Kahhot. Навела приклади своїх уроків з їх використанням. Ця
брошурка була представлена на конкурс-ярмарок педагогічної творчості, яка в
районі зайнята 2-місце в номінації «математика». Згодом мою роботу відзначили у
XVlll
обласному конкурсі-ярмарку педагогічної творчості.
Любов до математики від мене у спадок отримала і моя
донька Вікторія, учениця 6-пм класу. У 4 класі на Олімпіаді «Юне обдарування.
Математика» вона виборола 2 місце.
Як змалечку можна прищепити дітям
любов до математики?
Порадила б батькам розповідати, що все, що нас оточує,
підпорядковане математичній логіці, все – суцільна математика. Математика в
магазині, на кухні, в природі, в архітектурі, в музиці, в художньому мистецтві.
Долучати дітей до розрахунку оплати світла, газу, розрахунку пропорцій борошна
на пиріг, розрахунку рулонів шпалер на дитячу кімнату. Хочу навести слова, які
часто вживала моя вчителька математики: «Математику треба вивчати тому, що вона
розум до ладу приводить».
Розмовляла Люба КЛІМЧУК.
Немає коментарів:
Дописати коментар