«У НАС ПРАЦЮЮТЬ НАЙКРАЩІ»
Основний вид діяльності КП «Теплосервіс» –
теплопостачання та подача гарячої води. Підприємство здійснює опалення об’єктів
соціально-культурного призначення та помешкань населення. На даний час це
чотири котельні, які обслуговують три дошкільні навчальні заклади, житловий
180-квартирний будинок, ПМСД, профліцей та міську лікарню. Загальна площа
об’єктів – 23 тис. кв. м. Об’єм послуг, які надає «Теплосервіс» – 3 тис. Гкал
на рік. У грошах це 6 млн. грн. за опалювальний сезон. Підприємство не має
заборгованості по зарплаті та платежах до бюджету. Середня заробітна плата
працюючих – 9,1 тис. грн. За минулий рік
«Теплосервіс» сплатив більше 1,2 млн. грн. податків, з них більше 350 тис. грн
– в місцевий бюджет. Щоб уявити виробничі масштаби підприємства, назву лише
кілька цифр. У свій час тут працювало до 180 чоловік. Однак значну частину
котелень передали на експлуатацію в управління освіти, відтоді чисельність
працюючих значно зменшилася. Однак це не позначилося на кваліфікації
працівників. Коли напередодні професійного свята ми спілкувалися з директором
підприємства Григорієм Шахом, аби дізнатися про специфіку, особливості,
проблеми та плани цього підрозділу ЖКГ, він не без гордості зазначив: кращі
технічні кадри працюють у нас.
Використовуються для опалення тільки альтернативні види палива:
торфобрикет і дрова. Це зроблено для здешевлення опалювального тарифу. Всього
на підприємстві основних засобів на 8.8 млн грн. Середньооблікова чисельність
35 чоловік. Однак це тільки в опалювальний період. В міжсезоння кількість
працюючих скорочується до мінімуму. Що прикметно, люди від цього не страждають.
Адже працюють вони за строковими договорами зайнятості не менше 6 місяців,
тобто в літній період мають право стати на облік центру зайнятості та
отримувати соціальні виплати там. У зв’язку з цим працівники цінують свою
роботу, плинності кадрів на підприємстві немає. Колектив стабільний і кожен
вболіває за кінцевий результат. Разом з тим робота тут пов’язана з ризиками і
шкідлива. Тому дисципліна та безпека – основні вимоги, за якими слідкують і яких
вимагають дотримуватися.
Керівник підприємства розповідає: «Робота «Теплосервісу»
досить специфічна. Якщо порівняти її особливості зі специфікою інших
комунальних підприємств, не хочемо сказати, що їх діяльність менш важлива,
проте мабуть все ж менш напружена.
Запитаєте, чому так вважаю? Упродовж шести місяці, від початку і до завершення
опалювального сезону, теплопостачальники змушені працювати в безперебійному
ритмі – без вихідних чи святкових днів, із максимальним навантаженням щомиті. В
кращому випадку маємо чотири години на ліквідацію поломки. Навіть
теплопостачальникам з освіти, здається, працюється трохи легше. Якщо, наприклад, там виникає критична
ситуація, завжди можна дітей відправити додому, поки не буде налагоджено
безперебійне теплопостачання. Коли перебої з водою – її також можна піти й
купити. Пропало світло – можна запалити свічку. Можна перечекати перебої з
відвантаженням відходів. У нас же хворих не випишеш, а житловий будинок не
розселиш. Маємо діяти в досить стислі строки, аби не постраждала ні сама
система, ні споживачі. Водночас, врахуйте, обслуговуємо найгабаритніші та
найстаріші котельні. Це основна проблема підприємства – повна зношеність
технологічного обладнання. Благо, на підприємстві працює постійна ремонтна
бригада. Яка в разі потреби здатна усунути неполадки в найкоротший термін. Для
загальної обізнаності – знос нашого обладнання 77.7 відсотка. І на жаль,
перспектив для оновлення наразі не прослідковується. Більше того,
«Теплосервіс» створювався як комунальне
підприємство районної ради. Зараз район ліквідовано, районна рада завершила
свої повноваження, а підприємство залишилося в підвішеному стані – без
будь-якого підпорядкування. Кинуті на самовиживання».
Тож про заміну обладнання, говорить Григорій Шах, поки що
говорити рано. Вільних залишків «Теплосервіс» не має. «Тарифи встановлює
держава, і вони не переглядалися з 2019 року, відтак з того періоду вже стали збитковими. Через це вкласти якісь
обігові кошти в модернізацію техніки можливості немає. Проблема ще в тому, що
газу підприємство не використовує. А тим, хто працює на цьому виді палива,
держава компенсує зростання його вартості».
До слова, все паливо «Теплосервіс» закуповує напряму і
тільки у державних підприємств за найнижчими цінами.
За останні три роки, як каже директор «Теплосервісу»,
скарг на незадовільний тепловий режим від споживачів не було. Навпаки люди
жаліються, що зажарко. «Це проблеми не теплопостачальників, а самих споживачів,
– говорить Григорій Шах. – Наше обладання працює в автоматичному режимі і до нього
є певні технічні вимоги. Котел, наприклад, не може давати на виході воду менше
50-70 градусів. Якщо цей показник якимось чином зменшити, обладнання напросто
вийде з ладу. Тому кожен споживач повинен мати в приміщенні вузол теплового
регулювання: тобто коли подають 50- чи 70-градусний теплоносій, а споживачу
стільки не треба, тоді цей вузол повертає решту води назад». На ділі такий
вузол регулювання облаштований лише в дитячому садочку №5. Таким чином, бюджету
вдається економити на опаленні до 25 відсотків коштів. Це вигідно як споживачу,
так і теплопостачальникам: перші платять за менші об’єми гігокалорій, а другі
використовують менше палива. В міській раді це питання вже піднімалося, в
перспективі цілком можливо, що й інші об’єкти обладнають такими вузлами.
Насамкінець
розмови, Григорій Петрович наголошує: основні проблеми теплопостачальників –
вкрай «добита» матеріальна база (приміром, довгий час найзагрозливіша ситуація
була на котельні лікарні. Але останнім часом там зуміли провести реконструкцію
котлів гарячого водопостачання і замінили одного котла. Звісно цього замало,
при загальній потужності 1000 кВат, замінили лише 400 кВат. І подібна ситуація
й на інших котельнях) та системні неплатежі в житловому секторі. (Нині там
заборгованість з теплопостачання сягає 400 тис. грн.).
Користуючись нагодою, директор КП «Теплосервіс» щиро
вітає всіх своїх колег та підлеглих з прийдешнім професійним святом. Зичить
поменше авральних ситуацій на роботі, гідної оцінки її значимості та звісно
здоров’я, всіляких гараздів повсякчас та повсюди.
Своєю чергою також вітаємо зі святом такий чудовий
професійний колектив.
На фото:
ремонтна бригада Юрій
Чернишков та Юрій Остаповець з технологом підприємства Ігорем Артюшком;
Анатолій Мовчун; чергова бригада лікарняної котельні Микола Костючок та
Володимир Ютовець.
Людмила РОДІНА.
Немає коментарів:
Дописати коментар