понеділок, 29 травня 2017 р.

200 балів із ЗНО таки не міф

Одинадцятикласники наближаються до фінішної прямої. Наступного тижня вони почнуть складати ЗНО. І поки більшість вважає, що 200 балів – нездоланна вершина. Ми поспілкувалися з їхніми «екс-колегами» по тестуванню, яким вдалось влучити в саме «яблучко», та ще й двічі.

Ольга Щур, випускниця 2012 року, нині студентка КНУ імені Тараса Шевченка.
Я складала ЗНО з української мови, математики та фізики. З мови отримала 199 балів, з математики і фізики - 200.
Ключовим елементом моєї підготовки було вирішення великої кількості типових завдань, що дозволило, по-перше, виявити слабкі місця у своїх знаннях, і, по-друге, швидше виконати завдання, завдяки чому у мене залишався час для перевірки. А ще я уважно перечитала у повному обсязі всі твори з української літератури, винесені на ЗНО, що дозволило з легкістю відповісти на поставлені запитання.
Відверто кажучи, тестування для мене не становило ніякої проблеми, бо я працювала протягом навчального процесу, а не тільки тоді, коли потрібно готуватися до перевірки знань. І неодноразово брала участь в олімпіадах, де вимагався набагато вищий рівень підготовки.
Нічого не можу сказати про ЗНО як перевірку знань з предметів, які я не складала, але, що стосується тих, в яких брала участь, то вони дійсно оцінюють реальний рівень знань. Чи дасть високий результат «зелене світло»  для вступу у ВНЗ – це залежить від конкуренції на обраній спеціальності, проте, безумовно, істотно збільшує шанси. Щодо везіння, то теорія ймовірності каже: сподіватись на фарт можна, але отримати хороший результат випадково, відповідаючи на запитання, настільки ж проблематично, як і виграти в лотереї джек-пот.
Під час тестування я не хвилювалася, навпаки, мені було цікаво, який результат отримаю, наскільки швидко впораюсь. Загалом я розглядала  ЗНО лише як засіб для особистого росту, як лакмусовий папірець міцності моїх знань. Думаю, саме завдяки такому підходу у мене не було ніяких негативних переживань з приводу його складання. Тому для боротьби з панікою хотіла б порадити спробувати подивитися на нього з такого ракурсу.
А ще хотілося б побажати нинішнім випускникам наполегливості і працелюбності, а також душевної рівноваги і уважності під час ЗНО.
Ілона Ремезюк, випускниця 2013 року, зараз студентка стоматологічного факультету ТДМУ ім. І Я. Горбачевського.
Оскільки я мріяла стати медиком, обирала для складання хімію, біологію, і звісно українську мову як обов’язковий предмет. З хімія і біології набрала по 200 балів, з української мови – 199,5.
Старт моєї підготовки до тестування відбувався під час олімпіад. Наприклад, з хімії я брала участь в них з 7 класу. Щороку отримувала першість на обласному рівні, а у 8 класі здобула 3 місце на всеукраїнському. Так само й знання з біології поглиблювала завдяки олімпіадам. Почала ґрунтовно готуватися саме до ЗНО з літа 10 класу. Повторила всю програму, яка виносилась на тестування, перечила підручники, твори з української літератури. В той період складання ЗНО здавалось для мене найважчим завданням в житті, хоча насправді пройшло швидко, безболісно і, на щастя, успішно.
Чи реально написати все на максимум? Так, реально. Просто треба добре попрацювати  для цього. Не три місяці, а хоча б рік присвятити підготовці. А взагалі слід вчитися постійно. Одна справа, повторювати освоєний матеріал, а інша, ловити байдики всю школу і сподіватись, що останній рік тебе врятує.
Особливих порад не маю. Напевно, головне не хвилюватися, не поспішати і добре перевіряти все. Перед початком кожного тестування, перед відкриттям конвертів, роздачею бланків  був величезний мандраж. Але я постаралась абстрагуватись від усього, втамувати тривогу, сконцентрувалась на завданнях і все вдалось. Найскладніше для мне було розприділити час і при підготовці, і при складанні. Тому одинадцятикласникам треба добре потренуватись, щоб уникнути подібних проблем. А загалом я бажаю їм терпіння, наснаги та удачі.
Леся КОНДРАТИК.



Немає коментарів:

Дописати коментар